Van Thijs90 nam ik een setje over en m'n opmerking dat het opknappers mochten zijn werd bewaarheid. Geen enkele band sloot meer aan op de velg.

Tijdens het schuren was wel duidelijk dat er nog heel wat liefde in de velg moest. Ondertussen had ik het euvel met de versnellingsbak en overwoog ik de set te verkopen.

Niet gedaan natuurlijk en na de primer had ik er al meer vertrouwen in dat dit wel goed zou komen.

Het eindresultaat ben ik deze keer niet helemaal tevreden mee. Uiteindelijk denk ik dat de grondlaag niet helemaal mooi afgewerkt was en dat je dat terugziet in de laklaag. Waar ik overigens extra metallic door had laten mengen, dus dat helpt niet echt mee. Daar zie je alles in. Hier liggen ze een weekje uit te harden in de zon.

Ik kon een setje nieuwe Continentals voor een redelijk bedrag kopen. Geen idee of dit de allerbeste banden zijn voor dit model, maar ze zijn sowieso beter dan de 10 jaar oude Vredestein's die op de originele velgen lagen.

Nu ze erop zitten ben ik er erg content mee én het rijd veel beter met de juiste bandenmaat en nieuwe banden! Zal van de week met het zonnige weer een betere foto plaatsen.

(wellicht komen de originele velgen nog eens terug hoor)