benzinegeur bij stationair

1984-1997
Plaats reactie
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

benzinegeur bij stationair

Bericht door Guido900T » wo 30 nov, 2022 22:55

Hallo forummers,

Mijn 9000 verspreidt bij stilstaan/stationair draaien benzinegeur in de bestuurderscabine. Het is zeker weten geen lucht uit de carterventilate (al is die ook helemaal al langsgelopen). Ik heb de brandstofdrukregelaar al gecheckt en ook de benzineontluchting is in orde. De benzinedamp komt (als je met je neus boven het blok hangt) van de bestuurderszijde kant bij de injectierail. Lekkende injectoren? Ik heb gisteren een busje injectorcleaner in de tank gedaan, maar nog zonder resultaat

9000-95
Donateur
Donateur

Re: benzinegeur bij stationair

Bericht door 9000-95 » wo 30 nov, 2022 23:09

O-ringen van de injectoren? Of de kunststof leidingen die ergens een pinhole hebben gekregen. Al meerdere malen dat laatste meegemaakt. Op beide 9000's die ik langere tijd gehad heb is de harde kunststof druk leiding vanaf de tank doorgesleten. Één keer onderin de bocht bij het schutbord, twee keer in het stuk van het schutbord naar de banjobout op de rail toe.
Een dergelijke lekkage is goed te vinden, overbrug het pomprelais en pak een goede zaklamp. Wees wel voorzichtig, fijne sproeinevel van benzine te verwachten....

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » do 01 dec, 2022 9:43

Check ook de slangetjes die uitmonden op het koolstoffilter even. Kun je zien als je het knipperlicht rechtsvoor demonteert.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » do 01 dec, 2022 15:27

9323 schreef:
do 01 dec, 2022 9:43
Check ook de slangetjes die uitmonden op het koolstoffilter even. Kun je zien als je het knipperlicht rechtsvoor demonteert.
Heb ik gedaan. geen lekkage daar

@9000-9-5 bedankt, ik ga het later deze week nog een keer checken

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » wo 08 feb, 2023 19:26

Probleem nog niet gevonden helaas. O ringen zijn goed ( met remmenreiniger gespoten) en de harde brandstofleiding ook

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » wo 08 feb, 2023 19:36

Haal het dekseltje in de kofferbak vloer eens los. Daar onder zitten de aansluitingen op de tank. Wellicht lekt er daar iets.
Filter is ook een goede om eens te bekijken. Rechtsonder de auto, ergens voor de achteras.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » do 09 feb, 2023 0:48

thanks!

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » wo 12 apr, 2023 18:30

Kleine update: probleem zat niet bij de pomp of filter. Alles nog een keer nagelopen en uiteindelijk een ruim zittend slangetje van de carterontluchting beter afdichtend gemaakt. Probleem lijkt nu verholpen

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » vr 21 apr, 2023 17:05

Nog een update en het probleem eindelijk opgelost: de motor stonk nog steeds naar benzine. Uiteindelijk is de garage met de sniffer de motorruimte ingegaan en daar bleek toch een lek in de harde brandstofleiding te zitten. @9000-9-5: je had toch gelijk. Alle harde kunststof brandstofleidingen worden nu vervangen ( als die nog te krijgen zijn)

Plaats reactie