Saab 96 project. 5-10; wat als je er twee hebt? *update 7-12

1967-1980
MvR
Geregistreerd lid

Re: Saab 96 project. 5-10; wat als je er twee hebt?

Bericht door MvR » wo 11 okt, 2023 18:52

[]

En bij jou in de buurt gevonden. PB maar voor details.

Algemene vraag: heeft iemand hier ooit een kratje, rekje o.i.d. gemaakt om de voor- en achterruit veilig in op te slaan zolang die nog niet nodig waren tijdens de opbouw? Ik denk zelf aan iets van twee kistjes met styrofoam of van die witte 'wokkels' er omheen. Foto's of suggesties zijn welkom! (Ik wil zeker mijn achterruit met 'Saab De Snelheid Amstelveen' -sticker graag heelhouden!)
Reden: Quote verwijderd

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 11 okt, 2023 19:57

Ik zou beginnen met verwarminsbuis isolatie om de randen te doen en dan een paar plaatjes tempex er tegen aan met tape. Dan ben je al een heel eind volgens mij.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » wo 11 okt, 2023 20:01

Da's een goeie. Morgen aan de slag!

MvR
Geregistreerd lid

Re: Saab 96 project. 5-10; wat als je er twee hebt? *updat 7 december

Bericht door MvR » do 07 dec, 2023 14:11

Goed, op 12 oktober ongeveer begon het te regenen en te regenen. Niet echt het weer om een auto op te halen... Maar de plaatwerker in Rijssen kreeg haast. Mijn Saabje was zijn laatste klus: op zijn 70ste vindt hij het welletjes en verlaat het pand. Dus, de auto stond in de weg.

Toch vandaag De Tocht maar gemaakt. Aldaar zijn werk bewonderd. Hij had meer gedaan dan ik had gevraagd/gezien. En meteen een balk met zwenkwielen gemonteerd. De voorwielophanging is bij de poedercoater.

Opgeladen, afgerekend en toen ik wilde vertrekken gaf hij me een goed-werkend (zijn woorden, nog niet getest) lasapparaat mee! Voor niks! Nu weet ik wat ik voor mijn verjaardag moet vragen: een lascursus!!!

Daarna, op weg naar huis. Weer een Saab het bos ingesleept. Thuisgekomen als een 'Master of Puppets' - ik hoorde het nummer heel toepasselijk al in de auto - alle spanbanden losgegooid en met 'hulp' van mijn 'beste helper' alles binnen-gerold. Houtkachel aan om het vocht te verdrijven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Saab 96 project. 5-10; wat als je er twee hebt? *update 7-12

Bericht door gertram » wo 03 jan, 2024 14:57

Mooie projecten en ook een mooie schuur.
Je vroeg naar ervaringen met een luchttolletje. Ik heb veel plezier van mijn Metabo DG25, erg fijn dat er spankoppen van 3 en 6 mm bij zitten, dat geeft je de keuze uit Dremel en Proxxon tooltjes voor het fijne werk tegenover de zwaardere spullen die ook onder belasting heel blijven.https://www.gamma.nl/assortiment/metabo ... /p/B470351

MvR
Geregistreerd lid

Re: Saab 96 project. 5-10; wat als je er twee hebt? *update 7-12

Bericht door MvR » do 04 jan, 2024 9:08

Bedankt voor de Metabo-tip! Je opmerking over die twee spankopjes is heel waardevol! (Je kunt wel nagaan waar je me vandaag kan vinden. Ja: bij de Gamma!)

Plaats reactie