remtrommels verwijderen

1967-1980
Plaats reactie
Jan Bert
Geregistreerd lid

remtrommels verwijderen

Bericht door Jan Bert » ma 15 jan, 2007 18:46

Wie heeft een tip voor het verwijderen van de remtrommels, of kan het alleen met de speciale trekker?
Ik wil de handremhevels vervangen, dus moeten de trommels eraf. Kan ik gelijk ook naar de remmen kijken.

Discus
Geregistreerd lid

Bericht door Discus » ma 15 jan, 2007 21:15

Hallo

Heb ik ooit een grote trekker voor gebruikt.

Afbeelding

Groet Harm

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » ma 15 jan, 2007 23:10

Zelf een trommeltrekker naar Saab-origineel voorbeeld maken met als basis een hart uit een oude velg. Werkt prima!
Cornell

Martien_96V4
Geregistreerd lid

Bericht door Martien_96V4 » di 16 jan, 2007 8:08

Ik gebruik een gewone poelitrekker. De trommels zitten niet erg vast.

Jan Bert
Geregistreerd lid

Bericht door Jan Bert » di 16 jan, 2007 10:28

OK,
bedankt voor de adviezen, ik ga eerst een poelitrekker proberen. Weet wel iemand die zulke grote heeft.
Maar het idee van zelf een maken uit een oude velg staat me ook wel aan. Ga ik dus nog eens doen.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » di 16 jan, 2007 12:59

hoi

poelietrekker is niet nodig hoor,gaat er zo ook af met haner rondom wat tikken

mvg bert

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 16 jan, 2007 13:18

Trommels die er zonder gereedschap af gaan? Echt niet altijd. Ik heb een universele naventrekker van Kuko. Deze zet je met de wielbouten vast op de trommel. De armen zijn verdraaibaar zodat je hem ook voor viergaats naven kunt gebruiken, waardoor hij op alle soorten naven past en je geen ruimte achter de trommel nodig hebt zoals bij een grote poelietrekker.

Alex

Jan Bert
Geregistreerd lid

Bericht door Jan Bert » di 16 jan, 2007 16:43

Met de geleende poelitrekker is het gelukt. Je schrikt wat er allemaal achter vandaan komt. De bevestigingsset van de remschoenen bijna volledig weggerot. Handremhevels "gerepareerd" door ze links rechts omgekeerd te monteren. Remschoenen waar hele happen uit de voering zijn. Het enige dat er nog goed uit ziet zijn de cylinders. Dus nog even wat te doen voor de APK (eind van de maand). !!

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: remtrommels verwijderen

Bericht door 72sonett-III » di 16 jan, 2007 17:56

Jan Bert schreef:Wie heeft een tip voor het verwijderen van de remtrommels, of kan het alleen met de speciale trekker?
Grote maat poelietrekker, of zó iets (kun je inderdaad ook zelf maken uit een oude stalen velg);
Afbeelding

Zie ook http://www.saabnl.nl/techniek/9596remmen.htm

Ik heb nog nieuwe montagesetjes liggen voor de achterremmen (voor voor ook trouwens).
Ik wil de handremhevels vervangen...
De Zweedse Saabclub heeft RVS exemplaren;
Afbeelding

Plaats reactie