MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!

Bericht door rauwers » di 12 mar, 2024 0:33

Hola Saabrios,

Weekend was het in NL ook redelijk weer en las dat vele cabrio liefhebbers zijn begonnen met het van stal halen van hun cabrio. Eerst poetsen en dan topless toeren en dat al in maart! Genieten.
Hier aan de Costa Blanca snakken we naar regen en het weekend wat spetters gehad, maar nog altijd van geen betekenis en in sommige delen (bijv. Andalusië) past de overheid al beperkende maatregelen toe op het watergebruik waar je niet echt vrolijk van wordt!

Wij zijn op de zondag wezen rijden en het begon en eindigde zonnig en graadje of 17. Tussendoor wat spetters en soms wat meer, dat de kap toch even dicht moest.
We zijn de berg de Bernia opgereden, vanaf Benissa en wilde eigenlijk naar Pinos, maar zagen halverweg een afslag naar Lleus en dat kenden we niet. Dus naar Lleus dat een klein "dorpje" is en een smalle slingerende doorgaande weg kent. Schattig kerkje en verder geen bedrijvigheid in welke vorm dan ook. Een echt plattelands dorpje in ruste dus!
Na veel geslinger en kaartstudie naar boven gereden naar Pinos. Het begon wat te spetteren, dus besloten om wat te gaan drinken en tappasje te nuttigen en even de "bui" over te laten trekken.
Dat lukte bij het gezellige en gastvrije restaurant casa El Peón net in/voor Pinos. Echt Spaans .... en begon gewoon helemaal vol te lopen! Het werd droog en toen maar plaats gemaakt voor de nieuwe gasten en met de open kap doorgereden boven naar de Bernia, waar ook een drietal restaurants zijn met bekende wandelroutes, schitterende vergezichten richting Benissa en Calpe en zijn bekende Ifach.
De Bernia naar beneden gereden en gestopt bij wijnproeverij Maserof, waar een restaurant is (afgeladen vol) en een museum (verzameling van echt oude meuk). Restaurant heeft geen elektra en gas en alles wordt op de stoof en open haard en er wordt houtgestookt gekookt en gebraden. Licht via kaarsen en lantaarns. We kregen meteen een glühwein en mochten in de keuken kijken, waar de tijd 100 jaar stil had gestaan. Koud pompwater voor de afwas met de blote hand, houtstoven waar grote pannen en potten op pruttelden en vlees werd gebraden. Er was weinig wind, dus alles stond in een permanente blauwstand van de rook.
Na 10 minuten maar buiten ons heil gezocht want de ogen begonnen te tranen. In de rustige perioden kun je daar wijnarrangementen boeken van een € 100 p.p.
Daarna via het mooie Xalo en Lliber richting Benitachelle gereden en sinds lange tijd daar naar de Chinees geweest.

Al met al, toch weer een mooie dag met weer een nieuwe toer, goed gedronken, lekker gegeten en voldaan huiswaarts!

Wat foto's bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,
Frank.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

aeejnprt
Geregistreerd lid

Bericht door aeejnprt » vr 22 mar, 2024 14:46

Dan is het hoogtijd dat ik weer eens een beetje actiever wordt op het SAAB-forum.
Tot voor kort had ik een 900NG cabrio uit 1994.
Die werd helaas onbetrouwbaar en is vervangen door een 9-3NG cabrio uit 2004, die ik bij Tinga in Leimuiden gekocht heb.

De SAAB heb ik laten poetsen door de Autopoetser in Hillegom, die tevens de lak verzegeld heeft.
Eind april gaat de 9-3 NG langs DionHTP.

Dan ben ik voorlopig (hoop ik) klaar met deze SAAB en ga ik er alleen maar dagelijks van genieten.
En regelmatig onderhoud aan laten uitvoeren.

Bij-de-weg, als het niet regent of guur waait, rijd ik open.
Van IJmuiden naar Den Haag.
Dus volgens mij behoor ik wel tot de enthousiaste cabrio-rijders.
Het plan is om komende zomer ultiem te genieten van het open rijden in (het zuiden van) Frankrijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

smans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door smans » vr 22 mar, 2024 14:53

mooie cabrio

genieten maar...

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » zo 24 mar, 2024 19:58

Afbeelding

Vandaag de cabrio’s maar uitgelaten. Afbeelding

Sandr
Geregistreerd lid

Bericht door Sandr » zo 24 mar, 2024 20:05

Vandaag de hele dag in de cabrio gereden, geen haar op mijn hoofd die dacht laten we het dak eens open doen...

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » zo 24 mar, 2024 20:48

Inderdaad. Vanmorgen de check op de nieuwe impregnatie gedaan. "Mission accomplished" :D .

