900 T '92 (Mol*naar editie?)

Ergens in België een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

900 T '92 (Mol*naar editie?)

Bericht door Ronnes » wo 12 mar, 2025 19:36

Een Talladega-rode coupé met schuifdak en Aero-kit. Bieden vanaf €4.500. Als hij in werkelijkheid zo mooi is als op de foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.2dehands.be/v/auto-s/saab/m ... turbo-aero

mba
Geregistreerd lid

Re: 900 T '92 (Mol*naar editie?)

Bericht door mba » wo 12 mar, 2025 21:31

Die M-editie lijkt er wel op ( interieur)…en wie zet er nou sunbursts onder een ‘92-er en dan een aerokit ook nog. Had dan tenminste shortspokes genomen als de aerowielen niet beschikbaar zijn.

Ambiorix
Donateur
Donateur

Bericht door Ambiorix » ma 17 mar, 2025 20:49

Hoi, na een heel aantal jaren afwezigheid door 'geen Saab' ben ik eindelijk terug op de markt om er terug ééntje in huis te halen. Aan de vrouw verkocht als 'voor de zoon' die ondertussen oud genoeg is... Is er iemand bekend met deze Saab? Ben al in contact geweest met verkoper maar hij wil liever niet laten keuren voor verkoop (ik liever wel). En kopen zonder keuring is toch altijd een risico en rompslomp voor een particulier, daarom dat ik hier even check. Buiten afbladerende vernis op het dak, hangende hemel en zeer lelijk velgen is enige mankement volgens verkoper enkele rubbers aan de ophanging die aan vervanging toe zijn.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 17 mar, 2025 20:58

Ga er bij een 900 Turbo in deze prijsklasse maar vanuit dat je nog wel wat te sleutelen gaat hebben om 'm goed/betrouwbaar rijdend te hebben. APK-waardig is een ander verhaal natuurlijk..

Er is een hele grote spread aan definities van wat nou goed is. Ik zou vooral roest een belangrijke factor vinden, techniek is een stuk makkelijker goed te maken dan een rotte carrosserie.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 17 mar, 2025 20:59

Een verkoper die vertrouwen in zijn waar heeft, doet niet moeilijk over een keuring, aan de andere kant; een keuring geeft altijd gedoe; je vindt altijd wat. Een suggestie zou kunnen zijn dat je vantevoren een prijs afspreekt waar je de auto voor koopt, als er geen gekke dingen uit de keuring komen. Zo heeft de verkoper toch een beetje zekerheid.

Deze auto is overigens scherp geprijsd. Dus je houdt geld over om het een en ander te laten doen

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 17 mar, 2025 21:01

Saapie schreef:
ma 17 mar, 2025 20:59
als er geen gekke dingen uit de keuring komen
Maarja, wat zijn dan gekke dingen bij een auto van deze leeftijd en in deze prijsklasse? Ik snap wel dat de verkoper daar niet echt trek in heeft. Voor een late 900 Turbo lijkt deze me redelijk 'priced to sell' als je kijkt naar wat er her en der gevraagd wordt.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » ma 17 mar, 2025 21:03

Ja, idd. Ben het met je eens.

stinus
Geregistreerd lid

Bericht door stinus » di 18 mar, 2025 20:10

Wordt verkocht als project lees ik, dus ga er maar vanuit dat op de keuring een aantal zaken naar boven komen. :mrgreen:

Hij is in ieder geval op de foto's afgaand niet meer ingeschreven en dus zonder kenteken. Dat is voor de verkoper al een hele rompslomp om hem naar en van de keuring te krijgen als ongeregistreerd voertuig. Gezien de vraagprijs snap ik dat hij de kosten daarvan niet meer op zich wil nemen.
Ik weet niet of je van plan bent om zelf te sleutelen, maar anders kijken naar de staat van de carosserie, testdraaien, eventueel in de straat eens op en af rijden en dan laten afslepen naar een welwillend garage die hem keuringsklaar wil zetten en op garageplaten wil laten keuring zodat je in bezit komt van het roze formulier 'aanvraag tot inschrijving'.

Plaats reactie