Mijn turbo coupe uit 1997

1993-2002
Plaats reactie
Luthart
Geregistreerd lid

Re: Mijn turbo coupe uit 1997

Bericht door Luthart » vr 14 mar, 2025 17:30

Zijn er toevallig nog meer mensen die interesse hebben? ik heb nog 2 mensen op de (wacht)lijst staan voor deze tool.

Viggenblue
Geregistreerd lid

Bericht door Viggenblue » vr 14 mar, 2025 18:06

Hoi Daniël,

Wat kost de tool ongeveer? Ik heb deze namelijk niet per se nodig, maar voor de juiste prijs is het wel fijn om deze in de gereedschapskist te hebben.

Groeten,
Erben

BolletjeAppie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door BolletjeAppie » vr 14 mar, 2025 21:55

Idem, voorlopig heeft mijn 9-3 goede schokbrekers, maar je weet het nooit wanneer ze stukgaan.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » za 15 mar, 2025 20:22

Ik stuur jullie binnenkort even een pb. Ik ga even kijken waar ik nu op uit kom.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » ma 31 mar, 2025 11:41

Zaterdag 12 april is de inspectie dag van SCN. Ik ben benieuwd hoe de auto het er vanaf brengt. Ik maak me in iedergeval geen zorgen. Een kleinigheidje houdt je altijd…

Ik denk niet dat het voor die tijd nog lukt om de nieuwe schokdempers al gemonteerd te hebben maar, het is ook nog geen noodzaak gelukkig.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » za 19 apr, 2025 19:28

En gisteren zijn de Bilsteins gemonteerd. Nieuwe veerpoten, wiellagers en tevens maar even de olie gewisseld.

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast nog een paar details aangepakt. Een roestige slangklem en het afdekplaatje van het vliegwiel aan onderzijde.

Enig dingetje wat nu nog moet is de auto opnieuw uitlijnen wat het stuur staat wat scheef…

albertk
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door albertk » za 19 apr, 2025 21:17

Luthart schreef:
ma 31 mar, 2025 11:41
Zaterdag 12 april is de inspectie dag van SCN. Ik ben benieuwd hoe de auto het er vanaf brengt. Ik maak me in iedergeval geen zorgen. Een kleinigheidje houdt je altijd…

Ik denk niet dat het voor die tijd nog lukt om de nieuwe schokdempers al gemonteerd te hebben maar, het is ook nog geen noodzaak gelukkig.
En, hoe is de inspectie dag verlopen?

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » za 19 apr, 2025 22:32

Bij de inspectiedag zijn geen gebreken aan het licht gekomen. Alleen een knipperlicht in het rechter zijscherm was kapot. Daar moet nog even een nieuw lampje in.

albertk
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door albertk » zo 20 apr, 2025 12:30

Dat is mooi nieuws :D

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » do 15 mei, 2025 23:04

Even een update. Uitlijnen lukte niet… de verstelling zit te vast. Helaas.
Nu heb ik 2 keer een prokit (complete set met stuurkogel, verstelbout en spoorstang voorgemonteerd) van Febi Bilstein gekocht. Die zal ik er binnenkort onder meubelen en de verstelling goed inelkaar draaien met kopervet.
De onderdelen van Febi Bilstein zijn goed algemeen verkrijgbaar. Even zoeken op internet en je bespaart zo €30-40… dus kwa kosten valt het mee en dan zijn de stuurdelen ook weer fris.
En dan eindelijk uitlijnen!

Ik ga het monteren zoals de WIS aangeeft. Hopelijk zit ik dan al aardig goed
Afbeelding

Maat A 52mm en verschillen tussen B en C mag niet groter zijn dan 3mm.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » do 15 mei, 2025 23:17

Altijd een drama met die dingen, gangbaar maken is een must vooraf.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » vr 16 mei, 2025 6:32

Ja gewoon niet bij stilgestaan, anders had ik mee vervangen.

En je kunt er ook lastig bij… en dan zit het vast. Gelukkig hoef je normaal gesproken niet vaak uit te lijnen

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » zo 29 jun, 2025 13:28

De auto rijdt als een zonnetje. Nu alles uitgelijnd is meekbaar rustiger in rechtuit.

Retourtje Best vanaf Drenthe was gewoon een prettige rit. Ook erg blij met de goed werkende airco. Wel jammer dat je de compressor iederekeer voelt aan en afslaan… dan is z’n moderne variabelecompressor met constante opbrengst erg fijn.
Maar het ontbreken daarvan is ook de charme van een oudere auto. Niet alles hoeft perfect en te voldoen aan de laatste stand der techniek.

Bij de NatSaab bleek ook weer eens hoe bijzonder een 900NG turbo coupe is. Ook nog eens met Sensonic en Talladega uitgevoerd… als het het mij vraagt, vooral schuin van achteren bekeken, een prachtig ongevenaard ontwerp. Dat vind ik ook van een 900 Turbo 16S…

Tho6
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Tho6 » zo 29 jun, 2025 13:52

Dat is toch wel loon naar werken. Mooi om te zien hoe je deze 900 zowel technisch als optisch in mooie staat hebt gebracht!
Wat betreft die aircopomp herken ik je gevoel. Die klapt er voor je gevoel best lomp in.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » vr 04 jul, 2025 15:17

En we hebben weer een verse APK.

Verder niet veel te melden. Er zijn altijd wensen maar voor dit moment zeer tevreden met de auto.

:O:

Plaats reactie