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » zo 24 mar, 2024 23:46

Hier heeft het vanmiddag een paar verdwaalde druppels gegeven, maar verder was het prima. Wel wat fris, maar daar heb je een kachel en stoelverwarming voor. ;)

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » ma 25 mar, 2024 0:06

Ze staat hier nog steeds binnen, dit weekend was wel duidelijk dat ze NIET gedoopt zou worden voor 2024... Misschien 1 mei (of iets eerder mits perfect weer) :wink:

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » ma 25 mar, 2024 19:49

Ik moet vooral kijken dat ik de tijd nog vind om de Viggen te wassen voor ik naar Naarden rij op zaterdag…

GdK
Donateur
Donateur

Bericht door GdK » ma 01 apr, 2024 15:20

Net terug van een flinke rit van 4250 km.
De Saab had ruim twee jaar stilgestaan dus daarvoor was een flinke beurt met nieuwe remklauwen wel nodig.
Van Nederland naar Vezelay, Salvetat sur Agout, Barcelona, Cadaques, midden in de Pyreneën, San Sebastian, St. Jean-de-Luz, Sables d'Olonne, St Valery sur Somme.
Dit waren de overnachtingsplaatsen.
Bijna de gehele tijd open gereden, zelfs hoog in de Pyreneëen was het 21 graden.

Perfect gereden op één probleem na. In Thionville, de eerste plaats in Noord-Frankrijk, begon de auto te stotteren en hield ermee op. Ik ben niet technisch maar had de auto stotterend gekocht een aantal jaren geleden. Probleem was de rode DI cassette. Had er toevallig twee gekocht...?! en een dus geplaatst waardoor de auto perfect als een zonnetje liep. Van de tweede rode cassette dacht ik beter in de auto dan thuis in de kast. Dus dat ding rechtop in een doosje in het 'ski luik' geplaatst. Stond daar al die jaren.
Dus in Thionville dacht ik ik zal de cassette eens verwisselen, meer kon ik niet verzinnen. Zo gezegd zo gedaan. Probleem opgelost en hebben vervolgens ruim 4000 kilometer probleemloos gereden.

Hier een foto op een bergweg hoog in de Pyreneëen.

Afbeelding

Groet, Gerard

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » ma 01 apr, 2024 21:03

Mooooooooie tocht Gerard

en ervaringsgewijs reserve onderdelen mee! Ook nog de juiste!
TOP en bespaart een stukje vakantie-ellende.
Ik ken die route bijna helemaal en ook die mid-Pyreneeën zijn erg mooi!

Heb een dergelijke rit ES-NL-ES ook wel eens proberen te rijden vice versa
(totaal 3800 km), maar werd op een gegeven moment echt "crazy" van al die
geluiden.
Piepende remmen, kletterende kettingen, bandengeluiden (vrachtwagens),
hogedruk pufjes-sisjes en pafjes, getoeter, harde (tegen)windsuizen ......
en was het fijn om even "rustig" te rijden met de "pet op".
Maar bij de volgende start ...... toch weer vrolijk de "pet" af en verder genieten.

Veel (cabrio) plezier, blijf genieten en met vriendelijke groet,
Frank.

smans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door smans » ma 01 apr, 2024 21:51

Hoi allemaal

Afgelopen periode wat onderhoud gedaan aan de bolide en professioneel laten poetsen.
Eindelijk was het vandaag droog en de temperatuur was goed.
Met 15 graden mijn 1e "open" tourtje van 2024 gereden
Hoop dat er nog veel gaan volgen

Een paar foto's gemaakt en best trots op dit exemplaar
Bouwjaar 1999 en maar 77550 km
Afbeelding

Afbeelding

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » za 06 apr, 2024 20:32

VANDAAG 6 april 2024
en in Nederland S C H I T T E R E N D weer (plm. 25 gr. en zon!).

Kap en gas open en gaan met die banaan ...... dus drop hier uw verhaal en foto('s) aub.

avg
Geregistreerd lid

Bericht door avg » zo 07 apr, 2024 9:21

Je hebt gelijk. Heb er helemaal niet aan gedacht er iets over te posten Gisteren paar uur open gereden. Heerlijk en perfect weer. Het is m'n eerste cabrio (wel m'n 4e Saab). Vind het persoonlijk de mooiste cabrio.
Afbeelding

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » zo 07 apr, 2024 9:31

Gisteren een hele mooie rit gemaakt in Noord Groningen. Vanaf huis eerst binnendoor naar de Eemshaven en dan zoveel mogelijk langs het Wad naar Lauwersoog. Vandaar via de Friese kant van het Lauwersmeer terug naar Zoutkamp en vervolgens via het mooiste dorp van NL (Winsum) weer terug over Onderdendam binnendoor naar Slochteren. Foto's volgen later als ik ze op de PC heb staan. En de Caab is gewoon een hele fijne auto om dit soort ritten mee te maken. Genieten! 8) :O:

Plaats reactie