Wat mij betreft gaan we met zijn allen ons eens goed achter de oren krabben waar onze vermeende milieuontziening toe leidt. Lees de visie van de oprichter van Greenpeace eens:
https://www.climategate.nl/2021/07/patr ... n-met-co2/
Planten en bomen hebben CO2 nodig. Wij indirect ook. Als we teveel CO2-uitstoot beperken, valt er niet meer op de planeet te leven. Het streven naar minder giftige uitstoot is natuurlijk wel prima. Maar het gezeik over CO2 moet echt stoppen.
Dat gezegd hebbende hoeft 140 km/h van mij niet. WIl Wilders daarmee de periode van 100 km/h inhalen? Lood om oud ijzer. Het doet mij goed om te zien dat de 100 km/h grens in ieder geval nu al massaal wordt genegeerd als ik over 's lands wegen rijdt en dat de vlaggen her en der nog op de kop hangen. De verkiezingsuitslagen tonen dat het merendeel vindt dat er (meer dan dit natuurlijk) anders moet. Ben net als anderen wel sceptisch, wat en hoe snel er dingen veranderen.
Praktisch ervaar ik de 100 km/h grens als verkeersopstoppend (mensen rijden dichter op elkaar en meer rechts) en manouvreren wordt gevaarlijker door inhaalmanouvres die veel langer duren met bumperkleven als bijwerking. En als er niet gebumperkleeft wordt, dan wordt de 2-sekonden regel bijna nooit meer gehaald. Dat is gewoon een veiligheidsrisico. Hoe dit statistisch uitvalt weet ik niet. Maar het rijdt in ieder geval waardeloos.
We hadden ooit 120 km/h, daar viel prima mee te leven. En toen reedt ook niet iedereen de max. Netzomin als met 130 km/h. Van mij mag de 130km/h terugkomen, zodat mensen vrijheid krijgen om de snelheid te kiezen die passend is bij de omstandigheden. Mensen die 100 km/h willen blijven rijden doen dat dan gewoon. Dat doe ik zelf ook vaak om het verbruik binnen de perken te houden. Maar je moet wel fatsoenlijk kunnen inhalen, en dan moet 130 km/h niet strafbaar zijn. Vlot inhalen is juist veilig.