Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
-
Super72
- Geregistreerd lid
Bericht
door Super72 » di 17 dec, 2024 16:54
Mooi ding. Dakspoiler heb ik nog nooit gezien, maar staat hem goed (sterker, als ik wist waar hij vandaan komt, zou ik serieus geïnteresseerd zijn). Prijs is erg ambitieus, om niet te zeggen volkomen onrealistisch. Ik snap de eigenaar en wens hem oprecht een mooie opbrengst, maar ik denk dat er heel wat water door de Rijn is gestroomd voordat dit bedrag is gehaald. Aan de andere kant: zo werd er ook op de verkoopadvertentie van mijn auto gereageerd. Er hoeft maar één 'gek' langs te komen.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... 2001-zwart

-
ReinO
- Donateur (2x)

Bericht
door ReinO » di 17 dec, 2024 18:55
Lijkt wel een record vraagprijs idd. De verfbeurt is ook wel pluspunt -naast alle andere natuurlijk-.
-
klaasj
- Donateur (8x)

Bericht
door klaasj » di 17 dec, 2024 19:07
Als je in de markt bent voor een in detail onderhouden coupe. Dan is dit je auto. Een nieuwe mini is duurder om maar wat te zeggen. Ik heb de auto gezien en hij is mooi. Beter te duur dan niet te koop. Als je graag een coupe wilt rijden die helaas niet meer nieuw te koop is dan heb je er hier 1. Gelukkig zijn er onder saabliefhebbers nog personen die dit wel willen betalen. Je hoeft niet maar 1 gek te hebben maar gewoon een echte liefhebber. Oh ja en die spoiler is een viggen coupe upgrade. Zeer exclusief.
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Bericht
door Gårdarket » di 17 dec, 2024 19:13
Geweldig mooie auto. En gezien wat er allemaal aan de auto gebeurd is valt de prijs ook alleszins mee. Wellicht zelfs goedkoop, nu nog een andere liefhebber vinden die dat wil betalen.
-
gj900
- Donateur (9x)

Bericht
door gj900 » di 17 dec, 2024 20:14
" De laatste vijf jaar voor bijna € 50.000,- in geïnvesteerd." da's €10.000 per jaar en wel erg veel

Dan weet je dat je dat geld er niet meer uit gaat krijgen. De prijs is op een cijfertje na gelijk aan de km-stand

-
op
- Donateur (4x)

Bericht
door op » di 17 dec, 2024 22:51
@super72 : Auto is verbouwd bij KCPerformance, informeer daar maar eens naar die spoiler, zal wel daar vandaan komen...
-
Benaero
- Donateur (6x)

Bericht
door Benaero » di 17 dec, 2024 23:31
Geweldige auto dus🫣 Nog meer aanbevelingen nodig om deze te kopen?

-
AJP
- Geregistreerd lid
Bericht
door AJP » wo 18 dec, 2024 11:06
Bizar mooi, maar die prijs .......
-
Super72
- Geregistreerd lid
Bericht
door Super72 » zo 12 jan, 2025 10:01
klaasj schreef: ↑di 17 dec, 2024 19:07
die spoiler is een viggen coupe upgrade
Ik ben er eens ingedoken. Wat ik tot nu toe heb ontdekt, is dat de spoiler onderdeel uitmaakte van een in de jaren '90 door Saab UK ontwikkelde bodykit voor de 900 NG (daar hoorde ook een front splitter bij). En natuurlijk past die spoiler dan ook op een Viggen. Maar een 'Viggen Coupé-upgrade' zou ik het (vooralsnog) niet willen noemen. Ik word er wel zeer hebberig van, maar die dingen zijn echt nergens meer te vinden.
Overigens is de auto in de openingspost inmiddels vier mille in prijs gezakt.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Bericht
door MvR » zo 12 jan, 2025 10:17
Laten we voor het gemak stellen dat 'ie voor 21, 22K weg mag. Te duur? Wat koop je tegenwoordig voor auto (met dergelijke specificaties) voor 22.000 euro? Als de auto echt zo is onderhouden / geüpgraded als beschreven dan is dit wel een bijzondere. Er zijn er niet veel die dezelfde specificaties hebben en/of zo recent zijn onderhouden. Vooral omdat het met facturen aantoonbaar is.
Stel, je wilt dit verzekeren via een old-timerverzekering, zou de taxatiewaarde er in mee gaan? Als dat zo is, zit je goed. Als een taxateur dat niet ziet zitten, is 'ie te duur.
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » zo 12 jan, 2025 11:01
Een V70R volvo van 1998 gaat voor meer geld weg, dit is echt wel reëel
-
Super72
- Geregistreerd lid
Bericht
door Super72 » zo 12 jan, 2025 11:13
gj900 schreef: ↑di 17 dec, 2024 20:14
" De laatste vijf jaar voor bijna € 50.000,- in geïnvesteerd." da's €10.000 per jaar en wel erg veel
Het investeringsbedrag is met 10.000 bijgesteld, zo te zien.
-
Super72
- Geregistreerd lid
Bericht
door Super72 » zo 12 jan, 2025 11:14
verde900 schreef: ↑zo 12 jan, 2025 11:01
Een V70R volvo van 1998 gaat voor meer geld weg, dit is echt wel reëel
Appels en peren. De R is het sportieve topmodel van de V70-reeks, dat inmiddels een cultstatus heeft bereikt. Om die vergelijking door te trekken, zouden we het hier over een Viggen moeten hebben.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » zo 12 jan, 2025 11:42
Super72 schreef: ↑zo 12 jan, 2025 10:01
Ik ben er eens ingedoken. Wat ik tot nu toe heb ontdekt, is dat de spoiler onderdeel uitmaakte van een in de jaren '90 door Saab UK ontwikkelde bodykit voor de 900 NG (daar hoorde ook een front splitter bij).
Interessant. Heb je ook foto's van die frontsplitter? En had dat pakket ook een naam? Of zat het op een speciale UK edition van de ng900? (zoals er diverse ng900 special editions waren in diverse landen)
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » zo 12 jan, 2025 11:49
Ik had ooit een Abbott set oo een NG900, een soort whale tail, andere voorbumper en een verlagingsset