Cromodoro’s!

1967-1980
MvR
Geregistreerd lid

Re: Cromodoro’s!

Bericht door MvR » wo 09 nov, 2022 0:52

Ik heb ze zelf eerst gestraald (ja, ik heb een straalkast) maar kwam er achter dat er wel meer power nodig is om dat grondig te doen. Het bedrijf noemde dat 'ff nastralen'. Toen ik de velgen op kwam halen was ik niet tevreden over de kleur; te donker. De nieuwe, lichtere laag kon er niet zomaar overheen: eerst moest alles wéér gestraald worden.

Maar goed, voor 150 euro mag ik niet mopperen!

tondrenthe
Geregistreerd lid

Bericht door tondrenthe » za 19 nov, 2022 14:07

€150,00 is inderdaad niet heul veul. Moet mijn soccerballs ook hoognodig van een verse laag laten voorzien. Waar zit die firma?

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 19 nov, 2022 14:58

tondrenthe
Geregistreerd lid

Bericht door tondrenthe » zo 20 nov, 2022 11:28

Dank!

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » zo 20 nov, 2022 11:43

Tip: in Zutphen zit een bedrijf dat de radiator van je Saab kan verbeteren met moderne en meer koelribben. Koelend vermogen neemt ±25% toe. Eigenaar is een aparte vent qua omgang*), maar levert mooi werk. Scheelt je een rit wanneer je het combineert met de soccerballs.

*) Geef 'm de kans te raden uit welke auto de radiator komt. Goeie binnenkomer; is hij gevoelig voor.

https://www.hartgers-radiateuren.nl/hartgers-index.html

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 20 nov, 2022 13:52

tondrenthe schreef:
za 19 nov, 2022 14:07
€150,00 is inderdaad niet heul veul. Moet mijn soccerballs ook hoognodig van een verse laag laten voorzien. Waar zit die firma?
Vindt je dat niet jammer?
Soccers moet je eigenlijk zwart poedercoaten en dan afdraaien
Of als ze nog mooi zijn polijsten en zwart bijwerken met kwastje

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 09 dec, 2022 13:14

Zo'n beetje een jaar na aankoop zijn mijn Cromodoro's nu zo ver dat ze onder de Saab kunnen. Maar dat gaan we niet doen; de auto staat de komende maanden stil en banden worden er niet beter van; platte vlakjes op het loopvlak. Ik leg ze braaf plat en opgestapeld in mijn werkplaats en laat de oude velgen + banden onder de auto zitten tot het voorjaar.

Ik heb naafdoppen gevonden dankzij een aardig medelid hier. Eentje heb ik even op de velg geplaatst, maar nog niet aangedrukt; het is conisch en ik wil dat plaatsen zorgvuldig doen zonder de poedercoating te beschadigen. Overigens weet ik dat iemand ondertussen in Zweden replica's van de JP naafdop aan het maken is; compleet met het goede logo. Dus misschien...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » vr 09 dec, 2022 13:52

Ziet er puik uit! Het lijkt me een fijn idee om aan het begin van het oldtimerseizoen zo’n heerlijk fris setje wielen te kunnen monteren.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 09 dec, 2022 14:07

... en ik heb ook nog wat geleerd!

De bandenleverancier (Steverink in Apeldoorn) vertelde me dat hij ze nog niet gebalanceerd had: "De velgen zijn glad van binnen en je gaat er nu niet meer mee rijden. Als we nu gewichtjes plakken, vliegen ze er in het voorjaar meteen van af! Door de kou plakken ze minder goed en laten dan los. Kom even terug in het voorjaar als het warmer is, plakken we dan gewichtjes en dan moet je er meteen mee gaan rijden. Door de middelpuntvliedende kracht, worden ze dan beter aangedrukt en door de warmte werkt de lijm beter!"

Ik geloof ze graag.

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » vr 09 dec, 2022 17:32

[]

Kan ik beamen. Balanceer zelf thuis m'n eigen wielen, en dit is ook mijn ervaring idd.
Reden: Onnodige quote verwijderd

Plaats reactie