Wordt de Volvo EX30 de best verkochte auto van 2024?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RoelandV
Geregistreerd lid

Wordt de Volvo EX30 de best verkochte auto van 2024?

Bericht door RoelandV » zo 11 jun, 2023 14:38

Autovisie stelt de vraag aan de orde of de Volvo EX30 de best verkocht auto van 2024 wordt.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Wordt de Volvo EX30 de best verkochte auto van 2024?

Bericht door op » zo 11 jun, 2023 15:00

Ik hoop het niet, wat n lelijk ding!

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » zo 11 jun, 2023 15:56

Nou inderdaad, foeilelijk.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » zo 11 jun, 2023 17:41

Als ik hier op het forum de plannen van de regering lees over de belasting op elektrische voertuigen, dan denk ik het niet. De auto is lelijk en straks geen cent goedkoper dan een benzine-auto.

(Oplossing vd NLse regering zal wel zijn: 'We belasten de elektrische auto en we 'overbelasten' het bezit van een benzine of diesel').

safety first
Geregistreerd lid

Bericht door safety first » zo 11 jun, 2023 17:56

MvR schreef:
zo 11 jun, 2023 17:41
Als ik hier op het forum de plannen van de regering lees over de belasting op elektrische voertuigen, dan denk ik het niet. De auto is lelijk en straks geen cent goedkoper dan een benzine-auto.

(Oplossing vd NLse regering zal wel zijn: 'We belasten de elektrische auto en we 'overbelasten' het bezit van een benzine of diesel').
Staat niemand er bij stil dat je een elektrische auto gewoon thuis gratis en voor niks kunt opladen met je eigen zonnepanelen?
Ik kan jullie verzekeren dat het een heerlijk gevoel is te rijden op pure zonne-energie!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 11 jun, 2023 17:59

Volvo is allang Volvo niet meer. Niks is meer zoals het was. Het wordt nooit meer zoals het was. De wereld is stuk. Want ik woon niet meer in een grot. Zoiets.

Vinden jullie het niet erg dat ik de waarzeggerij hier of op andere petrolhead fora met een korreltje zout neem? Jarenlang heb ik moeten vernemen dat de experts op de fora het einde van Tesla nu wel voorspelden, nu echt, nee, nu echt, echt, nog steeds en alweer. En dat de verkoop van EV in zou storten. Dat het toch niks zou worden. Dat is al tientallen keren voorspeld, hier of elders. Het nationale voetbalcoach syndroom. Het is alsof je naar de publieke omroep kletstv kijkt met weer de een of andere pseudo expert die de vak experts moet tegenspreken "want we moeten een gebalanceerde uitzending verzorgen, een mening en een tegenmening". Hou op zeg.

Wil iemand mijn Saab, want Saabrijders van weleerzijn ook niet meer wat ze waren, de wereld is echt stuk.

// Einde zondag rant. :-P+

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » zo 11 jun, 2023 19:00

safety first schreef:
zo 11 jun, 2023 17:56
Staat niemand er bij stil dat je een elektrische auto gewoon thuis gratis en voor niks kunt opladen met je eigen zonnepanelen?
Ik kan jullie verzekeren dat het een heerlijk gevoel is te rijden op pure zonne-energie!
Ik gebruik mijn zonnepanelen ook voor andere apparaten in huis. Je kunt wel heel veel panelen bijplaatsen om ook dat af te dekken met zonneenergie, maar links- of rechtsom: het kost geld. Daarnaast: velen hebben niet de kans om zonnepanelen op hun huis te plaatsen om diverse redenen. (In Apeldoorn mag het bijvoorbeeld niet op sommige huizen vanwege het monumentale of beeldbepalende karakter van het huis of de straat...).

Overigens ben ik wel benieuwd naar de realistische getallen: wat is je stroomverbruik met en zonder opladen van je auto?

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » zo 11 jun, 2023 20:42

jelger schreef:
zo 11 jun, 2023 17:59
Volvo is allang Volvo niet meer. Niks is meer zoals het was. Het wordt nooit meer zoals het was. De wereld is stuk. Want ik woon niet meer in een grot. Zoiets.

Vinden jullie het niet erg dat ik de waarzeggerij hier of op andere petrolhead fora met een korreltje zout neem? Jarenlang heb ik moeten vernemen dat de experts op de fora het einde van Tesla nu wel voorspelden, nu echt, nee, nu echt, echt, nog steeds en alweer. En dat de verkoop van EV in zou storten. Dat het toch niks zou worden. Dat is al tientallen keren voorspeld, hier of elders. Het nationale voetbalcoach syndroom. Het is alsof je naar de publieke omroep kletstv kijkt met weer de een of andere pseudo expert die de vak experts moet tegenspreken "want we moeten een gebalanceerde uitzending verzorgen, een mening en een tegenmening". Hou op zeg.

Wil iemand mijn Saab, want Saabrijders van weleerzijn ook niet meer wat ze waren, de wereld is echt stuk.

