Wat doet die Mercedes eigenlijk in het filmpje van Top Gear ? op 1.24RoelandV schreef: ↑ma 24 jul, 2023 23:28Autoweek meldt dat de veelbelovende elektrische Emily GT mogelijk tóch in productie gaat:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... uctie-aan/
Ter toelichting over de Emily GT:
Emily GT EV
-
gudmundje
- Donateur

Re: Emily GT gaat mogelijk tóch in productie
-
Tubbe
- Donateur (2x)

NEVS EV (Saab)
Lijkt me een vergissing cq mix up met de Swedish animals reclame voor de Dame Edna 9-5…
Deze: https://youtu.be/dYpDu0sPrEY
Slecht ge-edit
Edit: @henkjan: in maart was er een plaatje van de hele family Emily. Ik houd van stations maar dit was meer een shooting brake; en er ontbrak, evenals bij de GTeen aanzet tot een hockeystick die de coupe wel heeft
Deze: https://youtu.be/dYpDu0sPrEY
Slecht ge-edit
Edit: @henkjan: in maart was er een plaatje van de hele family Emily. Ik houd van stations maar dit was meer een shooting brake; en er ontbrak, evenals bij de GTeen aanzet tot een hockeystick die de coupe wel heeft
-
ssuunneemm
- Geregistreerd lid
-
Tubbe
- Donateur (2x)

NEVS EV (Saab)
Oftewel:
Geheime e-mail: 2000 krijgt een baan in de oude Saab-fabriek
Maar liefst 2.000 mensen konden een baan krijgen in de oude Saab-fabriek in de nieuwe winkel. De fabriek zal de nieuwe Zweedse elektrische auto Nevs Emily GT produceren. P4 Väst heeft geheime brieven ontvangen die de gigantische investering bevestigen.
Er is nu een intentieverklaring geschreven met een potentiële koper voor Nev's twee elektrische autoprojecten Nevs Emily GT en Pons, stelt P4 West . De lokale radiozender heeft geheime e-mails ontvangen die de grote deal bevestigen. Volgende week ontmoeten de gemeente Trollhättan, Nevs, Stenhaga Invest en de potentiële koper elkaar in Trollhättan. Een eis van de koper is dat hij toegang heeft tot de oude testbaan van Saab op het fabrieksterrein.
De deal kan volgens de nieuwe gegevens maar liefst 1500-2000 banen opleveren. De nieuwe eigenaar van de Saab-fabriek, miljardair Svante Andersson, heeft eerder gezegd dat er een groot aantal banen zou kunnen zijn.
- Ik weet wie ze zijn, maar daar wil ik niet over praten. Het komt misschien van Nevs, maar ik kan zeggen dat het een aanzienlijk deel van de fabriek is dat ze zullen gebruiken, ook kantoren en dat ze een groot aantal werknemers moeten aannemen, zegt Svante Andersson, eigenaar van de fabriek, aan TTela .
De elektrische auto Nevs Emily GT is in slechts tien maanden in het geheim ontwikkeld door Saab-ingenieurs bij Nevs in Trollhättan. Met een elektromotor op elk wiel heeft Nev's Emily GT een superklasse wegligging, een actieradius van 160 kilometer en meer ruimte dan andere elektrische auto's. Nev's Emily GT is een zogenaamde Grand Tourer met functies die veel van de hedendaagse elektrische auto's overtreffen. Nevs Emily GT heeft op elk wiel een elektromotor van 120 pk, in totaal heeft de auto 480 pk. Een latere versie krijgt in totaal 653 pk en 2.200 Nm uit vier wielmotoren. Hij zorgt voor een acceleratie tot 100 km/u in iets meer dan drie seconden.
De nieuwe investeerder zou ook de zelfrijdende elektrische auto Pons van Nev hebben gekocht. De nieuwe auto zal echter geen Saab heten, de defensiefabrikant Saab geeft geen rechten op het voertuigmerk vrij.
Nina Selander, CEO van Nev, is een sleutelfiguur geweest en heeft geweldig werk geleverd. In het voorjaar onderhandelde ze met verschillende belanghebbenden nadat het project wereldnieuws werd toen het werd aangekondigd.
