Dat van die sierstrips was mij ook opgevallen. Dat was een van de twijfels die ik had toen ik naar Zwitserland afreisde. Maar als ik de 76er GLE op internet vond had hij ook de dubbele strip en niet de RVS. Heb inmiddels in de folder gevonden dat alleen de GLE de dubbele strips had in 1976. Zelfs de EMS had deze niet toen. Net als matching goudkleurige wielen, bumperstrips, wielkastranden, raampezen en deurstrips! Kijk maar eens goed op de foto dan kun je dat zien.Barten schreef: ↑do 19 dec, 2024 17:34Gave spot. Mooie bruine kleur in combinatie met die onaangetaste velgen.
Waren die smalle bumperstrips er al in 1976, of was dat een overgangsjaar? Knipperlichten aan de voorzijde en de achterlichten zijn nog wel klein en ik dacht dat daar de bredere chroomstrips bij horen.
Vanaf 1977 waren de GLE’s er volgens mij alleen als 5-deurs combi coupé, in donkerrood of antraciet en met zwarte vlakken in de soccerbals in plaats van het goud dat daarvoor werd toegepast.
De 5drs GLE was er trouwens in 1977 maar wel modeljaar 1978. Op een exemplaar na, degene uit de originele folder van juni 1977 (sorry voor de nerdiness), Weet dat zo goed omdat we deze nu aan het restaureren zijn.