.
Dank allemaal voor de enthousiaste reacties! Die vrijdagmiddag met de gastheren van Autoweek en Gisbert bij Beek Autoracing was een verrassend leuke ervaring. Veel feedback op 't filmpje is dat ook. (Ondanks de naamsverwarring tussen MVE en ondergetekende daar in) Hierbij wat 'Making of' foto's.
Echt autogekken zijn 't daar, stuk voor stuk. Super gastvrije sfeer. En Nic heeft als ex Saab rijder naar eigen zeggen nog altijd 'n zwak voor Saab.
Leuk ook dat Ghisbert, bij het praatje na afloop van de run, ineens spontaan het woord aan Dion gaf. Dat zag volgens mij niemand (ook Nic niet) aankomen.
De uitkomst van de meting verraste ons oprecht. Het was die middag niet erg warm, de lucht was vrij vochtig en ik had natuurlijk gezorgd voor een echt volle tank met ron 102, maar toch. Leuk om mee te maken.
Het is vanaf 't allereerste begin overwegend echt dik genieten met de Viggen. De oplettende lezer merkte echter waarschijnlijk op dat ik met deze geweldenaar heel kort na de opnames voor Autoweek met pech langs de weg kwam te staan en dat de BDP sensor de grote verdachte daarvan was. Nadat die vervangen was, deed de Viggen het ook weer als vanouds. Echter sloeg het noodlot vrij kort daarna toch weer toe met exact dezelfde verschijnselen. Ook toen kon er gelukkig verder worden gereden na 't resetten van de limp-home mode. Vooralsnog verdenken we nu het gasklephuis. Gravend in ons geheugen stelden we namelijk vast dat deze beauty nu met exact deze verschijnselen in totaal vier keer aan de kant is komen te staan, met vier keer daarna een reparatie van de vermeende oorzaak die 't probleem blijkbaar niet oploste..
Zo zie je maar, het is al geen goud wat er blinkt... Wel mazzel dat 'ie 't zo goed bleef doen op die vrijdagmiddag bij Beek in Den Haag.

Eerste rit nadat 'ie uit de schorsing komt gaat richting een nieuw gasklephuis en voor de zekerheid krijgt 'ie dan ook een verse ECU van Dion.