Bericht
door Steve-O » zo 18 sep, 2022 10:10
Zeer interessant artikel. Dank je!
Conclusie de primaire fysiek bescherming van de inzittenden is beter dan die van de meeste moderne auto's. Die huidige generatie auto's verdient de NCAP-rating grotendeels met electronische add-ons met sensoren, camera's en software die direct door ingrijpen of door de bestuurder ergens op te attenderen ongevallen te voorkomen. Maar als je een klap maakt, dan liefst in een SAAB 9-5.
Je kunt natuurlijk om het even welke auto rijden en de moderne 'gadgets' vervangen door alertheid, een vooruitziende blik als motorrijders vanaf hun eerste rit al leren en optimaal benutten van verstand voor het snel analyseren van verkeerssituaties. En dat geldt ook met andere 'oudere' auto's die goed uit de kreukeltest kwamen. Want het gaat niet alleen om je eigen weggedrag, ook om de gevolgen van falend inzicht of fouten van een ander.
Ook dan zit je dus het liefst in een degelijke SAAB.
Belangrijk om in ieder geval in het achterhoofd te houden dat de NCAP-testratings van na 2017 zijn niet vergelijkbaar met die daarvoor. Een extra reden om gewoon te rijden wat je het liefst rijdt. We moeten ons niet voor de gek laten houden.
East of the Sun, West of the Moon