Road-trip Italiaanse meren

Voor alle Saab cabrio rijders
Kruimel
Geregistreerd lid

Re: Road-trip Italiaanse meren

Bericht door Kruimel » do 24 apr, 2025 18:48

Hier kon de kap de hele dag dicht blijven, dus een uurtje kap dicht valt mee dan.
Leuk weer om te lezen

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 24 apr, 2025 19:28

Leuk verhaal. Al ken ik de omgeving bij Torbole en Riva del Garda veel beter door een kind dat daar zonodig aan Optimist zeilwedstrijden mee moest doen toen hij jong was. (Tegenwoordig slaat hij daar zijn kamp op als coach... Hopt van Torbole naar Bandol (Fr), Rósas (Sp) en Vilamoura (Por). Wat een leven).

Jullie zitten een stuk meer naar het zuiden. De streek die ik noemde, is nu nog wel aangenaam. Maar later, naar het midden van het jaar, kun je er over de hoofden van de toeristen lopen. Zo druk.

De foto's laten wel zien dat dit een betere tijd is om Italië te verkennen! Geniet!

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » do 24 apr, 2025 21:14

Altijd grappig om te zien als mensen het over drukte en toeristen hebben, en dan vergeten dat ze zelf ook toerist zijn:)
Zoals mijn baas ooit zei: je staat niet in de file, je bént de file.

Knipoog jongens:)
Fijne vakantie daar!

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 24 apr, 2025 21:59

Oei, oei, cappuccino ná de lunch?? :wink:

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Road-trip Italiaanse meren

Bericht door Blackboxer07 » do 24 apr, 2025 22:24

Yep, een Italiaan schrikt ervan maar goed, mijn vrouw geniet hier van en ik weer van een espresso doppio.
Verder gaat alles goed hier en de aperitiefjes zijn rijk aangekleed en gedragen we ons weer als voorbeeldige toeristen

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » vr 25 apr, 2025 20:44

La Dame heeft een rustdag, wij niet, in alle vroegte eropuit om de grote markt te bezoeken, volgens onze gastvrouw beslaat deze alle straten in het centrum.
Afbeelding
Onderweg ernaar toe vielen wij met onze neus in de boter, het is vandaag 25 april en dat is hier bevrijdingsdag met bijbehorende fanfare trokken de feestvierders door de straten van Iseo.
Afbeelding
Braaf liepen wij achter de rijk uitgedoste feestgangers op zoek naar de markt. Die hadden wij al snel gevonden en er was niets gelogen, een markt door alle straten, 2/3 kleding en 1/3 groente, fruit, vlees, kaas en kraampjes met allerhande spulletjes waarvan je niet wist dat je deze nodig had maar ineens wel. Gelukkig won het verstand en de bijna lege portemonnee en konden we op tijd ontsnappen Afbeelding

Op naar de biljetterij om kaartjes te kopen voor de overtocht naar monte Isola. Na even van de zon genoten te hebben konden we aan boord en onze zeebenen op de proef stellen.Afbeelding
Afbeelding
Na een tocht over het woeste water kwamen we toch nog fit genoeg om op de wal te kunnen springen.
Afbeelding
Na een lange wandeling langs de kust genoten van een lichte lunch en een biertje van de lokale brouwerij, waarschijnlijk hebben de brouwers ook betere talentenAfbeelding.
Weer terug onze rust genomen en zijn rond de klok van vijf weer eens op jacht gegaan voor le bon heure Afbeelding
Uiteraard with a view.
Restaurant die wij vonden blonk uit in een mooi plankje vleeswaren en kaas daarna uiteraard pizza Afbeelding
Afbeelding
Morgen maar weer eens op pad met La Dame, dit keer naar Brescia.

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » za 26 apr, 2025 23:23

Over met de rust en gas!!
Vandaag Brescia en omgeving.

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » zo 27 apr, 2025 17:05

Gisteren was de posting ineens weer weg dus aanvulling.
Gisteren stond Brescia op de lijst, een stad met een lange en interessante geschiedenis waarvan de bouwwerken een herinnering zijn.Afbeelding
Ook een stukje geschiedenis in de wereld van de automobielen: het museum van de Mille Miglia ofwel de duizend mijlen. Laat La Dame deze Mille Miglia in deze reis nu net aangetikt hebben Afbeelding.
Het museum stond uiteraard vol met oude meuk maar toch de moeite waardAfbeelding
Afbeelding
Fiat had toch ook wel leuke karretjes in die tijd
Afbeelding
Die lijnAfbeelding
Afbeelding
En dat bipsje. Smaak hadden ze wel
Afbeelding
Er stonden nogal wat iconen van automobielen waar geschiedenis mee is geschreven.
Afbeelding
Gelukkig blijven er ook nog iconen bereikbaar voor ons plezier.
Brescia zelf is ook de moeite waard en heeft vele historische panden, pleintjes, kerkjes en uitaard de Dom.
Afbeelding
Vreselijk om zo te genieten, de weg terug heeft onze navigator een weg door en over de bergen gekozen van Brescia naar Iseo. Een waar bochtenfestijn La Dame Noir was in haar nopjes. Ikzelf moet zeggen dat het ontbreken van een versnellingsbak in deze automaat het afdalen wat meer aandacht vergt. Om toch motorrem te hebben is het pookje in 2 of zelf 1 noodzakelijk. Het went gelukkig snel.

Vandaag verlieten wij het mooie Iseo meer en zijn op pad gegaan naar het meer van Molveno.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 27 apr, 2025 18:46

Wat een mazzellaars, leuk verslag. Dit lijkt mij ook wel leuk.
Moet ik eens even aan mijn vrouw laten zien.

