Beugel motorkap monteren

1967-1980
Plaats reactie
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Beugel motorkap monteren

Bericht door Ronnes » za 06 jan, 2024 18:04

Een vriend heeft de beugel van een motorkap gedemonteerd om ruimte te besparen gedurende de opslag. Nu wil hij de motorkap terug gebruiken en heeft hij de beugel terug gemonteerd (L en R gerespecteerd). Bij sluiten van de motorkap draait het middenstuk van de dwarse beugel nu tegen de binnenkant van de motorkap. Kan je die dwarse beugel van de motorkap ongestraft demonteren en terug monteren of is er iets waar je rekening mee moet houden? De veren opspannen bijvoorbeeld?

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Beugel motorkap monteren

Bericht door RoelandV » za 06 jan, 2024 18:07

Een vriend heeft de beugel van een motorkap gedemonteerd om ruimte te besparen gedurende de opslag.
Hoeveel ruimte bespaar je daarmee?

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » za 06 jan, 2024 18:35

20-25 cm. En als je twee motorkappen wil wegzetten het dubbele, de vorken verhinderen het netjes stapelen en je hebt ook minder risico op diepe krassen…

Willem13
Geregistreerd lid

Bericht door Willem13 » ma 08 jan, 2024 13:59

Dat zou ongestraft moeten kunnen als je de horizontale beugel tegelijk met de beide stelbeugels links en rechts demonteert, na de borgpennen links en rechts omgebogen en vervolgens verwijderd te hebben uit de bevestigingspunten aan de onderzijde van de motorkap. Van die veren zou ik afblijven.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » ma 08 jan, 2024 14:16

Dat dacht ik dus eigenlijk ook, maar toch heb ik doorgekregen dat de beugel tegen de motorkap draait!? Het gaat om de 95 uit dit topic: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=184336 De motorkap heeft brandschade. In afwachting tot dat de goede motorkap terugkomt van de spuiter, wil hij de oude terug monteren om testritten te doen, zodat hij kan controleren of alles goed hersteld is. Zou het kunnen dat door de brand de motorkap en/of de beugel vervormd is door de ontstane hitte? Op het eerste zicht is er niet veel aan te zien, behalve afgebrande verf, aldus de eigenaar. Ik heb het zelf niet gezien, auto staat hier 70 km vandaan.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Beugel motorkap monteren - Opgelost

Bericht door Ronnes » ma 08 jan, 2024 20:02

Dit kreeg ik zonet doorgestuurd van de eigenaar:
Op het einde van de beugel links en rechts zitten twee haakjes die moeten de beugel op een bepaald moment tegen houden.
Die zaten verkeerd waardoor de beugel de verkeerde kant opdraaide.
Waarmee het probleem is opgelost.

Willem13
Geregistreerd lid

Bericht door Willem13 » ma 08 jan, 2024 21:26

Mooi zo!

Plaats reactie