Avonturen van een kersenrode Classic: de winterslaap lonkt

1978-1993
9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Avonturen van een kersenrode Classic: kvs-lek

Bericht door 9323 » ma 05 aug, 2024 20:27

Heb m besteld. Binnenkort de Saab maar eens op de brug zetten. Heb pakkinkje erbij besteld. Nu hopen dat de drie boutjes los willen.

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » za 14 dec, 2024 18:34

We zijn zomaar je verjaardag vergeten! Je had de rooie 2 weken geleden alweer een jaar!

Een blijvertje dit keer?!

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » za 14 dec, 2024 21:39

Ja joh! Heerlijke auto. Gaat nooit meer weg.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » do 02 jan, 2025 18:24

Keek vanochtend uit het raam. Werd blij van wat ik zag. Zo'n leuke auto dit! Blij dat ik 'm heb kunnen terugkopen.

Afbeelding

Tho6
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Tho6 » do 02 jan, 2025 19:10

Dat kan ik mij voorstellen. Ik vind het een prachtige kleur, geeft wat vrolijkheid aan het straatbeeld :D

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 02 jan, 2025 21:47

Het zijn de kleine geluksmomentjes die het 'm doen, toch? :thumbup2:

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » do 02 jan, 2025 22:24

Zo is 't.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » zo 16 feb, 2025 15:12

De rode classic kreeg de nodige upgrades: een andere, veel nettere achterklep (hopelijk met werkende achteruitverwarming) en een blindplaatje, ter vervanging van het lekkende kvsaftaphuisje.

Misschien dat ik nog een keer een achterspoiler plaats, maar voor nu vind ik 'm wel leuk. Bovendien is de auto origineel zonder spoiler geleverd.

Later dit jaar op het programma:
- nieuwe veren voor
- setje stabi's rondom (gekocht van silvandam)
- voorruit
- achterdeurtjes en passagiersdeur.

Afbeelding
Afbeelding

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 16 feb, 2025 15:49

Geweldig leuke saab!!

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » zo 16 feb, 2025 21:43

Ja :-)

Dit is trouwens een foto van lang gelee, van de dag dat de auto werd opgehaald bij de eerste eigenaar. De auto was daar stil komen te staan door een defect, en stond al een paar jaar onder een boom op betere tijden te wachten. Gelukkig voor mij braken die betere tijden toen aan.

Ik kreeg de foto van de zoon van die eerste eigenaar. Hij groeide op in de auto, werd er meermalen mee naar Zwitserland en Italie vervoerd.

Ik kocht de auto van forummer Rosier. Ik weet eigenlijk niet of hij degene is die de auto weer tot leven wekte, destijds.

Afbeelding

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » zo 16 feb, 2025 22:07

Fantastisch plaatje zo (die laatste)! En fijne upgrades natuurlijk.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » zo 30 mar, 2025 15:05

Geklust met Busy vanochtend. Carterventilatie vervangen van zijn lpg-9-3 en bij mijn classic de olie ververst en het kvs-vaatje vervangen. Ook de bodem geïnspecteerd; zag er erg goed uit. Denk wel dat ik de boel opnieuw ga tectyleren, het is een beetje kaal. Ook gezien dat de voorbanden zijn versleten en de buitenste ashoes aan passagierskant is gescheurd. Dat besteed ik uit. Laat ik meteen stabilisatorstangen rondom en nieuwe veren aan de voorkant monteren.

Afbeelding
Afbeelding

phthalaat
Geregistreerd lid

Bericht door phthalaat » ma 31 mar, 2025 12:38

Bedenk wel dat zo'n opvangwaterhuisje wel nut heeft. De mijne heb ik laatst ook los gemaakt, zat inderdaad veel troep in, maar goed, dat betekent dus dat die troep verder niet door het systeem gaat!

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » za 19 apr, 2025 15:41

Vorige week eindelijk aan de slag gegaan met het deurtjesproject. Vandaag het eerste nieuwe deurtje gemonteerd. Raammechanisme uit het oude deurtje gehaald, schoongemaakt, ingevet en in t nieuwe deurtje gezet. Daarna het deurtje in de Saab gehangen, met wat hulp van Rademaker. In je uppie lijkt het me een onmogelijke opgave. Deurtje is nog niet afgehangen. Dat wordt ook nog even pielen...

Nieuwe raamsnorren en cv-motortjes liggen ook klaar. Aan het einde van de rit heb ik dus heel knappe deurtjes in mn classic, die doen wat ze moeten doen!

Minder plezant: ik heb het achterste zijruitje gedemonteerd, omdat ik wat rottigheid vermoedde. Had wat last van lekkage, die met de nieuwe achterklep niet helemaal verholpen bleek. Ik dacht altijd dat mijn rooie geen laswerk behoefde, maar inmiddels denk ik daar anders over...

Afbeelding

Afbeelding

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » za 19 apr, 2025 17:57

Niet getreurd! Je pakt het goed aan en de classic wordt er alleen maar beter op. Goed werk!

Plaats reactie