Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
MVE
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door MVE » di 01 okt, 2024 14:18

Het antwoord, kennelijk;
Afbeelding
Afbeelding

Echt een ontzettend fijne auto! De ruimte heb ik niet nodig, en het idee dat ik “efficient” mezelf verplaats is nieuw en leuk.
Daarnaast een snel schakelende 6 bak automaat, 280pk, en los van de looks is het gewoon een BMW. Een waanzinnig fijn rijdende en sturende auto dus, van alle gemakken voorzien.

In de toekomst zie ik mezelf een M140i rijden, en in de verre toekomst… Toch wel Porsche.

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » di 01 okt, 2024 16:17

[]

gaaf!! mijn vrouw rijdt de station variant . Waanzinnig leuke auto's!
Reden: onnodige quote verwijderd

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » di 01 okt, 2024 16:52

MVE schreef:
di 01 okt, 2024 14:18
Het antwoord, kennelijk;
Afbeelding
De Saabdagen lijken bij jullie afgelopen te zijn. Begrijp ik goed. Mini’s, BMWs en Porsjes rijden uitmuntend. Zelf heb ik onlangs gekeken naar een BMW 325 E30 Hartge M3. Briljant qua wegligging

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » di 01 okt, 2024 18:25

Leuk zo'n Mini maar in mijn ogen blijft het toch "gewoon" een echte vrouwenauto. Op een of andere manier kan ik er maar niet aan wennen als ik een man in een Mini zie rijden, ik associeer het met lang blond haar en een zonnebril. Zal wel mijn afwijking zijn 8)

MVE
Geregistreerd lid

Bericht door MVE » di 01 okt, 2024 20:07

De zonnenbril heb ik ondertussen, kon niet meer zonder ivm het dubbele panoramadak. :lol:
Ik snap wel waar dat vooroordeel vandaan komt. Ik durf wel te zeggen dat je nog nooit in een Cooper JCW hebt gereden, want onder andere mijn pa begreep ook niet zo wat ik erin zag tot hij erin meereed. Rijden moet hij nog, maar dan zal ‘ie het nog beter snappen.

Het is een hot hatch met bijna 300pk en kart wegligging, maar wel met alle moderne gemakken. Adaptive cruise, schakelflippers, Harman Kardon audio, en een goed infotainment systeem waar binnenkort voor 280 euro in de BTW native Carplay in staat. Als ik zuinig zou doen (lastig met zo’n potentieel) zit je boven de 1:15, en Euro 95 is prima. Voorin zit je overigens heel veel beter dan in een Saab, kwa ruimte en zitpositie.

Nog afgezien van de 4 pots Brembo’s, het adaptieve sportonderstel, de motor+uitlaatcombinatie die waanzinnig lekker klinkt, en de stoelen die, hoewel echt niet zo comfortabel als een Saab, en na flink wennen een goed compromis blijken tussen schaalstoelen en comfort. Zelfs voor een corpulente meid als ik. :mrgreen:

Daan Paul
Donateur
Donateur

Bericht door Daan Paul » wo 02 okt, 2024 23:44

Super zo’n Mini. En al helemaal in deze uitvoering. :O:

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 03 okt, 2024 8:24

Gårdarket schreef:
di 01 okt, 2024 18:25
Leuk zo'n Mini maar in mijn ogen blijft het toch "gewoon" een echte vrouwenauto. Op een of andere manier kan ik er maar niet aan wennen als ik een man in een Mini zie rijden, ik associeer het met lang blond haar en een zonnebril. Zal wel mijn afwijking zijn 8)
Volgens iemand die het weten kan (verkoper bij een grote BMW dealer) is de Mini in alle uitvoeringen de enige auto waarover bijna niet gesteggeld wordt over de prijs en die in meer dan 70% 'opgefrist' wordt met accessoires. Dat is volgens genoemde verkoper omdat deze auto voor de 'fun' wordt gekocht.

Maar.. ze zijn bepaald niet foutloos! Motorisch (en verder mechanisch) gaat er toch wel het een en ander stuk - eerder dan je zou kunnen (mogen) verwachten. Een bevriende garagehouder verving de dynamo van de Mini van zijn dochter; dat had toch wel een rekening van meer dan 1000 euro opgeleverd als ze het bij Mini/BMW had moeten afrekenen

Tip als je een tweedehands Mini (of BMW) koopt: sluit bij de dealer een onderhouds- en reparatiecontract af!

