Origineel Saab accessoire of universeel dealer accessoire

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

Origineel Saab accessoire of universeel dealer accessoire

Bericht door MvR » wo 02 nov, 2022 21:05

Een vriend in de VS met een Saab-verleden kwam onderstaande olie-opvang-jerrycan tegen in zijn werkplaats. Hij heeft dat rond '88 bij de dealer in Ohio gekocht.

Zo-even waren we aan het discussiëren of dit nou een echt Saab accessoire was, dan wel een universeel accessoire dat door de Saab-dealer (in Saab-blauw) werd verkocht aan klanten. Iemand een idee? Het waren iig geen 'hardlopers': kijk naar de productiedatum van 02-1976.

Iemand een idee?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Origineel Saab accessoire of universeel dealer accessoire

Bericht door RoelandV » wo 02 nov, 2022 23:07

Volgens mij niet specifiek voor Saab. Voor doehetzelvers zijn ze erg handig en ..... nog steeds verkrijgbaar:

Afbeelding

Bron: https://www.24mx.nl/product/olie-opvang ... PIA-178617

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 03 nov, 2022 9:03

Ja precies! Ik vertelde mijn Amerikaanse vriend ook al zoiets. Maar hij is er bijna zeker van dat het in een Saab-brochure aangeboden werd. Ik stelde dat er dan wrs een 'SAAB' logo op zou staan (Saab en andere automerken kennende...).

Maar hij heeft een ijzeren geheugen en een enorme collectie brochures, foto's enz van Saab en allerlei andere dingen. Wellicht tovert hij de brochure nog wel tevoorschijn.

thijs90
Geregistreerd lid

Bericht door thijs90 » do 03 nov, 2022 9:58

Afbeelding

Afbeelding

Brochure 1986

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 03 nov, 2022 10:06

Dat waren nog eens tijden de fabrikant die hun klanten producten verkoopt om zelf je auto te kunnen onderhouden. :wow:

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 03 nov, 2022 11:17

@MvR: Je amerikaanse vriend lijkt gelijk te hebben; Maar wellicht zonder SAAB-logo erop? Ben benieuwd of hij het nog vinden kan.

@Tanisha: +1

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 03 nov, 2022 13:01

Hij zal hier superblij mee zijn! (Wilde al in het Engels antwoord geven...).
Dat waren nog eens tijden de fabrikant die hun klanten producten verkoopt om zelf je auto te kunnen onderhouden.
En in de jaren '60 en '70 had Saab een speciale rally catalogus! Gewoon, zodat je als eigenaar van een 96 bij de dealer een snel blok kon kopen! Of meer upgrades. Zodat je je op de rally- en rallycross-sport kon storten. Porsche deed in die tijd hetzelfde en natuurlijk heb je in de VS Mopar of een lekkere V8 van LS-motoren.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 03 nov, 2022 13:33

In de jaren '80 lagen bij een supermarkt in Budapest Lada-motorblokken gewoon in de winkel. Palletwagen om ze naar je auto te rijden stond ernaast.
Onderhoud van je bestaande auto was aantrekkelijker dan een nieuwe kopen. Met de huidige efficiëntie van ICE-motoren een goed alternatief voor die rot-EV's.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » do 03 nov, 2022 13:46

je kan overal wel wat van Saab zien (zelfs in een Peugeot 306 Break), maar dit is volgens mij gewoon universeel, en toevallig blauw.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » za 05 nov, 2022 12:07

Steve-O schreef:
do 03 nov, 2022 13:33
Onderhoud van je bestaande auto was aantrekkelijker dan een nieuwe kopen. Met de huidige efficiëntie van ICE-motoren een goed alternatief voor die rot-EV's.
helemaal mijn gedachte, straks weer een stuk verser blok in mijn saab. van 240dkm naar 90dkm. :O:

voodoo
Geregistreerd lid

Bericht door voodoo » za 05 nov, 2022 17:59

En dan natuurlijk wel dat 240k blok netjes reviseren voor de volgende ronde :)

Plaats reactie