Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Samenkomsten en ritten door Saabrijders en enthousiastelingen, die buiten het Saabforum om worden georganiseerd.
Gebruikersavatar
lennardbijker
Donateur
Donateur

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door lennardbijker » za 01 jun, 2024 22:42

bartdiaz schreef:
za 01 jun, 2024 20:56
Nouuuuu.. met “een meeting” doe je het denk ik wel wat tekort :wink: het is meer een Saab-beleving op en rond de plekken van de Saab-roots. Er zijn idd Saabs uit alle windstreken van de wereld, dat is al gaaf, incl diverse unieke types en uitvoeringen. Dan zijn er diverse lezingen van personen die direct betrokken zijn bij het bouwproces van de 9000. En er worden op diverse plekken onderdelen verkocht (o.a. door NEVS), je kunt de Emily gt bekijken en bijv eens rondrijden bij de oude fabrieken (heb begrepen dat we helaas niet maar binnen kunnen). En nog vele andere interessante Saab-gerelateerde aangelegenheden.. kortom: genoeg te zien en te doen! Wordt vast gaaf 8)

Op de website van Saab car museum hebben ze de agenda net weer geupdate met nieuwe activiteiten, dus interessant om vooraf door te kijken.
Vergeet Kinnekulle niet! Een hele goede afsluiter van het weekend!

bartdiaz
Geregistreerd lid

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door bartdiaz » za 01 jun, 2024 22:50

Oh ja, helemaal vergeten idd Lennard, een rondje Kinnekulle behoort ook tot de mogelijkheden! :O:

Gebruikersavatar
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door Marius0404 » ma 03 jun, 2024 21:40

je verzint het niet.

vanmiddag dacht ik: ik neem toch nog even de 9000 mee voor een laatste rondje voor de hadj naar Trollhättan.

5 km voor huis licht gerommel bij het rechterwiel.

Dus morgen nog even naar de hofleverancier.

Gebruikersavatar
phthalaat
Geregistreerd lid

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door phthalaat » di 04 jun, 2024 10:59

bartdiaz schreef:
za 01 jun, 2024 20:56
Nouuuuu.. met “een meeting” doe je het denk ik wel wat tekort :wink: het is meer een Saab-beleving op en rond de plekken van de Saab-roots. Er zijn idd Saabs uit alle windstreken van de wereld, dat is al gaaf, incl diverse unieke types en uitvoeringen. Dan zijn er diverse lezingen van oud-Saab-medewerkers die direct betrokken zijn bij het bouwproces van de 9000. En er worden op diverse plekken onderdelen verkocht (o.a. door NEVS), je kunt de Emily gt bekijken en bijv eens rondrijden bij de oude fabrieken (heb begrepen dat we helaas niet maar binnen kunnen). En nog vele andere interessante Saab-gerelateerde aangelegenheden.. kortom: genoeg te zien en te doen! Wordt vast gaaf 8)

Op de website van Saab car museum hebben ze de agenda net weer geupdate met nieuwe activiteiten, dus interessant om vooraf door te kijken.
Top, kijk hier was ik even naar op zoek! Wat jammer dat het zo herfstig weer wordt, 12 graden en regen:( Dessalniettemin ik zie jullie daar 8)

bartdiaz
Geregistreerd lid

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door bartdiaz » di 04 jun, 2024 17:23

Er wordt idd wel wat regen verwacht.. mehh :?
Hopelijk veranderen de verwachtingen nog wat ten goede 8)

Yes, tot daar!

En marius succes met de reparatie, de 9000 kan zéker dit jaar niet gemist worden in Trollhättan!

Gebruikersavatar
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door Marius0404 » di 04 jun, 2024 18:18

morgenochtend nieuw wiellager, precies op tijd...

Gebruikersavatar
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door Marius0404 » wo 05 jun, 2024 12:50

we rijden weer, nog even en op pad!

Gebruikersavatar
theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door theun » wo 05 jun, 2024 12:54

Ik zag hier in de Trollhättan de eerste 2 9000, 90 en een 95 kortneus al rijden. Gisteren helemaal niks. (Ik bedoel dan pre-900ng 9-5 enz, het oudere spul)


Dus de eerste liefhebbers druppelen de stad binnen.. 😀

Gebruikersavatar
vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door vel0city » wo 05 jun, 2024 15:05

Voor wie vandaag 5 juni de 21:45 ferry Travemünde-Malmö heeft, helaas. Ik ben net door Finnlines gebeld dat die boot gecancelled is. Ze hadden nog wel een plekje op de volgende ferry van 2:30, dus dan maar war extra uurtjes doorbrengen in de omgeving zelf :mrgreen:

't Saabje sjeest ondertussen vrolijk door, hier op een parkeerplekje langs Autobahn 1 tussen Bremen en Hamburg.

Afbeelding

Gebruikersavatar
redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door redmervand » wo 05 jun, 2024 15:36

Ik vertrek aan het begin van de avond voor de 02.30 uur boot vanuit Travemunde

Ben dus niet de enige dan

Gebruikersavatar
silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door silvandam » wo 05 jun, 2024 15:42

Ik zie jullie vannacht beerchug:

Gebruikersavatar
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door Marius0404 » ma 10 jun, 2024 22:00

inmiddels is het FEEST weer voorbij.

Met 2x9000, Deens en Nederlands, werden we ontvangen op het plein voor het museum.
En we waren niet de enige: alle soorten en maten, van met tie-raps aan elkaar gehouden exemplaren, een veelvoud van Aero's, tot een bijna nieuwe voor 40K euri.

En dan alle verschillende Saabs op de parkeerterreinen: een groot openluchtmuseum.
Schitterend: overtal vandaan, op-en-top originele exemplaren, hypergemotoriseerd of heel basic.
Heel wat Ollanders.

Al met al een pracht-ervaring.
Heen met de 9000 over de autobaan, reed lekker soepel en snel.
Om in stijl te blijven, helaas op de terugweg pech: bij de benzinepomp viel de wagen stil en bleek niet meer aan de praat te krijgen.

Gelukkig konden we met 1x9000 verder, met achterlating van de Anni.
De garage had voor dinsdag geen tijd voor diagnose, dus met een leen-Saab van broer terug naar de Nederlanden.

Benieuwd naar het vervolg.

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door Injectie » ma 10 jun, 2024 22:06

Mijn raamschakelaar gaf de geest. Dus ik heb met de raamschakelaar uit Sapphire zijn 9000 het raam van mijn 9-5 dichtgedaan. Bij de tolpoortjes en de boot maar wat ver van de betaalautomaat gestopt zodat ik makkelijk kon uitstappen

Gebruikersavatar
phthalaat
Geregistreerd lid

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door phthalaat » vr 14 jun, 2024 17:06

Jammer van het natte weer maar verder een zeer geslaagde bijeenkomst! De georganiseerde seminars waren vaak erg interessant, vooral die van de ontwikkeling en testen van de 9000 was leuk.

Een korte rit naar de Viggen rustplaats kon natuurlijk niet ontbreken. Nu helaas 2 jaartjes wachten!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Christiaan94
Donateur
Donateur

Re: Saab Car Museum Festival 2024 - 40 jaar Saab 9000 (Trollhättan, 6-9 juni)

Bericht door Christiaan94 » vr 14 jun, 2024 21:54

Was een superweekend. De 900 Turbo heeft 3300km lang tevreden, en probleemloos, geknord. In 13 uur heen, en 12.5 uur terug inclusief pauzes. Kan geen moderne auto tegenop 8)

Afbeelding

Plaats reactie