De problemen zijn opgelost met dank aan het 99-kenniscentrum in het zuiden des lands....
Wat bleek? Ik heb een haak van een 900 gemonteerd,die toch echt anders is. In eerste instantie leek de aanslag verbogen, althans daar lag de verdenking.
De 900 haak had ik nog liggen,en was in betere staat dan het verroeste exemplaar van de 99, niet vermoedende dat die anders is. Wat is er anders? De hoek is door de aanslag die bij een 900 haak aan de voorzijde zit (het gebogen deel) verschillend.
Bij de 99 haak zit de gebogen aanslag aan de achterzijde, bij de 900 aan de voorzijde:
Hierdoor heeft de haak een andere hoek ten opzichte van de motorkap. Bij de 900 haak schuin naar voren, bij de 99 haak bijna loodrecht naar beneden.
Dit verklaart dat de 900 haak de bumper gaat raken.
Tweede issue was dat de felsrand van de motorkap in geopende toestand de voorbumper raakt. Hier is waarschijnlijk de oorzaak dat ik nieuwe bouten heb gemonteerd in het radiator frame die minder hoog zijn dan de originele. Quick Fix met een strip over het frame, en de oplossing was daar. Dus of andere bouten monteren, of extra ring onder de bouten...
Zo moet het dus zijn:
Allemaal bedankt voor jullie reacties en hulp!