Emily GT EV
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Emily GT EV
De opmars van EV's lijkt wat te stagneren dus wat dat betreft heeft het Emily project de tijd niet mee. Maar de productielocatie in Trolhattan heeft wel de tijd mee. Met de EU accijns op Chinese autos loont het sneller voor Chinese fabrikanten om in Europa autos te produceren om die accijnzen te omzeilen. Ik snap niet dat Evergrande (moedermaatschappij NEVS) niet in Trolhattan autos gaat produceren (bv het merk Hengchi). Gebouwen en infrastructuur staan er nog (machines zijn wel weg volgens mij)
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Dat de EV markt stagneert is evident nu de subsidies eraf gaan op EV auto's en er (deels) wegenbelasting betaalt moet gaan worden. En terecht overigens. Daarmee kan het voor fabrikanten minder interessant zijn een nieuwe EV zoals de Emily op de markt te brengen. Die kan dan, net als Saabs in het verleden, te duur zijn voor productie of verkoop.
-
MvR
- Geregistreerd lid
"$ 117,000 price tag". Voor een Chinese auto die ooit het leven startte als een Saab. De Taycan is goedkoper...
Kijk hoe moeilijk Polestar het heeft met de Polestar 2 "Die ooit als Volvo begon". Leasemaatschappijen roepen vast "Neem mijn geld" nu ze de Emily zien.
Ik denk het niet.
Kijk hoe moeilijk Polestar het heeft met de Polestar 2 "Die ooit als Volvo begon". Leasemaatschappijen roepen vast "Neem mijn geld" nu ze de Emily zien.
Ik denk het niet.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Het SAAB/NEVS topic is gesloten en zag het nog niet voorbijkomen, dus post ik een online-kranteartikel van 28 februari j.l. even hier:
https://www.dagensps.se/motor/saab-fabr ... ollhattan/
quote:
https://www.dagensps.se/motor/saab-fabr ... ollhattan/
quote:
Deze keer is het het Britse AC-auto's, in samenwerking met Zweedse T-engineering, die het roer overneemt en van plan is om exclusieve, handgebouwde sportwagens te produceren.
De productie van de felbegeerde modellen AC Cobra GT Roadster en de GT Coupe zullen naar verwachting binnenkort beginnen. Dit nieuws betekent niet alleen een terugkeer voor autoproductie in Trollhättan, maar ook een welkome toevoeging van nieuwe banen.
In de eerste fase worden over ongeveer 35 diensten gesproken, maar met Klas Lundgrens, CEO van T-engineering, visioenen van een opschaling na de zomer, kan deze toespraak aanzienlijk toenemen.
"Het materiaal zal volgende week zijn en dan beginnen we in een laag tempo tot de zomer, maar dan zullen we toenemen", vertelt Lundgren aan TT
T-engineering, met zijn 110 werknemers, van wie velen een solide achtergrond in Saab hebben, wordt een belangrijke partner voor AC-auto's. Hun expertise en ervaring zullen cruciaal zijn om de kwaliteit van de met de hand gebouwde auto's te waarborgen.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Tja mocht ik het geld hebben en moet het elektrisch zijn dan wordt het voor mij toch een Porsche Taycan…
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

de nieuwe Renault 5 e tech. Briljant mooi retro model in de enige niche waarin ik elektrische succesvol/waardevol zie; Urbane mobiliteitLuthart schreef: ↑di 04 mar, 2025 15:44en moet het elektrisch zijn dan wordt het voor mij toch een

-
mailmichiel
- Donateur (2x)

Ik vind m in het echt wel erg hoogStyle&Co schreef: ↑di 04 mar, 2025 17:20de nieuwe Renault 5 e tech.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Dan zijn we terug in de tijd met de gas-uit-hout gestookte vehikels.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Style&Co schreef: ↑di 04 mar, 2025 17:20de nieuwe Renault 5 e tech. Briljant mooi retro model in de enige niche waarin ik elektrische succesvol/waardevol zie; Urbane mobiliteit
![]()
Is mooi maar ik vind de 4 nog mooier.
Tja mocht ik het geld hebben en moet het elektrisch zijn dan wordt het voor mij toch een Porsche Taycan…
Is mooi, maar niet probleemloos... Ook met problemen die niets met de elektra te maken hebben.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ik word ook een dagje ouder... dus met een iets hogere instap kan ik levenmailmichiel schreef: ↑di 04 mar, 2025 23:53in het echt wel erg hoog
-
MvR
- Geregistreerd lid
En dan vandaag tovert Volvo de ES 90 uit een hoge hoed... Nou ja, de Chinezen lanceren 'm naast ZEEKR en Polestar denk ik.