Wat gaat de PVV doen met het autobeleid?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RoelandV
Geregistreerd lid

Wat gaat de PVV doen met het autobeleid?

Bericht door RoelandV » vr 24 nov, 2023 21:41

Vraag me nu af of - en zo ja wat - Wilders gaat veranderen aan het autobeleid.

In het verkiezingsprogramma stond:
“Wij vinden dat iedereen zelf moet bepalen op welke manier iemand naar zijn of haar bestemming reist.
De overheid moet zich daar niet mee bemoeien”,
Om de automobilist tegemoet te komen, wil Geert Wilders de maximumsnelheid op de snelweg verhogen naar 140 km/h.
Tevens moeten de brandstofaccijnzen omlaag. Nederland is nu het duurste land in Europa om benzine te tanken en dat
terwijl we nu nog van een accijnskorting genieten[/quote]

Wat is jullie verwachting t.a.v. het autobeleid?

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: Wat gaat de PVV doen met het autobeleid?

Bericht door gj900 » vr 24 nov, 2023 21:48

Hij moet eerst maar eens zien in de regering te komen. Zoals de diskussies nu lopen wil geen enkele partij met hem in een regering plaatsnemen.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 24 nov, 2023 21:51

Onnodig vooruit lopen op de zaken inderdaad. Met de notie dat het zeker niet onwaarschijnlijk is dat er een regering komt met de PVV erin. Maar dat betekent niet automatisch een dictaat, maar "waterige compromissen" waar ene partijleider het over had. Dus zolang we niet weten welke coalitie er komt kunnen we eindeloos speculeren en glazen bollen. Leuk voor de verveelde momenten aan de bruin-cafetafel met een neut.

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » vr 24 nov, 2023 21:52

Importeren zal wel lastiger worden 😂😂

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » vr 24 nov, 2023 22:20

En alle buitenlandse merken moeten het land uit. Ik ga op zoek naar een DAF.

Dit is een grapje.

Volgens mij gaat er weinig veranderen.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » vr 24 nov, 2023 23:16

Volgens mij zijn de voornemens van de PVV heel goed voor Saab liefhebbers:
De PVV wil o.a. meer wegen aanleggen, de accijns op brandstof verlagen en alle milieuzones schrappen.
Klimaatactivisten zullen zweethandjes krijgen, gezien hun idealen haaks staan op die van Geert Wilders.
“De Klimaatwet, het Klimaatakkoord en alle andere klimaatmaatregelen gaan direct door de shredder.
Geen miljardenverspilling aan zinloze klimaathobby’s, maar meer geld voor onze mensen.”

De PVV stelt dan ook voor om ‘alle milieuzones te schrappen’, rekeningrijden niet in te voeren en ook het
verbod op de verkoop van verbrandingsmotoren moet van de baan.
Dat laatste zal petrol heads wellicht als muziek in de oren klinken.
Bron: https://www.autovisie.nl/nieuws/plannen ... obilisten/

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 25 nov, 2023 0:35

Lastenverlichting beloven is altijd leuk.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » za 25 nov, 2023 0:48

Inderdaad. Populisten beloven veel. En beloften zijn vaak gratis. Laat Wilders nu maar eens laten zien dat ie meer kan dan langs de zijlijn te staan roepen. Ik moet het allemaal nog zien.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » za 25 nov, 2023 11:23

Nou, 130kmh was anders een (lees: het enige) klinkend wapenfeit van Rutte I als ik me goed herinner. Die onmisbare toevoeging aan de maatschappij willen ze graag nog eens herhalen zie ik.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 25 nov, 2023 12:17

Wat mij betreft gaan we met zijn allen ons eens goed achter de oren krabben waar onze vermeende milieuontziening toe leidt. Lees de visie van de oprichter van Greenpeace eens:

https://www.climategate.nl/2021/07/patr ... n-met-co2/

Planten en bomen hebben CO2 nodig. Wij indirect ook. Als we teveel CO2-uitstoot beperken, valt er niet meer op de planeet te leven. Het streven naar minder giftige uitstoot is natuurlijk wel prima. Maar het gezeik over CO2 moet echt stoppen.

