Avonturen van een kersenrode Classic: de winterslaap lonkt
-
1001760
- Donateur (2x)

Re: Welkom terug, mooie rooie Classic!
Ik vind dat het hebben van een elektrische antenne zwaar overgewaardeerd wordt. 
-
Ewout
- Donateur (5x)

In modeljaar 1992 stond een elektrische antenne wel als accessoire in het boekje, expliciet ook voor de vijfdeurs. Maar in de 900-modelbrochure staat er een streepje bij deze optie, d.w.z. niet leverbaar. Want ik was wel benieuwd hoe ze dat dan zouden inbouwen als het geen plug and play is. Mijn 900S vijfdeurs heeft wel een elektrische antenne...
-
vel0city
- Donateur (2x)

Dan zie ik graag hoe het er bij jou in zit Ewout, achter het tapijt. Als het een af-fabriek optie was is er een grotere kans dat het chassis er al op is aangepast om de bracket te kunnen installeren.
-
9323
- Donateur (2x)

-
9323
- Donateur (2x)

-
9323
- Donateur (2x)

Hoi,
Vraag over o-ring stroomverdeler: komt daar nog iets bijzonders bij kijken? Of moet ik gewoon borgclip lossen, verdeler uit de cilinderkop trekken, nieuwe o-ring om de as en het geheel weer terug zetten?
Deze o-ring heb ik nodig denk ik?
https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... 9176470ELR
Vraag over o-ring stroomverdeler: komt daar nog iets bijzonders bij kijken? Of moet ik gewoon borgclip lossen, verdeler uit de cilinderkop trekken, nieuwe o-ring om de as en het geheel weer terug zetten?
Deze o-ring heb ik nodig denk ik?
https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... 9176470ELR
-
vel0city
- Donateur (2x)

Yep, die je gelinkt hebt is het. Borging loshalen, verdeler eruit trekken, oude ring wegpeuteren (kan in stukjes denk ik, dat oude ding zal wel plankhard zijn), nieuwe ring erom en weer erin en vast. Let er wel op dat de positionering van de verdeler hetzelfde is bij het terugplaatsen, anders is je ontstekingstijdstip van 't padje af. Ik zou voor je hem loshaalt het ding even markeren op de verdeler en de kop, dat je hem weer hetzelfde terugplaatst. Of als je wilt spelen met een stroboscoop hoef je hem niet te markeren 
-
9323
- Donateur (2x)

Vandaag bougiekabels, verdelerkap en rotor vervangen. Vertoonden allemaal sporen van slijtage. Had nog een nieuw setje liggen, van Bosch; die lagen al op de plank sinds ik de auto de eerste keer in bezit had, alweer vijf jaar geleden.
-
9323
- Donateur (2x)

Ik kwam er vandaag achter dat de voetenruimtes achter nogal nat zijn. Vooral rechtsachter. De bodemplaat vertoont geen roest, dus daar kan het niet vandaan komen. Naar ik begrijp komt water vaak via het huis van het interieurfilter naar binnen, als de afvoer daarvan verstopt zit. Bij mij bleek er helegaar geen afvoerslang op te zitten. Zou water via het daardoor ontstane gat naar binnen gekomen zijn?
Rubber van de voorruit is een andere verdachte geloof ik. Kan ik me niet zo goed voorstellen, omdat het rubber mooi aansluit en het plaatwerk rondom roestvrij is. Of zien jullie dat anders?
Voor de liefhebbers: een filmpje van de draaiende motor!

Rubber van de voorruit is een andere verdachte geloof ik. Kan ik me niet zo goed voorstellen, omdat het rubber mooi aansluit en het plaatwerk rondom roestvrij is. Of zien jullie dat anders?
Voor de liefhebbers: een filmpje van de draaiende motor!

-
9323
- Donateur (2x)

Trouwens - de remklauwen voor ga ik laten vervangen door nieuwe. De classic krijgt een upgrade naar 9000-klauwen! Had nog een setje nieuwe schijven en blokken van Ate liggen. Die worden dan ook gemonteerd. Dan nog nieuwe remslangen en met een beetje mazzel is het euvel van de vastlopende remklauw dan verholpen.
Met een beetje pech zit het in het verdeelblok van de abs. Gelukkig krijg ik binnenkort een sloper waar ik dat af kan halen, desnoods.
Met een beetje pech zit het in het verdeelblok van de abs. Gelukkig krijg ik binnenkort een sloper waar ik dat af kan halen, desnoods.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Mooie plannen! De lekkage is waarschijnlijk idd het filterhuis. Het kan ook nog zijn dat de deurrubbers niet helemaal goed sluiten. Dan loopt het langs de deur naar binnen.
Als je rechts voor de natste plek hebt, dan is het zeker het interieurfilterhuis.
Als je rechts voor de natste plek hebt, dan is het zeker het interieurfilterhuis.
-
voodoo
- Geregistreerd lid
Ik vind trouwens die wieldoppen bijzonder fraai!
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Toevallig heb ik voor de mijne (1980 5-drs GLE) deze week eenzelfde set wieldoppen op de kop getikt. Ik twijfel nog of ik ze ga gebruiken. Er zitten nu Sunbursts onder, maar die wieldoppen hebben wat meer klassieks vind ik. Maar ja, dan zal ik natuurlijk ook even andere velgen moeten halen.
Heb je toevallig een recente foto van opzij met deze wieldoppen?

Heb je toevallig een recente foto van opzij met deze wieldoppen?