Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Blackboxer07
Geregistreerd lid

Re: Welke auto zou je rijden als het geen Saab was?

Bericht door Blackboxer07 » vr 18 okt, 2024 21:45

Inmiddels rijden wij voor het dagelijks gebruik en de vakantie met de caravan met de Subaru. Eerst met de forester en sinds 2021 met de Outback.
Naast de zwarte dame (900 classic) is dit het beste alternatief met de juiste uitstraling en kwaliteit.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 23 okt, 2024 23:04

Heb nog 2 Saabs, maar voor mij zijn het hobby auto’s. Als daily heb ik een Mercedes a250e sedan en ik ben er onwijs blij mee. Had eigenlijk niet verwacht dat ik nog ‘s iets zou vinden waar ik blij mee zou zijn. Dus ja, er is wel leven na Saab 😀. Maar het doey nog steeds pijn dat ik geen nieuwe Saab meer kan kopen.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 25 okt, 2024 21:49

'n collega zwoer een paar jaar geleden bij een elektrische VW (ID3) die hij dan ook bestelde en op wachtte....en wachtte...en annuleerde en een completere andere ID3 accepteerde (die ook geannuleerd was, maar al in elkaar geschroefd was). die ID3 heeft hij onlangs dus ingeruild op een Golf Hybride, vooral door het vooruitzicht dat hij houderschapsbelasting moest gaan betalen voor een kar van 1800+kg.

zelf ben ik er achter dat de Volvo wat gebreken begint te vertonen, zoals ik al eerder schreef. van de muziekdoos doet de FM het al niet meer en de optiek van de CD-wisselaar begint ook te haperen. tel daarbij een onwillig GKH en een leeftijd van 19 jaar, en Junglemannetje zit naar wat anders te kijken. bij de toko waar ik de Volvo heb gekocht stond vorige week nog wel wat leuks van Toyota (oei, daar gaat mijn principe), Ford (idem) en Renault ('het mot maar'. Mégane coupé en estate). de Toyota en Renault estate zijn al verkocht. de Ford nog niet. dat is trouwens een Focus 1.6 182pk Ecoboost Wagon uit 2013 in Titanium-tenue, met als grootste pluspunten: verwarmde voorruit en voorstoelen. maar ik kan niks vinden over 'sores met de 1.6 ecoboost'. de 1.0 Ecoboost van de Fiësta was een drama.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » vr 25 okt, 2024 23:35

Zo’n 1.0 ecoboost is echt de grootste rommel wat je inderdaad kunt kopen op auto bebied. Wat is dat blok slecht! Geen haar op mijn hoofd die ook maar iets van dat merk wil. En dan ook die powershift automaat…
De enige Ford die ik wel zou willen is de focus RS van de eerste generatie!
Afin, succes met de zoektocht… het zal niet meevallen om een jonge auto te vinden met weinig kuren…

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » vr 25 okt, 2024 23:40

Wij hebben nu een Kia ceed van 2019.. nog nooit zo’n goede auto gehad.. maar wel heel erg saai… als het spaarvarken voldoende gevuld is dan neig ik naar een s90.. of wellicht een laatste model v60. Of misschien toch een XJ..

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 26 okt, 2024 6:38

De Focus die ik op het oog heb, heeft de 1600 4-cylindermotor, en daar vind ik geen negatieve commentaren over.

Ik kijk op Joeps Troep nog wel eens naar filmpjes van de Car Wizard, een garagehouder in Newton, KS. Die beweert dat motoren tegenwoordig maar 100.000 mijl meegaan, daarboven beginnen de problemen. Hij is geen fan van Audi en BMW.. Standaard-antwoord als mensen hem vragen wat ze moeten kopen: ‘Toyota’. Of een ‘grandpa’s car’, zo’n slee uit de jaren ‘80/begin ‘90, liefst met de GM 3.8 V6: niet stuk te krijgen en je kan er zelf nog onderhoud aan doen.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » za 26 okt, 2024 8:49

Een Toyota hybrid is een veilige keuze! Prius of Auris… of een Aygo…

Maar auto’s van de laatste 10 jaar… bijna elk merk of type heeft wel wat… tsi, thp, powershift, ecoboost, noem maar op. Ik denk dat een Japanner misschien nog wel het meest veilige is om te kopen.
Ik kijk ook vaak even naar de TÜV lijst. Om te kijken welk merk model van een bepaald jaar goed scoort😉

En die Wizard. Mooie kerel maar blijft een Amerikaan… Zo is hij ook gecharmeerd van Rangrovers… maar die dingen gaan ook vaak kapot.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 26 okt, 2024 10:18

Luthart schreef:
za 26 okt, 2024 8:49

En die Wizard. Mooie kerel maar blijft een Amerikaan… Zo is hij ook gecharmeerd van Rangrovers… maar die dingen gaan ook vaak kapot.
zijn heel soms heel

