Forse prijsverlaging bij Tesla

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Forse prijsverlaging bij Tesla

Bericht door RoelandV » zo 22 okt, 2023 13:46

@Fredje65: als je een EV niks vindt dan moet je DUS ook afscheid nemen van ALLE moderne technoilogie.
Waar is die wijsheid op gebaseerd?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 22 okt, 2023 14:08

Nee, volgens mij ging de reactie van Pisang over Musk en de bezwaren die door sommigen geuit zijn hoe hij denk over data collectie en hoe hij dat oa in Tesla verwerkt. Ergo: dat gaat in mijn beleving zoals ik het lees over het afwijzen van het kopen van een Tesla en niet een EV als zodanig. En ja, als mensen dat een reden vinden om geen Tesla te kopen is de vraag hoe het dan zit met Meta, en andere platforms en uiteindelijk internet als zodanig. Want je bewegingen van achter een ip adres (of simkaart nummer) kunnen door vele partijen worden gevolgd. De ultieme consequentie van niet 'gevolgd' willen worden, door welke partij dan ook, is wel om jezelf af te koppelen en anders blijft er toch een stukje selectiviteit over. Dat is natuurlijk prima, want alles heeft z'n nuances, maar dan blijft er weinig over van de roomse principes.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 22 okt, 2023 14:26

@jelger: dank voor de keurige toelichting!

Fredje65
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Fredje65 » zo 22 okt, 2023 15:01

RoelandV schreef:
zo 22 okt, 2023 13:46
@Fredje65: als je een EV niks vindt dan moet je DUS ook afscheid nemen van ALLE moderne technoilogie.
Waar is die wijsheid op gebaseerd?
Lees eerst eerst even goed mijn reacties door voor jij je reactie plaatst….

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 22 okt, 2023 16:29

jelger schreef:
zo 22 okt, 2023 14:08
Nee, volgens mij ging de reactie van Pisang over Musk en de bezwaren die door sommigen geuit zijn hoe hij denk over data collectie en hoe hij dat oa in Tesla verwerkt. Ergo: dat gaat in mijn beleving zoals ik het lees over het afwijzen van het kopen van een Tesla en niet een EV als zodanig. En ja, als mensen dat een reden vinden om geen Tesla te kopen is de vraag hoe het dan zit met Meta, en andere platforms en uiteindelijk internet als zodanig. Want je bewegingen van achter een ip adres (of simkaart nummer) kunnen door vele partijen worden gevolgd. De ultieme consequentie van niet 'gevolgd' willen worden, door welke partij dan ook, is wel om jezelf af te koppelen en anders blijft er toch een stukje selectiviteit over. Dat is natuurlijk prima, want alles heeft z'n nuances, maar dan blijft er weinig over van de roomse principes.
Ik zie in een EV niets en in Musk/Tesla helemaal niets.

Bij oa Volvo is men overgegaan op n Google besturingssysteem , vindt ik ook een erg onprettige gedachte...

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 22 okt, 2023 16:34

In het AD staat een onderzoek waaruit blijkt dat 72% van de Tesla rijders straks ook weer Tesla gaat rijden.
Itt veel andere merken; en ook dat velen gaan overstappen naar fossiel.
Tja het blijft een kostbaar ding zonder subsidie.

DonEV
Geregistreerd lid

Bericht door DonEV » zo 22 okt, 2023 16:47

Lees de betreffende onderzoeksresultaten en conclusies @ https://www.spglobal.com/mobility/en/re ... oblem.html

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 22 okt, 2023 17:25

Niet heel erg hoopgevend voor EV fabrikanten.
Productie van EVs wordt momenteel ook behoorlijk afgeschaald, fabrikanten die de omschakeling van ice naar EV te snel doorvoeren hebben het zwaar, ze stoppen met bestsellers ten koste van potentieel verlies

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 22 okt, 2023 19:17

Dat heet een overgangsfase

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » zo 22 okt, 2023 19:25

ReinO schreef:
zo 22 okt, 2023 16:34
Tja het blijft een kostbaar ding zonder subsidie.
Nop, binnen een paar jaar komen die fleet Tesla's allemaal op de markt. Ze zijn er eigenlijk nu al vanaf 30.000, nog geen 2 jaar oud, net geen 40.000kms

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/te ... et=unknown

Only summer tyres, it was not driven on snow, as I have also a 2nd car for winter. Een Saab denk ik :lol:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 22 okt, 2023 19:45

Orphy schreef:
zo 22 okt, 2023 19:17
Dat heet een overgangsfase
Tuurlijk, voor sommige fabrikanten mogelijk zelfs een uitgangsfase

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 22 okt, 2023 20:00

Zeker voor nieuw merken.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 22 okt, 2023 20:09

[]
Ik voorzie stellantis en ford ook tot kandidaten
Reden: Quote verwijderd

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » zo 22 okt, 2023 20:37

verde900 schreef:
zo 22 okt, 2023 20:09
Ik voorzie stellantis en ford ook tot kandidaten
Eigenlijk alle merken die 13 jaar geleden riepen dat elektrisch rijden niet kon en nu toch aan de bak moeten.
Ben wel benieuwd wat jij nu rijdt Verde

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » zo 22 okt, 2023 20:51

jelger schreef:
zo 22 okt, 2023 14:08
👍 inderdaad. Mooie uitleg, dank!

Plaats reactie