Hallo,
Misschien is er iemand die mij kan helpen met het volgende: ik overweeg om een saab 900 cabrio 2.3 automaat uit 1997 te kopen. De techniek lijkt mij in orde, maar om dit zeker te weten laat ik een aankoopkeuring doen.
Wat mij echter zorgen baart is het mechaniek van de kap. Ik heb gelezen dat dit een zwak punt is van de 900 NG. Het exemplaar waar ik naar het kijken ben lijkt dit te bevestigen. Er doen zich namelijk drie zaken voor:
1. De afdekklep van het dat sluit niet volledig bij het openen van de kap. Hij blijft een centimeter boven 'het slot' hangen. Ik meot dan opnieuw de knop voor de kap in drukken en dan sluit hij wel.
2. Bij het sluiten van de kap sluiten de achterste zijruiten niet volledig en moet ik ook hier opnieuw de knop voor het sluiten van de ruiten indrukken.
3. Het mechaniek lijkt luidruchtig
Het zijn geen enorme problemen, maar ik ben bang dat dit het begin van het einde van het mechanisme is.
Heeft iemand een idee of dit inderdaad op grotere problemen duidt of dat dit simpel te verhelpen is?
alvast bedankt,
groeten,
Damon
Gevraagd: Aankoopadvies 900 NG cabrio -> haperende kap
-
Amazon
- Geregistreerd lid
Hoi Damon,
Het eerste hoort natuurlijk niet, Het kan zijn dat opnieuw programmeren van de kap via de computer dit probleem oplost. Het kan een mechanisch probleem zijn (stand van de tandwielen of een blokkade) en het kan liggen aan een sensor/contact die niet goed werkt, waardoor hij niet goed sluit.
Dat de ramen niet aansluiten als je de kap dicht doet hoort zo. Ook de voorste ramen horen dan op een kier te staan. Als je met gesloten ramen de kap sluit gaan de ramen automatisch een stukje naar beneden om beschadiging en teveel spanning te voorkomen. Als je de kap helemaal gesloten hebt kun je met één knop op de middenconsole alle ramen in één keer sluiten.
Door de toepassing van electromotoren is de kap niet echt geruisloos.
Ik heb de mijne nu bijna twee jaar, maar nog geen problemen gehad.
Als je de auto wilt kopen zou ik het probleem met het sluiten van de afdekklep voor die tijd laten verhelpen of in ieder geval laten onderzoeken bij een dealer die hier ervaring mee heeft.
Via de zoekfunctie kun je wel wat adressen vinden.
Groet,
Derk
Het eerste hoort natuurlijk niet, Het kan zijn dat opnieuw programmeren van de kap via de computer dit probleem oplost. Het kan een mechanisch probleem zijn (stand van de tandwielen of een blokkade) en het kan liggen aan een sensor/contact die niet goed werkt, waardoor hij niet goed sluit.
Dat de ramen niet aansluiten als je de kap dicht doet hoort zo. Ook de voorste ramen horen dan op een kier te staan. Als je met gesloten ramen de kap sluit gaan de ramen automatisch een stukje naar beneden om beschadiging en teveel spanning te voorkomen. Als je de kap helemaal gesloten hebt kun je met één knop op de middenconsole alle ramen in één keer sluiten.
Door de toepassing van electromotoren is de kap niet echt geruisloos.
Ik heb de mijne nu bijna twee jaar, maar nog geen problemen gehad.
Als je de auto wilt kopen zou ik het probleem met het sluiten van de afdekklep voor die tijd laten verhelpen of in ieder geval laten onderzoeken bij een dealer die hier ervaring mee heeft.
Via de zoekfunctie kun je wel wat adressen vinden.
Groet,
Derk