- Ja, het is echt leuk dat we zoveel aandacht hebben gekregen, wat weer heeft bijgedragen aan serieuze belanghebbenden. We zijn tot nu toe door ongeveer 15 gecontacteerd en hebben het nu "verkleind" tot een paar/enkele geïnteresseerde partijen. Ze zijn allemaal goed en serieus met verschillende achtergronden en min of meer directe connecties met de auto-industrie van vroeger, zowel Zweeds als buitenlands, vertelde Nina Selander begin juni aan Carup.
Geheime e-mail: 2000 krijgt een baan in de oude Saab-fabriek
Maar liefst 2.000 mensen konden een baan krijgen in de oude Saab-fabriek in de nieuwe winkel. De fabriek zal de nieuwe Zweedse elektrische auto Nevs Emily GT produceren. P4 Väst heeft geheime brieven ontvangen die de gigantische investering bevestigen.
Er is nu een intentieverklaring geschreven met een potentiële koper voor Nev's twee elektrische autoprojecten Nevs Emily GT en Pons, stelt P4 West . De lokale radiozender heeft geheime e-mails ontvangen die de grote deal bevestigen. Volgende week ontmoeten de gemeente Trollhättan, Nevs, Stenhaga Invest en de potentiële koper elkaar in Trollhättan. Een eis van de koper is dat hij toegang heeft tot de oude testbaan van Saab op het fabrieksterrein.
De deal kan volgens de nieuwe gegevens maar liefst 1500-2000 banen opleveren. De nieuwe eigenaar van de Saab-fabriek, miljardair Svante Andersson, heeft eerder gezegd dat er een groot aantal banen zou kunnen zijn.
- Ik weet wie ze zijn, maar daar wil ik niet over praten. Het komt misschien van Nevs, maar ik kan zeggen dat het een aanzienlijk deel van de fabriek is dat ze zullen gebruiken, ook kantoren en dat ze een groot aantal werknemers moeten aannemen, zegt Svante Andersson, eigenaar van de fabriek, aan TTela .
De elektrische auto Nevs Emily GT is in slechts tien maanden in het geheim ontwikkeld door Saab-ingenieurs bij Nevs in Trollhättan. Met een elektromotor op elk wiel heeft Nev's Emily GT een superklasse wegligging, een actieradius van 160 kilometer en meer ruimte dan andere elektrische auto's. Nev's Emily GT is een zogenaamde Grand Tourer met functies die veel van de hedendaagse elektrische auto's overtreffen. Nevs Emily GT heeft op elk wiel een elektromotor van 120 pk, in totaal heeft de auto 480 pk. Een latere versie krijgt in totaal 653 pk en 2.200 Nm uit vier wielmotoren. Hij zorgt voor een acceleratie tot 100 km/u in iets meer dan drie seconden.
De nieuwe investeerder zou ook de zelfrijdende elektrische auto Pons van Nev hebben gekocht. De nieuwe auto zal echter geen Saab heten, de defensiefabrikant Saab geeft geen rechten op het voertuigmerk vrij.
Nina Selander, CEO van Nev, is een sleutelfiguur geweest en heeft geweldig werk geleverd. In het voorjaar onderhandelde ze met verschillende belanghebbenden nadat het project wereldnieuws werd toen het werd aangekondigd.
- Ja, het is echt leuk dat we zoveel aandacht hebben gekregen, wat weer heeft bijgedragen aan serieuze belanghebbenden. We zijn tot nu toe door ongeveer 15 gecontacteerd en hebben het nu "verkleind" tot een paar/enkele geïnteresseerde partijen. Ze zijn allemaal goed en serieus met verschillende achtergronden en min of meer directe connecties met de auto-industrie van vroeger, zowel Zweeds als buitenlands, vertelde Nina Selander begin juni aan Carup.
-
Henk-Jan
- Donateur

