Saab 90 koplampen vervangen door EMS/US koplampen
-
JanGeert
- Geregistreerd lid
Saab 90 koplampen vervangen door EMS/US koplampen
Iemand enig idee of de originele koplampen van de Saab 90 te vervangen zijn door EMS/US koplampen? Of moet de complete grill mee vervangen worden?
-
JanGeert
- Geregistreerd lid
Re: Saab 90 koplampen vervangen door EMS/US koplampen
Als het gaat, iemand op het forum die nog een mooie set heeft liggen?
-
silvandam
- Donateur (3x)

Grille is minder breed, dus moet worden vervangen of aangepast. Voor een complete en nette set wordt tegenwoordig zomaar meer dan € 1000,- betaald.
-
JanGeert
- Geregistreerd lid
Dank voor je info Sil, ik zou dat toch eens willen proberen, aanpassen. Ik denk dat de Saab daar een geweldig front van krijgt, ook al is dat niet origineel. Het proberen waard, nu maar eens op zoek naar een set!
-
caspar
- Donateur (5x)

Op tradera staat een set. Er zit een verschil tussen de us versies. De auto’s met een triumph motor voor 1970 volgens mij hebben andere lichten dan de latere versies.
-
JanGeert
- Geregistreerd lid
Ik zal eens kijken.
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Wil je de 90 nu toch weer zelf houden of denk je hem gemakkelijker te kunnen verkopen met andere lampen Jan Geert?
-
JanGeert
- Geregistreerd lid
Er is ontzettend weinig animo, ik ga de Saab toch maar zelf houden. Zo’n USA front vind ik er fantastisch uitzien dus dat ga ik eens proberen. De Saab is eigenlijk zo goed dat het misschien wel verstandiger is om hem zelf te houden. Er zal bij verkoop een andere gekocht moeten worden, dat is dan maar de vraag of die ook zo goed is. Deze is ooit aangepakt op zo’n beetje alle gebieden, van raamrubbers tot velgen en van interieur tot versnellingsbak. voor een Saab van ruim 40 jaar oud is het gewoon een fantastische, zeldzame en nostalgische auto.
-
ADFOTOGRAAF!
- Geregistreerd lid
Heb onlangs bij mijn 90 de koplampen laten vervangen door USA lampen. Ook de gril vervangen, die is smaller. In de lampen LED lampen en je hebt een zee van licht.
Komt echter één probleem om de hoek kijken...waar kun je zo'n setje bemachtigen wat a.in goede staat is en b. betaalbaar. Ik heb uiteindelijk mijn setje kunnen kopen van een oude Limburgse vriend die er afstand van wilde doen.
Voor de liefhebber : ik weet nog één setje te koop echter tegen de absolute hoofdprijs. Stuur me een p.b.
Komt echter één probleem om de hoek kijken...waar kun je zo'n setje bemachtigen wat a.in goede staat is en b. betaalbaar. Ik heb uiteindelijk mijn setje kunnen kopen van een oude Limburgse vriend die er afstand van wilde doen.
Voor de liefhebber : ik weet nog één setje te koop echter tegen de absolute hoofdprijs. Stuur me een p.b.
-
ADFOTOGRAAF!
- Geregistreerd lid
Let wel op . De meeste uit de USA geimporteerde lampen (met gril ) zijn zgn.'sealed beam' lampen. Die mogen in Europa niet. Je moet dan de complete reflectoren vervangen. Die zijn er te kust en te keur van Bosch of Hella. Je kunt dan kiezen om er standaard H-4 in te zetten of LED. Ik geef de voorkeur aan het laatste. Maar goed...eerst maar eens een setje vinden in redelijke staat. Bijna de bekende speld.......
-
davidd
- Donateur

Waar is de foto van deze combinatie?ADFOTOGRAAF! schreef: ↑zo 18 mei, 2025 15:45Heb onlangs bij mijn 90 de koplampen laten vervangen door USA lampen.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Er staat nu een USA-grille te koop op tradera: https://www.tradera.com/item/677481602
-
caspar
- Donateur (5x)

Deze is niet compleet. Je hebt ook de houders voor de lampen nodig.Ronnes schreef: ↑wo 28 mei, 2025 0:23Er staat nu een USA-grille te koop op tradera: https://www.tradera.com/item/677481602