Hallo Saab liefhebbers,
hier aan de Costa Blanca in ES is het nog steeds lekker (te) warm en ontzettend droog.
De Aero cabrio van 2006 V6 die ik een paar maanden geleden onverwacht overnam van een NL'er hier, heeft al vele weken bij
een garageverblijf verbleven. Moeilijke problemen en nog moeilijker om de juiste onderdelen te krijgen hier.
Bijv. een radiateur .... eerst 2x een verkeerde en uiteindelijk via eigen bemoeienis de goede. Zo ook met sensoren en nog een paar dingen.
Toen ik hem terugkreeg, heb ik eerst een paar ritjes op- en neer Benidorm gemaakt met snelheden rustig in de bergen en op de snelweg
tussen de 100- 140 km/h. De automaatbak bokte en haperde maar dat werd gelang de tijd wel wat beter.
Het interieur, de voorstoelen en achterbank, van nieuw "leer" voorzien en een paar visuele dingetje ge-upgrade en gisteren toch
maar een inland toer gemaakt. TESTEN en vertrouwen krijgen in deze dame!
Na ongeveer 10 km de kap maar dicht met volle bak zon en 30gr. wel lekker om de airco zijn werk te laten doen.
Hondje op de achterbank gaf dat ook wel aan
Dus volop getest in de warmte in de bergen en uiteindelijk terug op de snelweg met acceleraties tot 170 km/h.
De automaatbak deed zijn werk goed, maar had toch nog een paar verrassende schakelmomenten van bok en tok en ff oncomfortabel.
Heeft nog mijn aandacht. De claxon begon pas te doen na 50 km rijden, maar overall ...... prima test van bijna 200 km.
Het wordt hier zo langzamerhand te warm om rustig een toertje open te maken, maar met airco ...... heerlijk! Like een Spanjaard.
Onderweg in de bergen zie je in ene weer een hele mooie doorkijk tussen een bergspelonk, naar een klein dorpje.
Verder weinig foto's gemaakt, want was ook te warm om even buiten de auto een kiekje te doen.
Wel weer een paar nieuwe dorpjes en gebieden ontdekt ter hoogte van de lijn Benidorm landinwaarts, dus in het najaar met de Saabrios Espanya
kunnen we weer een mooie toertocht uitstippelen.
De weggetje door het dorpje Sella waren uitdagend, spiegels inklappen en maar een paar centimeters overhouden
aan beide zijden. Vrouwtje was er niet altijd gerust op ....... en riep spontaan allerlei waarschuwingen.
We gaan de Aero V6 verder upgraden in alle rust en dan wordt het kiezen. Of de Aero V6 houden of de 2.0T Vector houden.
Hier bereiden we ons voor op misschien wel de warmste maanden juli en augustus in Spanje ooit, dus nodigt niet echt uit dakloos te rijden.
Wens jullie allen een hele fijne vakantie en geniet van jullie Saab!
Met vriendelijke groet,
Fr@nk.