Forse prijsverlaging bij Tesla
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Forse prijsverlaging bij Tesla
@Fredje65: als je een EV niks vindt dan moet je DUS ook afscheid nemen van ALLE moderne technoilogie.
Waar is die wijsheid op gebaseerd?
-
jelger
- Geregistreerd lid
Nee, volgens mij ging de reactie van Pisang over Musk en de bezwaren die door sommigen geuit zijn hoe hij denk over data collectie en hoe hij dat oa in Tesla verwerkt. Ergo: dat gaat in mijn beleving zoals ik het lees over het afwijzen van het kopen van een Tesla en niet een EV als zodanig. En ja, als mensen dat een reden vinden om geen Tesla te kopen is de vraag hoe het dan zit met Meta, en andere platforms en uiteindelijk internet als zodanig. Want je bewegingen van achter een ip adres (of simkaart nummer) kunnen door vele partijen worden gevolgd. De ultieme consequentie van niet 'gevolgd' willen worden, door welke partij dan ook, is wel om jezelf af te koppelen en anders blijft er toch een stukje selectiviteit over. Dat is natuurlijk prima, want alles heeft z'n nuances, maar dan blijft er weinig over van de roomse principes.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@jelger: dank voor de keurige toelichting!
-
Fredje65
- Donateur (5x)

Lees eerst eerst even goed mijn reacties door voor jij je reactie plaatst….RoelandV schreef: ↑zo 22 okt, 2023 13:46@Fredje65: als je een EV niks vindt dan moet je DUS ook afscheid nemen van ALLE moderne technoilogie.
-
verde900
- Donateur

Ik zie in een EV niets en in Musk/Tesla helemaal niets.jelger schreef: ↑zo 22 okt, 2023 14:08Nee, volgens mij ging de reactie van Pisang over Musk en de bezwaren die door sommigen geuit zijn hoe hij denk over data collectie en hoe hij dat oa in Tesla verwerkt. Ergo: dat gaat in mijn beleving zoals ik het lees over het afwijzen van het kopen van een Tesla en niet een EV als zodanig. En ja, als mensen dat een reden vinden om geen Tesla te kopen is de vraag hoe het dan zit met Meta, en andere platforms en uiteindelijk internet als zodanig. Want je bewegingen van achter een ip adres (of simkaart nummer) kunnen door vele partijen worden gevolgd. De ultieme consequentie van niet 'gevolgd' willen worden, door welke partij dan ook, is wel om jezelf af te koppelen en anders blijft er toch een stukje selectiviteit over. Dat is natuurlijk prima, want alles heeft z'n nuances, maar dan blijft er weinig over van de roomse principes.
Bij oa Volvo is men overgegaan op n Google besturingssysteem , vindt ik ook een erg onprettige gedachte...
-
ReinO
- Donateur (2x)

In het AD staat een onderzoek waaruit blijkt dat 72% van de Tesla rijders straks ook weer Tesla gaat rijden.
Itt veel andere merken; en ook dat velen gaan overstappen naar fossiel.
Tja het blijft een kostbaar ding zonder subsidie.
Itt veel andere merken; en ook dat velen gaan overstappen naar fossiel.
Tja het blijft een kostbaar ding zonder subsidie.
-
DonEV
- Geregistreerd lid
Lees de betreffende onderzoeksresultaten en conclusies @ https://www.spglobal.com/mobility/en/re ... oblem.html
-
verde900
- Donateur

Niet heel erg hoopgevend voor EV fabrikanten.
Productie van EVs wordt momenteel ook behoorlijk afgeschaald, fabrikanten die de omschakeling van ice naar EV te snel doorvoeren hebben het zwaar, ze stoppen met bestsellers ten koste van potentieel verlies
Productie van EVs wordt momenteel ook behoorlijk afgeschaald, fabrikanten die de omschakeling van ice naar EV te snel doorvoeren hebben het zwaar, ze stoppen met bestsellers ten koste van potentieel verlies
-
gudmundje
- Donateur

Nop, binnen een paar jaar komen die fleet Tesla's allemaal op de markt. Ze zijn er eigenlijk nu al vanaf 30.000, nog geen 2 jaar oud, net geen 40.000kmsReinO schreef: ↑zo 22 okt, 2023 16:34Tja het blijft een kostbaar ding zonder subsidie.
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/te ... et=unknown
Only summer tyres, it was not driven on snow, as I have also a 2nd car for winter. Een Saab denk ik
-
verde900
- Donateur

Tuurlijk, voor sommige fabrikanten mogelijk zelfs een uitgangsfaseOrphy schreef: ↑zo 22 okt, 2023 19:17Dat heet een overgangsfase
-
verde900
- Donateur

[]
Ik voorzie stellantis en ford ook tot kandidaten
Ik voorzie stellantis en ford ook tot kandidaten
Reden: Quote verwijderd
-
gudmundje
- Donateur

Eigenlijk alle merken die 13 jaar geleden riepen dat elektrisch rijden niet kon en nu toch aan de bak moeten.verde900 schreef: ↑zo 22 okt, 2023 20:09Ik voorzie stellantis en ford ook tot kandidaten
Ben wel benieuwd wat jij nu rijdt Verde
-
Pisang
- Donateur

jelger schreef: ↑zo 22 okt, 2023 14:08Nee, volgens mij ging de reactie van Pisang over Musk en de bezwaren die door sommigen geuit zijn hoe hij denk over data collectie en hoe hij dat oa in Tesla verwerkt. Ergo: dat gaat in mijn beleving zoals ik het lees over het afwijzen van het kopen van een Tesla en niet een EV als zodanig. En ja, als mensen dat een reden vinden om geen Tesla te kopen is de vraag hoe het dan zit met Meta, en andere platforms en uiteindelijk internet als zodanig. Want je bewegingen van achter een ip adres (of simkaart nummer) kunnen door vele partijen worden gevolgd. De ultieme consequentie van niet 'gevolgd' willen worden, door welke partij dan ook, is wel om jezelf af te koppelen en anders blijft er toch een stukje selectiviteit over. Dat is natuurlijk prima, want alles heeft z'n nuances, maar dan blijft er weinig over van de roomse principes.