Goede kans dat je er nog nooit van gehoord hebt. LEF is een driewieler van het Nederlandse bedrijf EV Mobility.
Volgens de wet is het officieel een ‘bijzondere bromfiets’, waarmee je dus gewoon de weg op mag.
Bijkomend voordeel: iedereen boven de 16 jaar mag ermee rijden:
Wel een beetje een jankverhaal, hoor. Overduidelijk in emotie geschreven, maar professioneel is anders. Ik snap de teleurstelling en frustratie, maar het is en blijft een veredelde ligfiets. En daar hoort bepaalde regelgeving bij. Die soms, door onvoorziene omstandigheden (het Stint-incident) en voortschrijdend inzicht, wordt aangescherpt. Welcome to the real world.
Je moet er niet aan denken dat zo'n "ligfietsachtige brommer" een hit zou worden. Gewone ligfietsen en hun bestuurders zie je al te makkelijk over het hoofd. Als zoiets sneller gaat optrekken en manoevreren, blijven de ongevallen niet uit en wordt dat een hoop bloedvergieten op de weg.
In mijn optiek is de auto en zijn slecht oplettende bestuurder de oorzaak.
Een paar m2 feloranje voertuig kan toch niet de oorzaak zijn van het over het hoofd gezien worden.
Maar ik ben bevooroordeeld, ik rij ook graag met ligfiets en velomobiel.
Tja, net als bijna altijd is de realiteit genuanceerder dan "fietsers zijn krankzinnige wegpiraten" en "automobilisten zijn de schuld van alle fietsongelukken". Het zit ergens daartussen, afhankelijk van de verkeerssituatie en hoe de deelnemers daar mee omgaan.
En dat oranje ding: leuk, maar vragen om ongelukken op een gewone weg
Laat LEF een voorbeeld nemen aan PAL-V. Die krijgen het voor elkaar om ondanks een oerwoud aan regels een vliegende auto op de weg en in de lucht te krijgen.
Tegenslag wordt je sterker van... Doorzetten als KPI is bij PAL-V een voorsprong op de concurrentie geworden