Bevestigingspinnetjes C-stijlbekleding

1984-1997
Plaats reactie
Alex B
Geregistreerd lid

Bevestigingspinnetjes C-stijlbekleding

Bericht door Alex B » do 23 nov, 2023 18:17

Sinds de grote klapper die ik 6(?) jaar geleden maakte en de achterkant van de auto nogal beschadigde hangen beide C-stijlbekledingen los. Waarom ik ze moest losmaken weet ik niet meer, maar ofwel de pinnetjes met bolletje of het ontvangende deel dat in het metaal zit was na het demonteren naar de bliksem; niet alle plastic blijft na jaren even vers. Heeft iemand een alternatief gevonden voor de totale constructie? Ik heb het geprobeerd met die borstelachtige dingen waarmee de A-stijlbekleding vast zit, maar het gat in het ontvangende metalen profiel is te groot. Ik heb niks meer dat ik als voorbeeld kan gebruiken om te laten printen.

Alex

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Bevestigingspinnetjes C-stijlbekleding

Bericht door rademaker » do 23 nov, 2023 20:56

Waarom koop je niet gewoon die pinnetjes zoals Saab ooit de bevestiging heeft bedacht?

https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... RD4266540A

Ik heb ze ook gebruikt liggen, maar zoals je zegt, oud plastic kan sneller afbreken. En het prijsverschil is zeer minimaal.

Soms zijn de houders voor deze pinnen op de C stijl afgebroken, dan moet je een andere C stijl zien te vinden (heb ik overigens gebruikt op voorraad), of idd iets slims bedenken, waarbij ik je in eerste instantie helaas geen suggestie voor kan aanreiken.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » do 23 nov, 2023 23:47

:applause: :applause: Toen ik voordat ik hier de vraag stelde op afbeeldingen zocht heb ik deze gezien, maar ik heb niet opgemerkt dat ze ook voor de C-stijl gebruikt konden worden en in mijn wazige brein was het vrouwtjesgedeelte anders. Probleem dus potentieel opgelost.

Alex

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » za 27 jan, 2024 18:49

De prijs van de alternatieve pinnen was niet zo slecht, maar de verzendkosten rezen nogal de pan uit, wat er toe leidde dat ik mij bij het plaatselijke automaterialenpaleis vervoegde om te kijken of die ondertussen iets bruikbaars in het assortiment hadden. En voor het eerst hadden ze dat. Ik moest ze iets bijsnijden om in het gat te passen en er zijn er een paar gesneuveld bij het aandrukken, maar de oortjes zitten weer zoals ze moeten. Bijkomend voordeel, geen warmtelekkage meer naar het dak toe als het koud is.

Alex

Plaats reactie