Ik heb in twee maanden tijd 8.000km gereden met de 9000. Ik had eigenlijk niet helemaal verwacht dat het zó hard zou gaan, maar toen ik dat in de gaten kreeg eigenlijk al vrij snel bedacht dat ik mezelf nóg een upgrade te gunnen in daily-drivers. Zo'n LPG auto is natuurlijk leuk en lekker goedkoop karren, maar ik begon me eigenlijk na twee-drie weken al te ergeren aan het feit dat ik om de dag stond te tanken. Na wat rekenen bleek een Saabje met 1.9 TiD helemaal niet zo'n gekke optie. Zeker de huidige prijzen voor ietwat oudere diesels (mijn eis was minimaal euro4) maken de overstap interessant omdat je voor hetzelfde geld in een veel nieuwere auto kunt stappen. Gister ben ik, na een spotje van een vriend afgelopen dinsdag, geslaagd! Het is een Smoke Beige 9-5 Estate 1.9 TiD geworden, met handbak. Ik zocht eigenlijk naar een 9-3 ivm de zesbak, maar deze Dame heeft haar kenteken, kleur en onderhoudsgeschiedenis mee. Rijdt lekker, maar zoals vrijwel elke 9-5 met ervaring zijn er wat typische puntjes waar verbetering te behalen is. Ik merk bij mezelf dat ik een stuk enthousiaster ben over deze aanschaf dan over de 9000, zo'n 9-5 is toch echt meer 'mijn auto' dan een 9000...
Anyway, dit betekent wel dat de 9000 na slechts twee maanden alweer een nieuwe liefhebber mag vinden. Ik hoop echt dat iemand 'm richting de 700.000 en daar voorbij stuurt/sleutelt, de potentie om dat te halen zit er zeker in.
Voor nu sluit ik af met een paar plaatjes van de nieuwe aanwinst. De handen jeukten, dus letterlijk direct na aanschaf de auto gewassen en vooral het interieur flink schoongemaakt. Verder mijn vaste prik 'ReierSpec' wisserbladen erop, niet-verkleurde spiegelglaasjes erin, nieuw spiegelschakelaartje, een frisse accu, altijd lekker om wat van dat 'laaghangende fruit' meteen aan te pakken!