Dat gezegd hebbende hoeft 140 km/h van mij niet. WIl Wilders daarmee de periode van 100 km/h inhalen? Lood om oud ijzer. Het doet mij goed om te zien dat de 100 km/h grens in ieder geval nu al massaal wordt genegeerd als ik over 's lands wegen rijdt en dat de vlaggen her en der nog op de kop hangen. De verkiezingsuitslagen tonen dat het merendeel vindt dat er (meer dan dit natuurlijk) anders moet. Ben net als anderen wel sceptisch, wat en hoe snel er dingen veranderen.

Praktisch ervaar ik de 100 km/h grens als verkeersopstoppend (mensen rijden dichter op elkaar en meer rechts) en manouvreren wordt gevaarlijker door inhaalmanouvres die veel langer duren met bumperkleven als bijwerking. En als er niet gebumperkleeft wordt, dan wordt de 2-sekonden regel bijna nooit meer gehaald. Dat is gewoon een veiligheidsrisico. Hoe dit statistisch uitvalt weet ik niet. Maar het rijdt in ieder geval waardeloos.
We hadden ooit 120 km/h, daar viel prima mee te leven. En toen reedt ook niet iedereen de max. Netzomin als met 130 km/h. Van mij mag de 130km/h terugkomen, zodat mensen vrijheid krijgen om de snelheid te kiezen die passend is bij de omstandigheden. Mensen die 100 km/h willen blijven rijden doen dat dan gewoon. Dat doe ik zelf ook vaak om het verbruik binnen de perken te houden. Maar je moet wel fatsoenlijk kunnen inhalen, en dan moet 130 km/h niet strafbaar zijn. Vlot inhalen is juist veilig.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » za 25 nov, 2023 12:21

Saapie schreef:
za 25 nov, 2023 0:48
Inderdaad. Populisten beloven veel. En beloften zijn vaak gratis. Laat Wilders nu maar eens laten zien dat ie meer kan dan langs de zijlijn te staan roepen. Ik moet het allemaal nog zien.
Ik heb niet op Wilders gestemd, maar ik vermoed sterk dat zij die dat wel deden grotendeels precìes hetzelfde denken over de partijen die tot nu toe aan de macht waren en die allemaal nìet aan de zijlijn stonden.... :wink:

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » za 25 nov, 2023 12:52

Ik moet het ook nog zien maar we zullen toch wat moeten. De partijen staan ook niet de popelen om (opnieuw) over links te regeren. Daarbij stemt in NL nog maar 30% links en de afgelopen jaren waren nou ook niet echt een succes.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 25 nov, 2023 14:32

Centrum-Rechtse partijen hebben allerlei linkse en rechtsextreme standpunten ingenomen om maar
veel kiezers te trekken (bron: VK gisteren), klinkt plausibel maar ik zou toch nog graag
een keer een links kabinet zien dat zonder angst voor stemverlies doorpakt op milieu, rijkdom
en een scheve verdeling van welvaart in Nederland.
En dan hebben we qua milieu niets aan bronnen uit 2007 en 2014 die ook nog eens niet helemaal
uitsluitend zijn qua opwarming door co2.
Ik hoop ook nog een tijd door te rijden in mijn fossiele auto want het is nog steeds niet bewezen -te ingewikkeld- dat
de Tesla van mijn buurman klimaatneutraler is dan mijn 9-5. Die 100km/u vind ik wel relaxt gezien
de gebrekkige vaardigheden van nogal wat piloten op het asfalt.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 25 nov, 2023 14:40

ReinO schreef:
za 25 nov, 2023 14:32
..... ik zou toch nog graag een keer een links kabinet zien dat zonder angst voor stemverlies doorpakt op milieu, rijkdom
en een scheve verdeling van welvaart in Nederland.....
Die oneerelijke verdeling van de welvaart is een populaire kreet.
Maar in de praktijk valt het allemaal reuze mee.

In ons land lijdt nog geen 4% van de bevolking een armoedig bestaan.
In Frankrijk is dat percentage 13,5% en in Duitsland 16%.

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » za 25 nov, 2023 15:10

Los van de vraag of PVV iets of iemand is: op dit moment doet PVV niets en of het iets inhoudelijks gaat doen is nog maar de vraag. Daarom, is het een gedachte om politieke tarotkaartlezerij voor de Saabsaamhorigheid maar buiten dit forum te houden?

Plaats reactie