remtrommels verwijderen
-
Jan Bert
- Geregistreerd lid
remtrommels verwijderen
Wie heeft een tip voor het verwijderen van de remtrommels, of kan het alleen met de speciale trekker?
Ik wil de handremhevels vervangen, dus moeten de trommels eraf. Kan ik gelijk ook naar de remmen kijken.
Ik wil de handremhevels vervangen, dus moeten de trommels eraf. Kan ik gelijk ook naar de remmen kijken.
-
sb153b
- Geregistreerd lid
-
Martien_96V4
- Geregistreerd lid
-
Jan Bert
- Geregistreerd lid
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Trommels die er zonder gereedschap af gaan? Echt niet altijd. Ik heb een universele naventrekker van Kuko. Deze zet je met de wielbouten vast op de trommel. De armen zijn verdraaibaar zodat je hem ook voor viergaats naven kunt gebruiken, waardoor hij op alle soorten naven past en je geen ruimte achter de trommel nodig hebt zoals bij een grote poelietrekker.
Alex
Alex
-
Jan Bert
- Geregistreerd lid
Met de geleende poelitrekker is het gelukt. Je schrikt wat er allemaal achter vandaan komt. De bevestigingsset van de remschoenen bijna volledig weggerot. Handremhevels "gerepareerd" door ze links rechts omgekeerd te monteren. Remschoenen waar hele happen uit de voering zijn. Het enige dat er nog goed uit ziet zijn de cylinders. Dus nog even wat te doen voor de APK (eind van de maand). !!
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: remtrommels verwijderen
Grote maat poelietrekker, of zó iets (kun je inderdaad ook zelf maken uit een oude stalen velg);Jan Bert schreef:Wie heeft een tip voor het verwijderen van de remtrommels, of kan het alleen met de speciale trekker?

Zie ook http://www.saabnl.nl/techniek/9596remmen.htm
Ik heb nog nieuwe montagesetjes liggen voor de achterremmen (voor voor ook trouwens).
De Zweedse Saabclub heeft RVS exemplaren;Ik wil de handremhevels vervangen...