900NG Turbo LPG-G3
-
9323
- Donateur (2x)

900NG Turbo LPG-G3
Mooie auto. Lijkt me een heerlijke kilometervreter. Denk wel dat ie een setje HD-veren achter kan gebruiken.
https://www.autowereld.nl/saab/900/2-0- ... tails.html
https://www.autowereld.nl/saab/900/2-0- ... tails.html
-
9323
- Donateur (2x)

Re: 900NG Turbo LPG-G3
Mooie Ronald! Voor jou of gaat ie weer in de verkoop? Met nieuw setje stoelen dat je bij Rademaker hebt opgehaald?
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik was van plan er een poosje zelf in te gaan rijden aangezien ik best een zwak voor deze auto’s heb. Stoelen van Koos heb ik in een cabrio gezet dus dat kan helaas niet meer maar daar bedenk ik wel wat op. Ik vind sowieso de 900 stoelen wat matig en snel doorgezakt maar dan ook echt. Als je achter het stuur gaat zitten voel je dat je gewoon beetje naar links doorzakt. Dit is me al vaker opgevallen bij een 900ng.
Verder heeft hij best wel wat cosmetische dingen , meer als de foto’s doen geloven. (Hemeltje hangt erg etc. ). Maar de basis lijkt goed en hij heeft niet zoveel kilometers en een recente log installatie dus dat maakt veel goed.
Bovendien ben ik fan van de kleur
Verder heeft hij best wel wat cosmetische dingen , meer als de foto’s doen geloven. (Hemeltje hangt erg etc. ). Maar de basis lijkt goed en hij heeft niet zoveel kilometers en een recente log installatie dus dat maakt veel goed.
Bovendien ben ik fan van de kleur
-
9323
- Donateur (2x)

ja kleur staat m goed!
Stoelen zijn niet al te best nee. Leer ook van matige kwaliteit. Ach ja.
Stoelen zijn niet al te best nee. Leer ook van matige kwaliteit. Ach ja.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Koppeling is ook weer even wennen, man man. Ik rij meestal zelf een automaat , maar dan is de overgang naar een koppeling met een kabel wel groot hoor 
-
9323
- Donateur (2x)

ah ja die koppeling! Tikje rudimentair wel. Dat is toch wel het grote voordeel van de 9-3 (en de my98 900NG). Verder vind ik de 900NG eigenlijk leuker. Vooral met deze bumpers.
-
Ewout
- Donateur (5x)

Met die laatste opmerking van 9323 ben ik het zeker eens. Ik heb ook al een aantal keer bijna op de belknop gedrukt, maar LPG is niet mijn ding en de kleur vind ik ook niet geweldig. Dus ik heb me netjes ingehouden. Maar zeker een leuke aanwinst!
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Mooie velgen! Eigenlijk nog mooier dan mijn Viking’s door die naafkappen…
Zou je ze willen ruilen?
Zou je ze willen ruilen?
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ben er ook blij mee ! Daar komt nog bij (puristen kunnen nu stoppen met lezen:-) )
Ik heb nog zo’n coupe staan die behoorlijk rot is maar waar flink in is geïnvesteerd door de vorige eigenaar. Billstein onderstel, groter intercooler, 3“ dp , rvs sportuitlaat etc. dit alles is max 10.000 km oud dus ik ben voornemens dat allemaal over te gaan zetten.
Ik heb nog zo’n coupe staan die behoorlijk rot is maar waar flink in is geïnvesteerd door de vorige eigenaar. Billstein onderstel, groter intercooler, 3“ dp , rvs sportuitlaat etc. dit alles is max 10.000 km oud dus ik ben voornemens dat allemaal over te gaan zetten.
-
9323
- Donateur (2x)

Een 900NG met een enigszins seniore kleurstelling die in staat is tot grootse prestaties en veel kabaal - dolle pret lijkt me!
-
Orphy
- Donateur (5x)

Kabaal gaat meevallen, het is een redelijk beschaafde rvs uitlaat gelukkig. En aangezien ik er zelf in ga rijden 
-
joep97
- Donateur

Leuk dat jij hem gekocht hebt! Een van de eerste keren dat ik serieus in de verleiding ben geweest voor een 900ng. Echt een prachtige auto!