Saab 95TT

1947-1967
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: Saab 95TT

Bericht door Henk-Jan » ma 02 aug, 2021 21:32

Ben benieuwd wat voor werkzaamheden er nog meer aan gedaan zijn buiten de vermelde koppeling (in de laatste 2 jaar of voorheen?).

Heeft iemand nog een trekhaak liggen? :lol: :O:

93paul
Geregistreerd lid

Bericht door 93paul » za 21 aug, 2021 14:27

ik heb er laatst een trekhaak voor een 95 bij Jan van Ommeren zien liggen. Of ze te koop is, weet ik niet,

Groet,

Paul

vonk0130
Geregistreerd lid

Bericht door vonk0130 » za 21 aug, 2021 15:19

Dank voor je reactie. Heb er inmiddels een gevonden.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » vr 31 dec, 2021 12:19

Ik kwam deze foto tegen in een oude AMK (05/19). Er stond niet bij waar de foto genomen is. Het kenteken is niet bekend bij de RDW.
Afbeelding

Eelco9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Eelco9-3 » za 01 jan, 2022 11:57

Volgensmij staat deze bij auto Schaap in Lemmer in de showroom. Daar staat in elk geval een rode 95 kortneus, waarvan het kenteken ook niet bekend was bij de RDW.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 01 jan, 2022 12:37

Die witte is nu te koop in Voorst

https://www.saabworld.nl/occassions

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » vr 27 jan, 2023 11:08

Opa Bert schreef:
do 10 jun, 2021 23:11
In de laatste Saabberichten staan er inderdaad 11.
Ik heb dat stukje gemaakt en heb ook een telfout gemaakt, het waren er 10
Dat is de stand per afgelopen 2 April.
Dus nu zijn het er wel 11
Van die 11 zijn er 3 niet WA verzekerd, dus die mogen de weg niet op
Als de foto overkomt zie je het complete lijstje

vriendelijke groet,
Bert
Afbeelding
Ik kwam deze foto tegen, genomen in Rosmalen '94, 35-jarig jubileum SCN.

De 95 uiterst links (met Saabo!) is volgens de RDW nog steeds in Nederland. Laatste tenaamstelling is van een jaartje geleden. Kenteken staat niet in de bovenstaande lijst.
De 3 anderen zijn niet meer gekend bij de RDW. De tweede 95 is verkocht via Catawiki, de 93 is naar België verhuisd en de rode sport was toen eigendom van Anton Kempink. De auto's stonden allemaal op de overzichtstentoonstelling.
Afbeelding

Willem13
Geregistreerd lid

Bericht door Willem13 » vr 27 jan, 2023 19:59

Drie foto's van mijn DZ-48-40 uit 1964 (met trekhaak), in januari 2018 geïmporteerd vanuit Zweden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vonk0130
Geregistreerd lid

Bericht door vonk0130 » vr 27 jan, 2023 20:07

Afbeelding

En hier z’n zusje, ook uit ‘64 👍

Willem13
Geregistreerd lid

Bericht door Willem13 » vr 27 jan, 2023 20:10

Leuk stel! :)

Eelco9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Eelco9-3 » za 11 feb, 2023 15:14

In Italië word een Saab 95 uit 1961 te koop aangeboden. Prachtige auto, maar wel een behoorlijke prijs. :oops:

https://www.carandclassic.com/car/C1548061

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 11 feb, 2023 15:48

Als je per se een 95 TT wil, heb je niet veel keuze, maar deze vind ik zeker voor het geld best rommelig, met name de bekleding is erg jammer.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 11 feb, 2023 16:12

Er is nogal wat aan te merken op de Italiaanse 95... Bekijk de foto's maar aandachtig. Iets aan/bij/onder de klep zit scheef. De achterbak ik een smeerboel. Ook onder de motorkap mag je meer 'show' verwachten dan deze olieboot. De bekledingsprobleem is wel eenvoudig op te lossen: alleen de stof laten vervangen door een grijze, 50s stof om het in lijn te brengen met de deurpanelen en dan ziet het er al weer stukken beter uit.

Dan is (was) de 95TT die bij SaabWorld te koop stond, een koopje (ongeveer de helft). Zeker als je bedenkt dat die auto in GB jarenlang show-prijzen heeft gewonnen. Ik heb geen idee of die auto nog te koop is. Hij staat niet meer op de site, maar het kan best zijn dat de verkoper 'm teruggetrokken heeft; het was een consignatie-verkoop.

Deze auto (toen nog te koop bij Imparts (waar ik als Engelse-auto-eigenaar nog een drukknoop zou kopen. Maar dat is een ander verhaal).

https://www.classicargarage.nl/archief/ ... wagon-1964

Afbeelding

vonk0130
Geregistreerd lid

Bericht door vonk0130 » za 11 feb, 2023 16:50

Da’s inderdaad een stevige prijs, voor 8500 euri minder wil ik wel van m’n ‘64er af. 😏.

Eelco9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Eelco9-3 » za 11 feb, 2023 18:22

MvR schreef:
za 11 feb, 2023 16:12
Er is nogal wat aan te merken op de Italiaanse 95... Bekijk de foto's maar aandachtig. Iets aan/bij/onder de klep zit scheef. De achterbak ik een smeerboel. Ook onder de motorkap mag je meer 'show' verwachten dan deze olieboot. De bekledingsprobleem is wel eenvoudig op te lossen: alleen de stof laten vervangen door een grijze, 50s stof om het in lijn te brengen met de deurpanelen en dan ziet het er al weer stukken beter uit.

Dan is (was) de 95TT die bij SaabWorld te koop stond, een koopje (ongeveer de helft). Zeker als je bedenkt dat die auto in GB jarenlang show-prijzen heeft gewonnen. Ik heb geen idee of die auto nog te koop is. Hij staat niet meer op de site, maar het kan best zijn dat de verkoper 'm teruggetrokken heeft; het was een consignatie-verkoop.

Deze auto (toen nog te koop bij Imparts (waar ik als Engelse-auto-eigenaar nog een drukknoop zou kopen. Maar dat is een ander verhaal).

https://www.classicargarage.nl/archief/ ... wagon-1964

Afbeelding
Deze is wel verkocht, ik heb er foto's van voorbij zien komen op een Facebook site. Rijd geloof ik in Limburg rond.

Plaats reactie