Saab cabrio; check
Tijd genoeg; check
Vrouw; check

Maar wil ze mee; ;-(+ ;-(+ ;-(+

Kruimel
Geregistreerd lid

Bericht door Kruimel » zo 27 apr, 2025 19:07

turbopilot schreef:
zo 27 apr, 2025 18:46
Wat een mazzellaars, leuk verslag. Dit lijkt mij ook wel leuk.
Moet ik eens even aan mijn vrouw laten zien.

Saab cabrio; check
Tijd genoeg; check
Vrouw; check

Maar wil ze mee; ;-(+ ;-(+ ;-(+
Haha dat heb ik ook al gedaan…enthousiasme straalde er niet direct van af :|

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » ma 28 apr, 2025 8:20

Dank
Leuk dat dit ook tot inspiratie kan leiden.
We rijden ontzettende leuke en ook wel uitdagende routes.
Deze hebben we niet van tevoren bedacht voor alle duidelijkheid.
We kijken waar we heen willen en wat we daar willen zien of de we daar lunchen.
Vervolgens, en ik snap dat niet iedereen een motor navigatiesysteem beschikbaar heeft, zet ik het eindpunt in de navigatie en geef als opdracht bochtige wegen. De navigatie zet dit om in een traject die we dan gaan rijden.
Kortom, voor ons is de route een verrassing.
Dit is een mogelijkheid die de gebruikelijke autonavigatiesystemen niet heeft.

Mijn navigatiesysteem is van garmin type xt2 maar elk motor navigatiesysteem heeft de mogelijkheid om route voorkeuren in te stellen, zoals snellere tijd, kortere route, off road, geen tol of snelwegen. Tracks of routes importeren of simpelweg aan de computer hangen en een route maken middels een route programma.

GroetS,

Hans

stinus
Geregistreerd lid

Bericht door stinus » ma 28 apr, 2025 8:39

haha, museum vol ouwe meuk :mrgreen:

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » ma 28 apr, 2025 11:34

Blackboxer07 schreef:
ma 28 apr, 2025 8:20
Dank Afbeelding

Vervolgens, en ik snap dat niet iedereen een motor navigatiesysteem beschikbaar heeft, zet ik het eindpunt in de navigatie en geef als opdracht bochtige wegen. De navigatie zet dit om in een traject die we dan gaan rijden.
Kortom, voor ons is de route een verrassing.
Dit is een mogelijkheid die de gebruikelijke autonavigatiesystemen niet heeft.
Leuke tip idd. En hiervoor heb je al lang niet meer perse een motor navigatie systeem nodig. Dus wie dat niet heeft, vreescht niet.
Dit kan tegenwoordig elke navigatie-app op je telefoon ook prima. Zelf gebruikte ik altijd de app Scenic op mijn iPhone. Sinds een paar weken ben ik over op Myroute App. Nederlands product geloof ik. Simpel en intuïtief, en groot voordeel ten opzichte van een navigatie unit is dat de kaarten altijd actueel zijn.

Maar: welk systeem je ook gebruikt: het is inderdaad echt de leukste manier om nieuwe routes en dorpjes te ontdekken!!!

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » ma 28 apr, 2025 20:58

Molveno, volgens vele gidsen en kenners het mooiste meertje van Italië. En ja, ook wij zijn onder de indruk van dit prachtige koud en vooral helder meer met een prachtige gloed.
Afbeelding
Afbeelding
Uiteraard was de bedoeling om ook hier een rondje om te doen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat liep even anders, van asfalt naar Emmentaler weg met gaten waar je echt wel omheen moest tot beton wat slechter en slechter werd. Voor de mountainbikers prachtig, voor La Dame Noir een tot hier en niet verder. Dus terug.
Afbeelding
Gelukkig deze cascade nog wel even meegemaakt
Van ommekeer naar Trento
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook genoeg uitdaging om de vele bochten te slechten.
Afbeelding
Op zoek naar een parkeergarage zijn wij Trento binnengescheurd, uiteraard rekening houdend met de vele flitsvuilnisbakken en plaatselijke beperkingen.
Afbeelding
Uiteindelijk een private parking gevonden en La Dame is in goed gezelschap Afbeelding
Afbeelding
Het ruikt heerlijk in Trento
Afbeelding
De lokale uitbaatster wilde graag een plaatje schieten, lief mensAfbeelding
Afbeelding
Toch nog een extra meertje erbij gepakt, was nogal een gedoe, plaatsje in de navi gezet, lekker op pad en bleek dezelfde weg terug en dat klopte niet. Dus beter te halve gekeerd dan ten hele gedwaald een andere plaats bij die meer gekozen en voila alweer een lieflijk meertje.
Het meer van Caldonazzo.
Afbeelding
Afbeelding
Ook daar een rondje gedaan maar helaas ging de weg erg de hoogte in met veel en zwaar verkeer, tunnels en ander ongemak zodat er weinig van het meer meer was te zienAfbeelding
Afbeelding
Gelukkig genoeg ander moois
Afbeelding
Over het verkeer, Italianen zijn lieve en gastvrije mensen en nemen overal de tijd voorAfbeelding.
Behalve als ze achter het stuur kruipen, jong of oud, personenauto, bestelauto of vrachtauto ze hebben haast, veel haast, de hoeveelheid bijna ongelukken of vervelende verkeerssituaties zijn voor ons al niet meer te tellen en vragen ons af hoe het zo vaak net goed kan gaan. Ach, het blijft Italië hèAfbeelding

Tissa
Geregistreerd lid

Bericht door Tissa » ma 28 apr, 2025 22:22

Dit is toch wel het meest jaloers dat ik tot nu toe van dit reisverhaal ben geworden... Wat een pracht! Die bergen en meren en dan die weggetjes :love:

Plaats reactie