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 26 okt, 2024 11:33

Jungleman schreef:
vr 25 okt, 2024 21:49
zelf ben ik er achter dat de Volvo wat gebreken begint te vertonen, zoals ik al eerder schreef. van de muziekdoos doet de FM het al niet meer en de optiek van de CD-wisselaar begint ook te haperen. tel daarbij een onwillig GKH en een leeftijd van 19 jaar, en Junglemannetje zit naar wat anders te kijken
Of ben je gewoon op de auto uitgekeken? Nieuwe (gebruikte) audio headunit en een nieuw GKH installeren is nog te overzien toch? Je was ook al een tijdje eerder naar 9-5's aan het kijken, dus misschien zoek je naar redenen (voor jezelf) om de auto te kunnen wisselen?

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » za 26 okt, 2024 15:18

Die Focus is een goede auto, heb zelf eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Ford, vooral in de lease gereden, laatste was een Mondeo Wagon, ook een hele fijne auto..

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » za 26 okt, 2024 16:41

Een mondeo is een ruime en goed sturende auto! Onze v60 heeft hetzelfde onderstel!

Alleen de 2.0 16v motoren van de generatie 2007- 2010 die ook in bepaalde Mazdas voorkomen… hebben nou niet bepaald een goede reputatie.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 26 okt, 2024 16:44

nou ja 'uitgekeken' is het woord ook weer niet. door leeftijd gaan er wat dingetjes opspelen. een paar daarvan zijn o.a. de radio-CD (waar navigatie en telefoonvoorziening uit het jaar Gigasimkaart in geïntegreerd is. alleen de navi was in 2005 al €4.500), het GKH, (al moet ik zeggen dat-ie op E5 wat minder zaagt als ik thuis kom), en wellicht het stuurhuis. dat is van een V70 een bekende kwaal en kost maar zo €1000 om te vervangen.

aan de andere kant: ik weet wat ik heb: een goed onderhouden V70 (afschrijving tot nu toe €1500/jr, enige grote klus was de airco, distributie vind ik 'normaal slijtage-onderhoud') waar nog best wat kilometers bij kunnen. (en 2 9000s waar ook wat mee moet gebeuren...)

de Focus is wel geinig, want Sony muziekdoos met navi en BT, verwarmbare voorruit en -stoelen, bouwjaar 2013, en 230k op de klok. maar wel €6500, en gelet op de inruil van de V70, moet er toch een behoorlijke cent bij. en dan nog maar afwachten of het heel blijft (want ecoBoost)

een V60 heb ik ooit ook gehad, als T3 (1.6l 150pk, waarschijnlijk hetzelfde blok als de Focus) echter met R-design pakket. daardoor heb je een (verlaagd) sport-onderstel en 18" wielen (en geen stoelverwarming :-S+ ), op de wat langere termijn valt zoiets bij mij toch in de categorie 'Mweh'.

duzzzz... :mrgreen:

MVE
Geregistreerd lid

Bericht door MVE » za 21 dec, 2024 21:46

MVE schreef:
di 01 okt, 2024 14:18
Het antwoord, kennelijk;
Afbeelding
Afbeelding

Echt een ontzettend fijne auto! De ruimte heb ik niet nodig, en het idee dat ik “efficient” mezelf verplaats is nieuw en leuk.
Daarnaast een snel schakelende 6 bak automaat, 280pk, en los van de looks is het gewoon een BMW. Een waanzinnig fijn rijdende en sturende auto dus, van alle gemakken voorzien.

In de toekomst zie ik mezelf een M140i rijden, en in de verre toekomst… Toch wel Porsche.
The future is now!.. Maar geen 1 serie en geen 6 cyl. Na beraad en even zoeken kwam uit op een 4 cylinder rwd benzine F30/31 LCI. Dus na 2016, met de B48 ipv de relatief geplaagde N20. Daarnaast moest er een M pakket aanwezig zijn, minimaal hifi audio en de pro navi. Alcantara was ook al gauw een reden om niet te gaan kijken.

Ik kwam uit op 2 passende auto’s, een zwarte sedan en een grijze touring.
De touring was strakker, frisser en reed lekkerder dan de sedan. Ook voller aangekleed… Dus ik heb de Mini weer ingeruild.

Wat een ontzettend fijne auto! Een aardige stap in een andere richting komend vanuit de Mini JCW, maar ik word er zo blij van. Stil, comfortabel,ruim (ja, toch…), rijk uitgerust, en de looks zijn precies zoals ik het wil. Understated, maar door de juiste opties echt een sjieke auto.

Afbeelding

Afbeelding

Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door Barten » za 21 dec, 2024 23:22

Mooie BMW. Veel plezier daarmee!

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » zo 22 dec, 2024 18:56

Mooie BMW , mooie uitvoering . Rijd inmiddels ook alweer 3 jaar BMW . Bevalt erg goed.

Plaats reactie