Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Bericht
door edwardk » do 04 jan, 2007 20:07
In een interview met het zweedse nieuwsburo TT bevestigd Saabs Jan-Åke Jonsson dat men een kleine Saab aan het ontwikkelen is en dat men bezig is met het ontwikkelen van nieuwe motoren voor zowel de 9-2 (hopelijk met een knipoog naar de UR-Saab 92001) als de 9-3.
De stand van de verkopen is op 133.137 blijven steken met een goede decembermaand in de USA.
Of Saab met een omgebouwde GM motor op ethanol komt is niet bekend.
Aannemelijker is het dat men met de nieuwe 1.6 ltr van GM komt in een aangepaste versie met Turbo en 180 pk. Deze motor maakt z'n debut in de face-lift van de Astra.
bron:
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=44129
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » di 09 jan, 2007 22:43
Euhm nieuwe motoren voor de Saab 9-2? De Saabaru was geschrapt uit productie (GM heeft immers de aandelen Subaru verkocht) en ze zijn bezig de laatsten op te maken. Dus nu gaan ze bij een aantal reeds geproduceerden de boxers eruit slopen om er wat anders in te knallen? Vaag volluk bij GM.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » di 09 jan, 2007 22:51
jwaterink schreef:Euhm nieuwe motoren voor de Saab 9-2? De Saabaru was geschrapt uit productie (GM heeft immers de aandelen Subaru verkocht) en ze zijn bezig de laatsten op te maken. Dus nu gaan ze bij een aantal reeds geproduceerden de boxers eruit slopen om er wat anders in te knallen? Vaag volluk bij GM.
ik denk dat hier de nieuwe 9-2 bedoeld wordt... die 9-2 waarvan ik hoop dat ie in de verste verte niet lijkt op het prototype (LELIJK!)
vond die 'oude' saabaru 9-2x aero (2.5 geblazen boxer awd) helemaal niet zo verkeerd trouwens
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » di 09 jan, 2007 22:53
Style&Co schreef:jwaterink schreef:Euhm nieuwe motoren voor de Saab 9-2? De Saabaru was geschrapt uit productie (GM heeft immers de aandelen Subaru verkocht) en ze zijn bezig de laatsten op te maken. Dus nu gaan ze bij een aantal reeds geproduceerden de boxers eruit slopen om er wat anders in te knallen? Vaag volluk bij GM.
ik denk dat hier de nieuwe 9-2 bedoeld wordt... die 9-2 waarvan ik hoop dat ie in de verste verte niet lijkt op het prototype (LELIJK!)
vond die 'oude' saabaru 9-2x aero (2.5 geblazen boxer awd) helemaal niet zo verkeerd trouwens
Nieuwe 9-2? post eens een spypic aub ik ben benieuwd.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Bericht
door edwardk » di 09 jan, 2007 22:55
jwaterink schreef:Euhm nieuwe motoren voor de Saab 9-2? De Saabaru was geschrapt uit productie (GM heeft immers de aandelen Subaru verkocht) en ze zijn bezig de laatsten op te maken. Dus nu gaan ze bij een aantal reeds geproduceerden de boxers eruit slopen om er wat anders in te knallen? Vaag volluk bij GM.
Dat was de 9-2X das wat anders dan de kleine 9-2 die er aan zit te komen van het formaat astra de 9-2 x wordt niet meer geproduceerd als ik goed ben ingelicht.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Bericht
door edwardk » di 09 jan, 2007 22:59
jwaterink schreef:
Nieuwe 9-2? post eens een spypic aub ik ben benieuwd.
Een betrouwbare spypic is er nog niet echt maar wanneer die er is zie je hem vast hier

Misschien wordt het iets wat gaat lijken op de fotoshop die DJ ooit eens gemaakt heeft je weet het nooit.