Re: NEVS EV (Saab)
Dit plaatje bedoel je?Tubbe schreef: ↑vr 28 jul, 2023 22:24@henkjan: in maart was er een plaatje van de hele family Emily. Ik houd van stations maar dit was meer een shooting brake; en er ontbrak, evenals bij de GTeen aanzet tot een hockeystick die de coupe wel heeft![]()

Hoewel het een shooting brake genoemd wordt lijkt hij me op deze studie nog mooi ruim tot aan de achteras, anders dan bijvoorbeeld de Panamera en Taycan SportTurismo's die al snel compact toelopen na de achterbank.
Als deze zo op de markt komt kan ik me nog goed voorstellen mijn best te doen zoiets als opvolger van de 9-3x mogelijk te maken en op stroom over te stappen voor dagelijks. Het idee van een wielmotor per hoek en alle software daaromheen is veelbelovend qua agiliteit en algemene rijervaring (ook 's winters).
-
Tubbe
- Donateur (2x)

NEVS EV (Saab)
Ik bedoelde deze (excusé het was mei , niet maart), zijn nog duidelijker. En ja, door behoud wielbasis en hoge daklijn prima estate model.

En dit waren ook de plaatjes waarbij ik op nog wat kleine SAAB achtige elementen hoop, zoals een hockeystickje.
Bron: https://burlappcar.com/2023/05/saab-nev ... amily.html

En dit waren ook de plaatjes waarbij ik op nog wat kleine SAAB achtige elementen hoop, zoals een hockeystickje.
Bron: https://burlappcar.com/2023/05/saab-nev ... amily.html
-
Henk-Jan
- Donateur

Dat ziet er erg mooi uit, al loopt de daklijn ietwat snel af voor een hond.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Estates zijn er niet meer om praktisch te zijn he. Het zijn staile & diesaign dingen. Als je praktisch wil moet je gewoon een ouderwetse container kopen. 
-
gudmundje
- Donateur

-
jelger
- Geregistreerd lid
Ik heb begrepen dat in cabrio's je IKEA meubelen beter meegaan dan in hipster estates ja. Geheel off-topic.
Ben benieuwd of het wat wordt met Emily. Misschien dat Sophie toch beter is.
Ben benieuwd of het wat wordt met Emily. Misschien dat Sophie toch beter is.
-
rutgerreinier
- Donateur

De 9-3 estate is al een ‘niet traditionele’ estate.jelger schreef: ↑vr 04 aug, 2023 16:45Estates zijn er niet meer om praktisch te zijn he. Het zijn staile & diesaign dingen. Als je praktisch wil moet je gewoon een ouderwetse container kopen.![]()
Alfa 156 idem…
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Van opzij lijkt het achteraan op een Volvo XC70 of 90 kombi, net als de lijnen van de ziruiten. En die schuine daklijn/klep achter neemt naar mijn idee nogal wat laadmogelijkheden weg. Net als bij wel meer kombi-modellen van diverse merken de afgelopen tijd. Ik vind het maar een rare gebruiksonvriendelijke trend. Kan wel mooi staan, misschien, maar praktisch is het niet.Tubbe schreef: ↑vr 04 aug, 2023 15:08En ja, door behoud wielbasis en hoge daklijn prima estate model.
![]()
Wat ik wel mooi vind opgelost is de instapmogelijkheden voor de achterpassagiers. De deur is lekker lang, zoals ook voor de bsestuurder en bijrijder. Nu nog een algehele verordening dat alle parallelle parkeervakken een minimumbreedte van 3,5 meter krijgen, zodat we ook zonder schade aan elkaars flanken naast kunnen parkeren. Dat komt goed uit, want het stond toch al op mijn wishlist. Dan hoef ik niet meer in mijn eentje de familieplekken te bezetten of bordjes van de invalideplekken weg te slopen.
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Vindt er verschrikkelijk weinig glas in zitten. Hoe moet je nu in vredesnaam naar buiten kijken??🫤 Vind ik van veel nieuwe auto's. Een overdaad aan sensors, radars, lidars, en weet ik veel wat voor zooi na 10 jaar vast al eens vervangen is, om maar ongelukken te voorkomen. Maar niet zoiets simpels als glas, zodat je zelf een ongeluk kan voorkomen, en naar de omgeving kan kijken, is er niet meer.
Net zo als die enorme hoeveelheid schermen. Jaren geleden werd er ontdekt dat 'simpel/rustig' dashboard goed is voor de Veiligheid, want minder afleiding. Iets als 'dark panel' en 'night panel' en zo. En nu krijg je enorme schermen, met van allerlei kleurtjes en dingetjes en gedoetjes. Is dat voortschrijdende inzicht, of zo??
T word minder en minder.
Net zo als die enorme hoeveelheid schermen. Jaren geleden werd er ontdekt dat 'simpel/rustig' dashboard goed is voor de Veiligheid, want minder afleiding. Iets als 'dark panel' en 'night panel' en zo. En nu krijg je enorme schermen, met van allerlei kleurtjes en dingetjes en gedoetjes. Is dat voortschrijdende inzicht, of zo??
T word minder en minder.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Eens wb glas, als je in de binnenspiegel kijkt krijg je vaak het idee of je door een brievenbus naar achteren zit te gluren. Een 9-5 Estate wordt al een beetje een tunnelblik vergeleken met 96, 99, 900, 9000 en Sonett (de Saabjes waarbij ik in de binnenspiegel naar achteren heb gekeken), bij nieuwe auto's die ik de afgelopen tijd heb gehuurd als ik in NL was kreeg ik zo'n claustrofobisch blikveld naar achteren. Nu waren dat niet de grootste auto's, maar als je ziet hoe belachelijk kort de achterruitenwisser op veel grotere auto's zijn weet je hoe laat het is.
Alex
Alex
-
Blacky Turbo S
- Geregistreerd lid
Ja,
Dat ook.huur ook veel nieuwe auto's, en idd, je kijkt door een brievenbus.
Geloof dat die achter-ruitenwissers dezelfde maat zijn als de koplampen wissers van een c900.
Dat ook.huur ook veel nieuwe auto's, en idd, je kijkt door een brievenbus.
Geloof dat die achter-ruitenwissers dezelfde maat zijn als de koplampen wissers van een c900.