De zonnenbril heb ik ondertussen, kon niet meer zonder ivm het dubbele panoramadak.
Ik snap wel waar dat vooroordeel vandaan komt. Ik durf wel te zeggen dat je nog nooit in een Cooper JCW hebt gereden, want onder andere mijn pa begreep ook niet zo wat ik erin zag tot hij erin meereed. Rijden moet hij nog, maar dan zal ‘ie het nog beter snappen.
Het is een hot hatch met bijna 300pk en kart wegligging, maar wel met alle moderne gemakken. Adaptive cruise, schakelflippers, Harman Kardon audio, en een goed infotainment systeem waar binnenkort voor 280 euro in de BTW native Carplay in staat. Als ik zuinig zou doen (lastig met zo’n potentieel) zit je boven de 1:15, en Euro 95 is prima. Voorin zit je overigens heel veel beter dan in een Saab, kwa ruimte en zitpositie.
Nog afgezien van de 4 pots Brembo’s, het adaptieve sportonderstel, de motor+uitlaatcombinatie die waanzinnig lekker klinkt, en de stoelen die, hoewel echt niet zo comfortabel als een Saab, en na flink wennen een goed compromis blijken tussen schaalstoelen en comfort. Zelfs voor een corpulente meid als ik.