Weer een jubileum 96 te koop.

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door 72sonett3 » vr 02 aug, 2024 12:03

72sonett3 schreef:
wo 31 jul, 2024 21:46
... nagevraagd; kenteken is DT-11-LZ
Chassisnummer = 96796005258
Volgens de RDW is deze auto van 5/1979 en idd groen.
Origineel NL auto, geen latere import. Op de foto's zie ik de sluiting van de klapramen achter en achterruitverwarming, ook met het relais daarvoor op de goede plaats.
Richtingaanwijzers voor en achter zijn wel van <1977, staat ook in de beschrijving dat die door een vorige eigenaar zijn gemonteerd.

Ik denk dat deze nooit als "jubileum" is verkocht, stuur en dashborddeksel en voorspoiler komen mogelijk van de gesloopte originele #056. Om deze als "jubileum" aan te bieden is wel wat misleidend. Ze hadden dan ook beter de 5 gats voetbalvelgen kunnen nemen ipv 4 gats Ronal 'worstvelgen' en voor deze vraagprijs ook wel wat meer aandacht aan de motorruimte mogen besteden.
Het 900 interieur is mooi ingebouwd maar verpest het helemaal voor het bruine interieur van een originele jubileum.

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Ronnes » vr 02 aug, 2024 12:56

Over vaste ramen en ronde weerstanden: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=58577 :)

Om de grote pinkarmaturen en de achterlichten te vervangen door de vroegere kleinere exemplaren hoef je op de wielschermen telkens maar twee kleine gaatjes dicht te lassen. Als je toch aan het restaureren bent, stelt dat niks voor. Mij lijkt het alsof de eigenaar een opaalgroene '76-er heeft willen namaken. Of hij hiervoor de koets gebruikt heeft van # 056 is moeilijk te zeggen, vast staat dat de basis een 96 is vanaf '77. Enkel restauratiefoto's kunnen uitsluitsel geven.

Ik vind het interieur wel mooi passen bij de buitenkant, jammer van het gaatje in de passagiersstoel. Dashboardkastje nog inwisselen en klaar (maar niet voor dat geld).

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door turbopilot » vr 02 aug, 2024 14:18

Die 4 gat ronal vind ik mooier (en breder) , maar hoe die erop zitten is de vraag.
Als dat met een origineel setje sportnaven zijn is het wel bijzonder.

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Ronnes » vr 02 aug, 2024 16:45

Waarschijnlijk met een adapter. Als je inzoomt op de wielen zie je een ruimte tussen de velg en de trommel/flens.

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Ronnes » ma 05 aug, 2024 12:50

Ronnes schreef:
za 27 jul, 2024 19:45
# 70, restauratieobject. Met zeldzaam schuifdak. Vraagprijs €2500
In prijs verlaagd, nu € 1950:
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/sa ... r_bucket=2

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door turbopilot » ma 05 aug, 2024 14:06

Dat is €950 voor de soccers
€200 voor het stuur
€100 voor het dashboard kastje
Frontspoiler kan ik niet zien.

En als de motor en bak ook nog goed zijn, is het een leuke donor. De carrosserie lijkt mij erg krokant. :D

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Ronnes » zo 17 nov, 2024 2:37

#52 - Stond eerder deze week nog te koop, maar nu reeds verkocht. Vraagprijs was €3000.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door MvR » zo 17 nov, 2024 11:34

In feite 1500 euro voor een plaatje op het dashboardkastje... Zonder dat zou 'ie wrs € 1500 moeten kosten en nog maanden te koop staan. Het is hetzelfde als met veel andere zaken; een Rolex is al duur, maar wanneer je er eentje vindt uit de jaren '70 met 'Comex' op de wijzerplaat kost 'ie opeens veel-en-veel meer, want schaars... (Iedereen duikt nu in de sokkenlade van opa of vader...).

Toch ziet de auto er op een of andere manier wel 'verzorgd' uit: let op de nieuwe accu en de groene draaiknop voor de massa-aansluiting. En wees nou eerlijk: die 99-stijl stoelen waren toch echt wel een enorme 'upgrade' voor de 96. Vanaf toen zat je veel lekkerder, comfortabeler achter het stuur!

Trouwens, wat is dat 'relais-achtige' ding op het linker binnenscherm boven het ruitensproeier-reservoir?

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Ronnes » zo 17 nov, 2024 11:46

MvR schreef:
zo 17 nov, 2024 11:34

Trouwens, wat is dat 'relais-achtige' ding op het linker binnenscherm boven het ruitensproeier-reservoir?
Dat is het sproeiwaterpompje, zit origineel lager tegen de wielkast geschroefd.

Een vriend van me had interesse in deze 96, maar de auto was al gereserveerd een uur na plaatsing op het internet.

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door 72sonett3 » zo 17 nov, 2024 11:50

Lijkt wel het originele pompje, maar op verkeerde plaats.
Zal daar wel lekken...
Kenteken was overigens DN-76-RF, maar niet meer bekend bij RDW.

MvR
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door MvR » zo 17 nov, 2024 11:59

Ja dat zou heel goed kunnen! Scherp!

De 80'er waar ik mee bezig ben, was totaal doorgerot op de plek waar het pompje hoort te zitten. Die 'verplaatsing' zou dus wel eens noodgedwongen kunnen zijn bij deze.

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Ronnes » zo 17 nov, 2024 12:21

72sonett3 schreef:
zo 17 nov, 2024 11:50
Kenteken was overigens DN-76-RF, maar niet meer bekend bij RDW.
Auto stond in België te koop: https://highstreetbarn.be/lijst-2

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Ronnes » zo 17 nov, 2024 12:31

# 150 is bij ER Classics verkocht: https://www.erclassics.nl/saab-96-gl-sp ... 979-s4598/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door MvR » zo 17 nov, 2024 14:37

Enig idee wat de vraagprijs was? Wel grappig: de groene knop voor (wrs) de extra lampen voorop is gemonteerd in het gat voor de handchoke. Dat zagen we in de tijd wel vaker! Gezien de stijl van de knop en de montageplek zit dat al heel lang zo! Keurig relais toegevoegd, maar wel weer gepruts met kroonsteentjes onder het dashboard, Grrrrr.

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Oelo74 » zo 17 nov, 2024 17:48

Ik heb op de plek v.d. handchoke de trekschakelaar voor m'n extra elektrische brandstofpomp gemonteerd die ik gebruik bij langere tijd stilstand. Lijkt zo te horen en werkt feilloos. De schakelaar komt uit een universele NOS set voor een wisser op de achterruit, ik meen van Hella.

Plaats reactie