Foto,s etc die het niet waard zijn om eigen topic te starten

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Foto,s etc die het niet waard zijn om eigen topic te starten

Bericht door Steve-O » zo 27 okt, 2024 15:58

Ronnes schreef:
zo 20 okt, 2024 15:30
Waar zou deze display zijn terecht gekomen? Ik heb geen idee waar de foto genomen is. Ik kwam 'm tegen op m'n computer in een map met oude rallyfoto's.

Afbeelding

Het lijkt erop dat dit gemaakt of ontwikkeld is door de reclamefirma Clearchannel waarvan het reclamelogo rechtsonder te zien is.
https://www.clearchannel.co.uk/
Je zou ze kunnen vragen of ze meer info van dit gigantische SAAB-dashboard hebben en of het wellicht zelfs nog bestaat. Het ziet er haast uit als een opblaasbaar ding. Dan zou het nog ergens in een loods kunnen rondzwerven.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » ma 28 okt, 2024 14:06

gj900 schreef:
ma 14 okt, 2024 18:58
Geweldige upgrade 8)

https://www.facebook.com/Saabfreak666/v ... 3069961380

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is echt geweldig

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » ma 28 okt, 2024 21:09

Steve-O schreef:
zo 27 okt, 2024 15:58
Het lijkt erop dat dit gemaakt of ontwikkeld is door de reclamefirma Clearchannel waarvan het reclamelogo rechtsonder te zien is.
https://www.clearchannel.co.uk/
Je zou ze kunnen vragen of ze meer info van dit gigantische SAAB-dashboard hebben en of het wellicht zelfs nog bestaat. Het ziet er haast uit als een opblaasbaar ding. Dan zou het nog ergens in een loods kunnen rondzwerven.
Antwoord gekregen van Clearchannel:

Thank you for reaching out to us in relation to this picture. It did throw me as Clear Channel haven’t operated in the UK for 30 years (it’s around 23 years), but after investigating I found out that it ran on a site we had on the Cromwell Rd. We no longer operate that exact site.

We wouldn’t have held onto such a large special build, so I highly doubt it is still in existence, but I have no way of cross checking this I’m afraid.

Vertaling:
Bedankt voor het contact met ons in verband met deze foto. Het bracht me in verwarring omdat Clear Channel al 30 jaar niet meer actief is in het Verenigd Koninkrijk (het is ongeveer 23 jaar), maar na onderzoek kwam ik erachter dat het op een site stond die we hadden op Cromwell Rd. Die locatie hebben we niet meer.

We zouden niet zo'n groot speciaal gebouw hebben bewaard, dus ik betwijfel ten zeerste of het nog bestaat, maar ik ben bang dat ik dit niet kan controleren.

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 29 okt, 2024 12:30

Jammer, maar top dat ze zo vlot reageren en moeite doen.

Marcel-S
Geregistreerd lid

Bericht door Marcel-S » ma 04 nov, 2024 16:01

Gisteren bij de roeibaan in Zevenhuizen

Afbeelding

Paul Viking
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Paul Viking » vr 08 nov, 2024 21:20

Afbeelding

Breskens bij grauw weer

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » ma 11 nov, 2024 10:22

Ondanks de grijze kleur is de 900 het enige lichtpuntje :D

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » zo 01 dec, 2024 9:47

Gisteren kwam ik in de vinylafdeling van FNAC een album tegen met een 900 steilneus op de cover:

Afbeelding

Het album (uit '89) heet Tweez is van de Amerikaanse Indierockgroep Slint. Nader opzoekwerk op Discogs laat zien dat ze ook voor het label op de plaat het Saablogo hebbben gebruikt:

Afbeelding

Afbeelding

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » zo 01 dec, 2024 13:48

Geen copyright (meer)?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » za 04 jan, 2025 14:54

Voor mij geen aftermarket onderdelen zoals walker uitlaatdelen… ik ga voor Saab original!

Afbeelding

:roll:

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » di 07 jan, 2025 22:33

Vandaag wilde ik de goedkope aftermarket tankdop van de 900 Turbo (1981) vervangen door de originele tankdop die in mijn GLE (1980) zit. Maar wat blijkt….
De tankhals van de Turbo is smaller dan die van de GLE.
Bij Saab kan ook nooit eens iets vanzelfsprekend zijn:)

Afbeelding

Roel95
Geregistreerd lid

Bericht door Roel95 » di 07 jan, 2025 23:21

....dan doe je langer over het volgooien, meer tijd om naar de prachtige carrosserie vorm te kijken!

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » vr 07 feb, 2025 21:31

Ik kwam tijdens het doorbladeren van pas-gekochte Saab-importeursblaadjes uit Duitsland wat leuke plaatjes tegen.

Een my85 Saab 9000 in ruimte #1 van een nieuw akoestieklab op het fabrieksterrein in Trollhättan. De hele ruimte rustte op schokdempers, om fabrieksgeluid te elimineren. Snelheden tot 200 km/u konden worden nagebootst, waarbij getest werd welke systemen (zoals uitlaat) welk geluid waar produceerden en ze zochten naar manieren om dat geluid te verminderen:

Afbeelding

Acht 'Pearl Aero's' bij elkaar in Vianen tijdens de eerste dag van de internationale persintroductie van de 900 turbo 16 S, in 1984 (Per Gillbrand en Erik Carlsson waren erbij). Vanuit Vianen ging het over de weg naar Frankfurt. Het evenement duurde drie weken:

Afbeelding

Een leuke, witte 900 (my85) om het Airflow-pakket aan te prijzen, eind 1986:

Afbeelding

De '76-er 99 EMS van Leif Mellberg. Typisch eigenlijk dat ze die in een importeursblad plaatsten (net als de 906):

Afbeelding

Drie vierdeurs Saabs 900i als taxi in de Zuid-Duitse stad Straubing, 1985. Eén ervan was nog voor publicatie total loss gereden na meer dan 300.000 km goede dienst te hebben gedaan:

Afbeelding

In het artikel staat dat Saab begin 1986 een taxiversie van de 900 in de juiste beige kleur en met kunstleer erin leverbaar wil maken voor de Duitse markt. Ik ben benieuwd of dat ooit is doorgegaan.

Een eindbaas in een witte 9000 Airflow: auteur Peter Ustinov (ik kijk wat raar tegen de zijskirts aan, of ligt dat mij?), 1989:

Afbeelding

En een klein beetje Saab nog: een Scania-Vabis LB 76, met midden op de neus de befaamde Aero-velg :wink: :

Afbeelding

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 07 feb, 2025 21:43

Daar had ik wel bij willen zijn en in meerijden.

Afbeelding

WOW!!!

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 07 feb, 2025 21:52

Paul Viking schreef:
vr 08 nov, 2024 21:20
Afbeelding

Breskens bij grauw weer
Reageren op een oude posting...

Breskens! Altijd goed. Heb er als jong ventje twee jaar gewoond. Naar school gaan vonden mijn ouders onzin. Dat kon mijn moeder zelf ook. (Ze was verloskundige... geen schooljuffrouw). 'Home schooled' zou de term in het Engels zijn. 's Morgens van 8 tot 10 school aan tafel in de kamer. Daarna met mijn moeder naar het strand. Weer of geen weer. Als het te koud was, maakten we lange wandelingen. We woonden pal achter de duinen. 's Avonds na het eten moest ik lezen.

In mijn herinnering een toptijd. Toen we na twee jaar weer naar ons 'oude' dorp teruggingen, ging ik weer naar de gewone school. En was zéker niet achter. Maar ik miste de zee wel!

Wat een foto van een Saab al niet voor herinneringen losmaakt.

Plaats reactie