// Einde zondag rant. :-P+
KAN JE DIT NOG EVEN IN HOOFDLETTERS POSTEN, ANDERS KAN IK HET IN MIJN GROT NIET LEZEN!!!!!!!

aeensing
Geregistreerd lid

Bericht door aeensing » zo 11 jun, 2023 21:16

Ik denk dat geely (volvo) het wel gaat winnen tenzij tesla heel snel met een heel goedkoop alternatief komt. Toch blijf ik het wel apart vinden allemaal. Bij Ruinen/Pesse gaat iemand 100 autos kopen op waterstof, praten ze over waterstof in de gasleidingen. Ranomi Kromowidjojo steekt een waterstof fakkel aan, Porsche zet in op synthetische brandstoffen. BMW+Toyota willen ook op waterstof inzetten

Ik vraag me af wat het nu daadwerkelijk gaat worden. Voor mijn gevoel hebben we nu een race zoals vhs vs betamax. Zolang er nog niet een duidelijke winnaar is blijf ik met mijn saabjes gewoon zo rijden zoals het nu is, namelijk dino sap.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 11 jun, 2023 21:22

Me too...

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 11 jun, 2023 22:29

Even los van de discussie wat elektrisch rijden betreft, of het nu is o.b.v. een accupakket of een waterstof brandstofcel (waar geen verbranding aan te pas komt), vind ik het design helemaal niet gek. Sterker nog, ik vind 'm voor een modern ontwerp nog relatief minimalistisch, strak vormgegeven.

De productie strategie waar ik mij eerder aan stoor is dat Volvo lederen interieurs zelfs als optie in de ban is/lijkt te gaan doen, waardoor je hoogstens nog namaak kan bestellen. Ik snap dat je voor de groeiende markt veganististen een attractieve optie wil aanbieden, maar om voor de rest van het publiek leer van de optielijst te schrappen zonder een beter alternatief dan namaak aan te bieden vind ik onbegrijpelijk. Ik zou 'm er in ieder geval om laten staan.

Een collega heeft me vorige week zijn nieuwe Model Y laten zien en hoewel ik zijn keuze goed begrijp, zou echt leer (of ander velours of wol) het interieur een stuk hoogwaardiger maken.

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » zo 11 jun, 2023 22:34

Henk-Jan schreef:
zo 11 jun, 2023 22:29
Even los van de discussie wat elektrisch rijden betreft, of het nu is o.b.v. een accupakket of een waterstof brandstofcel (waar geen verbranding aan te pas komt), vind ik het design helemaal niet gek. Sterker nog, ik vind 'm voor een modern ontwerp nog relatief minimalistisch, strak vormgegeven.

De productie strategie waar ik mij eerder aan stoor is dat Volvo lederen interieurs zelfs als optie in de ban is/lijkt te gaan doen, waardoor je hoogstens nog namaak kan bestellen. Ik snap dat je voor de groeiende markt veganististen een attractieve optie wil aanbieden, maar om voor de rest van het publiek leer van de optielijst te schrappen zonder een beter alternatief dan namaak aan te bieden vind ik onbegrijpelijk. Ik zou 'm er in ieder geval om laten staan.

Een collega heeft me vorige week zijn nieuwe Model Y laten zien en hoewel ik zijn keuze goed begrijp, zou echt leer (of ander velours of wol) het interieur een stuk hoogwaardiger maken.
Het gebruik van leer is op geen enkele wijze te combineren met het idee van een EV. Wat dat betreft zijn ze daar wel consequent in.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 11 jun, 2023 22:54

Hoezo niet? Is elke EV rijder (zelfs zij die het uit overtuiging doen) en vegetariër of veganist? En rijdt elke vegetariër of veganist (als ze een auto hebben) een EV?

Als EV de nieuwe standaard moet worden (i.p.v. een verbrandingsmotor), moeten alle bevolkingsgroepen aangesproken kunnen worden. Keuzevrijheid in de ban doen om bij een minderheid een wit voetje te halen mag jij als consequent beschouwen, maar ik zie het als een mooie gelegenheid voor (premium) concurrenten om zich te profileren door differentiatie.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 11 jun, 2023 22:59

Henk-Jan schreef:
zo 11 jun, 2023 22:54
Hoezo niet? Is elke EV rijder (zelfs zij die het uit overtuiging doen) en vegetariër of veganist? En rijdt elke vegetariër of veganist (als ze een auto hebben) een EV?
Nee, maar ze deugen wel allemaal.

aeensing
Geregistreerd lid

Bericht door aeensing » zo 11 jun, 2023 23:25

Ik ben een veganist (echt waar) en blaas gaten in de ozonlaag en heb een kolkslag in de tank met dino sap.

Hoe tegenstrijdig wil je het hebben :wow: ik zou op vegan schoenen moeten lopen maar ik ben dol op nike air force one schoenen.

Ik zit bij bunq (bank) met green abonnement (iedere €100 wordt een boom gepland) maar rijd geen ev.

Ik eet wel vegan btw dus geen kaas en melk en vlees etc .

Anyway, ik dacht dat ze wel "slachtafval" huiden gebruikten voor hun interieur zoals koeienhuiden bv. Vegan leer voelt inderdaad wel anders en zit ook anders. Mooiste zou zijn als ze leder ook zouden recyclen en er dan patched stoelen van zouden maken.

De spikkels aan het interieur vind ik too much. De Fairphone 4 heeft die spikkels ook maar dat is een mobieltje. Een gespikkelde dash vind ik too much.

Toch blijft de auto tegenstrijdig. Wel ev maar de grondstoffen zijn grijs ingewonnen net als de grootste deel van het stroom. Mooiste zou zijn zoals de eerder persoon hierboven van zonnepanelen en zelf opladen zonder nutsbedrijven ertussen etc.

Plaats reactie