Originele radio houdt zenders niet meer vast
-
mba
- Geregistreerd lid
Originele radio houdt zenders niet meer vast
Het begon met alleen op band 1 de 6 preset zenders niet meer onthouden. Op zich geen probleem, dan alleen maar band 2. Nu rij ik zelf eigenlijk zelden of nooit in de 9-3, dus echt storen deed het me niet. Klachten kreeg ik er ook niet over van de gebruikers.
Ging mij voor die enkele keer toch storen (beetje pietlut; wat er in zit moet werken) dus een andere gekocht en laten koppelen. Daar hebben we maar kort plezier van gehad want nog geen maand later hetzelfde "probleem".
Mwah denk je dan, so be it. Kennelijk een 9-3 issue.
Tot ik gisteren de 9-3 even meenam en blijkt (navragen al een week) dat ook band 2 de zenders niet meer onthoudt. Kan ik wel een CD'tje spelen maar telkens als je instapt weer de zender opzoeken vind ik niks.
Het probleem van (band 1) wordt vast wel herkend (vreemd genoeg heeft de 9-5 hier geen last van). Band 2 heb ik nog niet eerder over gelezen of gehoord en ook niet zelf eerder meegemaakt.
Ik ga er niet weer een radio voor kopen op de sloop, want geheid vroeg of laat...
Wie heeft wel eens nagedacht over het probleem? Ikzelf denk dat er (ergens?) een batterij oid in moet zitten die de 6 zenders in de preset onthoud en dat na 26 jaar die batterij verbruikt is. Maar zeker weten doe ik het niet. Wel vreemd dat dan band 1 het opgeeft en band 2 niet. Tot nu.
En wie heeft evt een oplossing (en dan bedoel ik niet niet een andere headunit plaatsen).
Ging mij voor die enkele keer toch storen (beetje pietlut; wat er in zit moet werken) dus een andere gekocht en laten koppelen. Daar hebben we maar kort plezier van gehad want nog geen maand later hetzelfde "probleem".
Mwah denk je dan, so be it. Kennelijk een 9-3 issue.
Tot ik gisteren de 9-3 even meenam en blijkt (navragen al een week) dat ook band 2 de zenders niet meer onthoudt. Kan ik wel een CD'tje spelen maar telkens als je instapt weer de zender opzoeken vind ik niks.
Het probleem van (band 1) wordt vast wel herkend (vreemd genoeg heeft de 9-5 hier geen last van). Band 2 heb ik nog niet eerder over gelezen of gehoord en ook niet zelf eerder meegemaakt.
Ik ga er niet weer een radio voor kopen op de sloop, want geheid vroeg of laat...
Wie heeft wel eens nagedacht over het probleem? Ikzelf denk dat er (ergens?) een batterij oid in moet zitten die de 6 zenders in de preset onthoud en dat na 26 jaar die batterij verbruikt is. Maar zeker weten doe ik het niet. Wel vreemd dat dan band 1 het opgeeft en band 2 niet. Tot nu.
En wie heeft evt een oplossing (en dan bedoel ik niet niet een andere headunit plaatsen).
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Originele radio houdt zenders niet meer vast
Band 1 heeft een interne battery en band 2 is de battery van de akku. Is al een ouwe klacht vroeger werd de interne battery nog wel eens vervangen door de storingsdienst van Pioneer.
Permanente oplossing is niet ouwe hoere met 26 jarige radio,s maar gewoon een nieuw toestel aanschaffen. heb je lekker 1jaar garantie erbij, en carplay wat wil je nog meer.
Permanente oplossing is niet ouwe hoere met 26 jarige radio,s maar gewoon een nieuw toestel aanschaffen. heb je lekker 1jaar garantie erbij, en carplay wat wil je nog meer.
-
mba
- Geregistreerd lid
Mnah ben niet zo van dat nieuwe spul (denk een generatiedingetje). En ik vind t leuk als ie blijft zoals destijds de fabriek uitgerold.
Dat van band 1 vermoedde ik al. Alleen wat er nu gebeurt met band 2? De accu is er niet afgeweest, auto start altijd prima. Maar nu dus sinds een paar weken houdt band 2 ook niets meer vast. Vreemd...
Dat is dus waar ik op uit ben; wat gaat hier mis.
Dat van band 1 vermoedde ik al. Alleen wat er nu gebeurt met band 2? De accu is er niet afgeweest, auto start altijd prima. Maar nu dus sinds een paar weken houdt band 2 ook niets meer vast. Vreemd...
-
de_skileraar
- Donateur (6x)

Interessant!
Is zo'n interne batterij te vervangen?
Is zo'n interne batterij te vervangen?
-
Cruisen
- Geregistreerd lid
[]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, de mijne houdt zenders ook niet (meer) vast
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, de mijne houdt zenders ook niet (meer) vast
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Nou ben ik ik liever van repareren maar er liggen voldoende gebruikte exemplaren ongebruikt op de plank dus ik zou bij b.v. Orphyum of Bungener een gebruikt exemplaar oppikken, Heb je tenminste zekerheid dat die losgekoppeld is met Tech2 en zij kunnen de nieuwe ook weer aankoppelen.
-
mba
- Geregistreerd lid
Maar geen garantie.....
Zo heb ik er al een paar gehad die allemaal vroeg of laat hetzelfde gebrek gingen vertonen (niet gek ook toch? want allemaal oud en dezelfde constructie).
Zo heb ik er al een paar gehad die allemaal vroeg of laat hetzelfde gebrek gingen vertonen (niet gek ook toch? want allemaal oud en dezelfde constructie).
-
Arjan9-3
- Donateur (10x)

Dus je zoekt iemand die je garantie gaat geven op een 25+ jaar oude radio. Wellicht de garantie dat de volgende ook een keer een gebrek gaat krijgen 
-
coppe218
- Donateur (3x)

Ik denk niet dat hij bedoelde dat hij garantie verwacht op zo'n oude radio, maar meer dat het zinvoller is om een alternatief te bedenken.
-
vel0city
- Donateur (2x)

Je kan dit eens proberen: https://www.saabcentral.com/threads/rad ... st-6011882
-
mba
- Geregistreerd lid
Iddcoppe218 schreef: ↑ma 07 okt, 2024 15:12Ik denk niet dat hij bedoelde dat hij garantie verwacht op zo'n oude radio, maar meer dat het zinvoller is om een alternatief te bedenken.
-
9000-95
- Donateur

Kijk! Dus geen interne batterij die stuk gaat, maar een eeprom. Die 93C56 is zelfs nog gewoon te krijgen vandaag de dag zo te zien. Wel even checken dat je de goede versie bestelt, zal een soic8 zijn verwacht ik. Die zijn nog prima uit de hand te solderen met wat flux.vel0city schreef: ↑ma 07 okt, 2024 15:54Je kan dit eens proberen: https://www.saabcentral.com/threads/rad ... st-6011882