Emily GT EV
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: NEVS EV (Saab)
De petrolheads kunnen er altijd nog een B204 in knallen.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
NEVS was ook niet verplicht een auto te ontwerpen en te bouwen die op een Saab moest lijken. elk commentaar dat het geen Saab is (hoe begrijpelijk ook), is daardoor a priori natuurlijk ongegrond. "maar het was wel leuk geweest als..."Steve-O schreef: ↑zo 18 jun, 2023 14:48
Dat gezegd hebbende deel ik graag een foto van een Emily die onlangs het SAAB-museum aandeed. Je zou kunnen speculeren dat deze Emily daar komt logeren om publiek te trekken, maar dat laat ik aan anderen over.
De foto laat m.i. duideijk zien dat het SAAB-gen aan het uiterlijk niet meer te herkennen is. De typische SAAB-vormen zoals duidelijk te herkennen aan de erachter geparkeerde SAAB zijn verdwenen of misschien nog met een vergrootglas te zoeken.
vergeet even niet dat er 30 jaar ontwikkeling zit tussen de 9-3 (wat een voortborduursel was van de NG900) en de Emily. een XM Phase 2 kan je ook niet vergelijken met een DS9 of een C5
wat wel een '9-5NG restant' is: de zwarte A-stijlen en daardoor het 'zwevende dak'.
-
Barten
- Donateur (12x)

Het zwevende dak is niet typisch SAAB. Mini heeft het sinds 2001 en Suzuki met de Swift sinds 2005.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

waar ik altijd al een kleine Saab in heb gezien qua body. Met wat simpele aanpassingen had dat zo een B segment Saab kunnen zijnBarten schreef: ↑ma 19 jun, 2023 15:18Suzuki met de Swift sinds 2005.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Niet exclusief Saab, maar het was er al een jaar of tien mee bezig, getuige de 9-X.

-
MartinvR
- Geregistreerd lid
Jelger,jelger schreef: ↑ma 19 jun, 2023 9:19De petrolheads kunnen er altijd nog een B204 in knallen.
Je bedoelt natuurlijk de B284 en zonder einddempers....
Groet Martin
-
ssuunneemm
- Geregistreerd lid
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

prachtig
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ondertussen rijden nu vrachtwagens vol met testauto's van NEVS richting een sloperij om daar uit elkaar getrokken te worden. Deze mogen niet verkocht worden om de weg op te gaan. Volgens mij EV's van 2016 en normale benzine 9-3s van 2014. Het definitieve einde van Saab zoals we dat nog een beetje kenden

-
Marius0404
- Donateur (7x)

grappig, ik ook.waar ik altijd al een kleine Saab in heb gezien qua body.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

het enige wat je dan kunt kopen zijn platte pakketten waar de onderdelen in verstopt zitten