Foto's van weleer: dealerbedrijven

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Foto's van weleer: dealerbedrijven

Bericht door Ewout » di 30 jan, 2024 22:51

Mijn vrouw kwam met deze op de proppen:

Afbeelding

Wondergem & Melse te Vlissingen. Ik zie daar helemaal rechts een karmijnrode 900 met mogelijk zwarte raamlijsten (dus turbo) staan... Even contact gezocht met Saco Melse, maar hij is van mening dat het niet mijn auto is geweest. 8) Toch jammer.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 31 jan, 2024 0:05

Afbeelding

Afbeelding

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » vr 07 feb, 2025 21:25

gj900 schreef:
wo 26 jan, 2022 1:38
Niet in NL, maar een heerlijke sfeerfoto lijkt mij. Auto Haas in Augsburg:

Afbeelding
En van buiten (zelfde dag):

Afbeelding

Deze vind ik ook prachtig, een nieuwe showroom met een nieuwe 900 turbo ervoor, 1982:

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » zo 16 feb, 2025 8:59

Aero_9000 schreef:
zo 09 okt, 2022 22:25
Deze foto's vond ik in het Stadsarchief van Amsterdam, daterend uit juni 1973.

Afbeelding

Afbeelding
Ik was op zoek naar wat anders, maar vond deze eerst: mijn MY80 96 heeft op de achterruit een hele grote 'Saab De Snelheid' sticker zitten. In goede staat ook nog. Niet vergeeld of bruin. Ben ik zuinig op!

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 17 feb, 2025 19:05

Nog een leuke, Scherpenisse aan de Rembrandtstraat 1 in Oud Beijerland:

Afbeelding

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » ma 17 feb, 2025 19:27

Destijds mijn 9-3 estate 1.9 TTID bij Rinus gekocht en mijn 1.9 TID ingeruild. Goed bedrijf met een goede service.

johan bekkers
Geregistreerd lid

Bericht door johan bekkers » ma 17 feb, 2025 23:02

Ierland, rond 1992 toen al een oude eenmans garage, vriendelijke man.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

johan bekkers
Geregistreerd lid

Bericht door johan bekkers » ma 17 feb, 2025 23:06

Garage Jo Sangers in het Belgische Maasmechelen voorjaar 1976 of 1977.
Opendeur weekeinde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

johan bekkers
Geregistreerd lid

Bericht door johan bekkers » ma 17 feb, 2025 23:08

Bestaat ook op schaal 1/43, min of meer toch.

Afbeelding

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 18 feb, 2025 0:28

johan bekkers schreef:
ma 17 feb, 2025 23:06
Garage Jo Sangers in het Belgische Maasmechelen voorjaar 1976 of 1977.
Opendeur weekeinde.

Afbeelding
Hij was ook Honda dealer? Ik heb nog zo'n Civic gehad. Wel de iets latere van '78 met ingebouwde knipperlichten. Geweldig ding! Honda grijpt met de huidige modellen terug naar toen: 2-spaaks stuurwiel, soort van 'plank' als dashboard.

johan bekkers
Geregistreerd lid

Bericht door johan bekkers » di 18 feb, 2025 12:54

Ja, hij heeft na lang aandringen van Honda toch de sprong gewaagd en heeft er ontzettend veel van verkocht.
Het halve dorp reed met een Civic, de tijd dat er meer en meer een tweede auto werd aangekocht.

Saab (gestart in 1960) had hij aanvankelijk samen met Triumph en Sunbeam maar dat is eind jaren '70 stilaan uitgedoofd.

Groet, Johan

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » di 18 feb, 2025 22:17

MvR schreef:
di 18 feb, 2025 0:28
Hij was ook Honda dealer? Ik heb nog zo'n Civic gehad. Wel de iets latere van '78 met ingebouwde knipperlichten. Geweldig ding! Honda grijpt met de huidige modellen terug naar toen: 2-spaaks stuurwiel, soort van 'plank' als dashboard.
Mijn moeder had een Accord van '77.

Je kon die dingen horen roesten, net als vrijwel alle merken toen..

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 18 feb, 2025 23:46

Ik weet niet hoe, maar mijn zilvergrijze Civic was wel een van de betere. Zolang ik 'm had, geen roest.

Mijn eerste 96 was iets meer dan 5 jaar oud toen ik 'm kocht. Als ik op foto''s zie hoe die er toen uit zag en ik vergelijk dat met onze huidige 5 jaar oude Honda (met ruimt 2x zoveel kms op de teller) Brrr. Dan zag die 5 jaar ouwe Saab er beroerd uit vergeleken bij een moderne auto!

Vandaag wezen kijken naar een nieuwe Honda. 10 jaar garantie of 200.000 km. Ze zijn wel ver gekomen sinds de jaren '70. 'k Zou graag zo'n oer-Civic in de garage hebben!

olav99
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door olav99 » wo 19 feb, 2025 21:01

johan bekkers schreef:
ma 17 feb, 2025 23:06

Afbeelding
Mooi beeld, roept goede herinneringen op! In 1976 kocht mijn vader namelijk zijn eerste Saab, een vierdeurs 99 in die geelgroene kleur die hierboven op de foto te zien is. Hij kocht hem zo uit de showroom en kwam er trots mee thuis. Pas toen kreeg hij door dat het geen lichtgrijze Saab was, maar een gifgroene. Mijn vader was kleurenblind.
In 1978 kwam hij opnieuw thuis met een Saab, ditmaal een 99 turbo CC die hij ook rechtstreeks uit de showroom meenam (onderweg naar een tuincentrum in zijn gifgroene 99 reed hij langs een showroom waar de nieuwe 99 turbo CC op een platform buiten stond te pronken, liep naar binnen in zijn tuinlaarzen met korte broek, werd in eerste instantie niet serieus genomen maar toen bleek dat hij serieus geïnteresseerd was ging de spreekwoordelijke rode loper voor hem uit). Het bleek toch geen donkergrijze te zijn (wat hij dacht), maar een kardinaalrode. Maar die Saab roestte al toen hij thuis kwam. In 1981 kwam hij nogmaals met een Saab thuis, de net nieuw geïntroduceerde driedeurs 900 turbo. Wederom in een prachtige kleur, ditmaal acaciagroen (als dat zo heette, een lichte groen metallic lak) en opnieuw geen lichtgrijze.

Jaren later stond er ook nog een Civic voor de deur (1985), heerlijk karretje. Met zo'n platte zwarte achteruit en als je de deur met een zwaai dicht deed zaten er een soort ontluchtingsgaten in de deuren met van die zwarte lamelletjes die dan open klapperden. Kon je de deur (per ongeluk) extra hard dichtgooien, hadden ze prima over nagedacht.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » wo 19 feb, 2025 22:38

Heerlijke historie, Olav!

Plaats reactie