Michail
Geregistreerd lid

Bericht door Michail » do 03 okt, 2024 8:49

Hier ook een enthousiaste eigenaar van een Mini JCW , kan ik alleen maar zeggen dat een hele leuke auto is. Helaas, herken ik het verhaal van MvR ook.
Het rijdt inderdaad verrassend volwassen. Voor mij alleen iets te veel onderstuurd als je er echt voor gaat zitten.. maar desondanks is het een feest om in te stappen

MVE
Geregistreerd lid

Bericht door MVE » do 03 okt, 2024 14:46

Er zit een wereld van verschil tussen de F56 en eerdere Mini’s.
Na 2016 werden het serieus betrouwbare auto’s. Het is een sterke betrouwbare motor in een lichte auto.

Voor 2016… Tja. De fora staan er vol mee. Ik zou heel ver weg blijven van een die auto’s. Maar een F56 is gewoon solide.

schuimkraag
Donateur
Donateur

Bericht door schuimkraag » do 03 okt, 2024 15:07

MVE schreef:
do 03 okt, 2024 14:46
Na 2016 werden het serieus betrouwbare auto’s. Het is een sterke betrouwbare motor in een lichte auto.

Voor 2016… Tja. De fora staan er vol mee. Ik zou heel ver weg blijven van een die auto’s. Maar een F56 is gewoon solide.
M'n vrouw heeft een mini cabrio van 2015,gewoon een 1.6 zonder turbo.
Probleemloze auto....dealer onderhouden en weinig km's op de teller.
Mijn vrouw heeft trouwens geen blond haar,maar wel een zonnebril :D

Michail
Geregistreerd lid

Bericht door Michail » do 03 okt, 2024 15:20

MVE schreef:
do 03 okt, 2024 14:46

We zijn hier aan de derde F56 JCW. De eerste (2015) kreeg na 6000 km een nieuwe motor: iets met krukaslagers :shock:
De laatste van 2020 is zeker betrouwbaar, vooral de 8 traps automaat is erg fijn

De leukste Mini hier was de Clubman JCW met 306Pk. behalve in afmeting in alles beter dan de F56; ongehoord goed, afschuwelijk snel en door 4 WD altijd tractie

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » do 03 okt, 2024 15:34

Hier ook een Clubman JCW uit 2020. Met 4wd geen last van onderstuur wat de gewone mini wel meer heeft.
Maar m'n 9-5NG zit echt wel beter, en, je gelooft het niet, ligt minstens zo goed op de weg, behalve bij extreem korte bochtjes dan wint de mini.
De Mini mag van mij verkocht worden, de Saabs nooit, die zijn niet inwisselbaar. De vrouwen in huis willen de Saabs verkopen en de mini houden. Kortom, prima status quo, iedereen blij :mrgreen:

Michail
Geregistreerd lid

Bericht door Michail » do 03 okt, 2024 15:49

Spatje schreef:
do 03 okt, 2024 15:34
De vrouwen in huis willen de Saabs verkopen en de mini houden. Kortom, prima status quo, iedereen blij :mrgreen:
Gelukkig houdt ze hier ook van Saab (vooral om naar te kijken)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 03 okt, 2024 16:04

Grappig, ik ging 40 jaar terug saab rijden vanwege de veiligheid, dat is voor mij nog steeds het vertrekpunt bij een andere auto..

MVE
Geregistreerd lid

Bericht door MVE » do 03 okt, 2024 16:31

Een moderne door BMW ontwikkelde Mini is net zo veilig als een 9-3OG denk ik zo.

Een Clubman JCW… Ja, dat zou een waardige opvolger zijn! Ik vind de kont van een Clubman JCW zó gaaf. De neus van een Cooper JCW wint ‘t dan wel weer.
Maar ik droom al een aantal jaar van een M140i, en ik vermoed dat dat de volgende word. Maar je weet niet hoe de behoeftes veranderen; de Clubman is praktischer.

De 2015 had idd iets met de krukaslagers ja. Hopelijk onder garantie verholpen..?

Mijn JCW heb ik van DionHPT gekocht. Hij zocht specifiek een 2016-17 model zodat er geen OPF op zit, met de betrouwbare 6 automaatbak, en de juiste opties.
Enige dat ik nog graag zou hebben is de head up display, voor de rest heb ik alles behalve de JCW Pro uitlaat. Welke té is, hoor ik veel.

Plaats reactie