Broeders in Germanië

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Blackboxer07
Geregistreerd lid

Broeders in Germanië

Bericht door Blackboxer07 » do 15 mei, 2025 23:30

Zoals eerder gemeld is er er weer een nieuw avontuur met La Dame Noir en deze keer een trip met mijn broeder Ferdinandus de Grote.
La Dame staat er klaar voor om richting de Moezel te gaan (of is het de Mossel?)
Enfin, gaat een leuk weekend worden Afbeelding
Afbeelding
Ze glimt ervanAfbeelding
Afbeelding
Heupen? CheckAfbeelding

Kruimel
Geregistreerd lid

Re: Broeders in Germanië

Bericht door Kruimel » vr 16 mei, 2025 7:11

Ik verheug me nu al op het verslag.
Veel plezier!

willemwerkt
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door willemwerkt » vr 16 mei, 2025 9:36

O, leuk, ik ga volgen.
Veel plezier

turbotom
Donateur
Donateur

Bericht door turbotom » vr 16 mei, 2025 18:00

Lekker blazen auf der Autobahn,veel plezier

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » za 17 mei, 2025 8:29

Ik zal m’n ogen open houden voor een 900. Als je iemand vanop een Harley ziet zwaaien..:)

Wij gaan vandaag een rit maken met als tussenstop automuseum Zylinderhaus in Bernkastel-Kues. Geen idee of dat wat is, maar dat gaan we vanzelf zien:)
Goeie reis daar!

Afbeelding

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » za 17 mei, 2025 12:14

En wat denk je…
Hoe groot is die kans hahaha.
Fijne reis gewenst!

Afbeelding

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 17 mei, 2025 12:22

alsof het afgesproken werk is, haha.

fijne rit, u allen!

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 17 mei, 2025 16:05

95twinturbo schreef:
za 17 mei, 2025 8:29
Ik zal m’n ogen open houden voor een 900. Als je iemand vanop een Harley ziet zwaaien..:)

Wij gaan vandaag een rit maken met als tussenstop automuseum Zylinderhaus in Bernkastel-Kues. Geen idee of dat wat is, maar dat gaan we vanzelf zien:)
Goeie reis daar!

Afbeelding
Bernkastel... Wel eens meegedaan om de Groene Moezel Roeibokaal. Wat er 's avonds na het diner gebeurde weet ik niet meer. Er is iets weg uit mijn geheugen. Iets met lokale drank(en).

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » za 17 mei, 2025 20:39

Wauw een lifespot!! Die had ik nog niet aan zien komenAfbeeldingAfbeelding

Het vertrek vrijdag verliep op rolletjes, vloeistoffen controle, bandenspanning controle, kostbaar plofjeswater nog bijvullen, tot de rand natuurlijk maar dat spreekt voor zichAfbeelding

Op naar broerlief want die zit natuurlijk al te popelen om in de zwarte dame te stappen, heel wat anders dan die luxe BMtroubleyou die hij af en toe van zijn vrouw mag besturen Afbeelding
Aanbellen en ja hoor, bepakt en bezakt maar toch nog even koffie, ook maar even een demonstratie van de nieuwe elektrische zit bank met onvoorstelbare functies, nee geen elektrocutie dat dan weer niet.

Op pad!!!!
Kap dicht en meanderen door het Nederlandse platteland uiteraard wel de snelwegen, al zijn die niet zo snel.
Afbeelding
Broeders op pad!!

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » za 17 mei, 2025 21:06

Aangekomen in Briedel direct voorbij ons Gasthuis gereden dus ff zoeken en oeps we moeten weer terug, broeder zei nog keer maar hier maar eigenwijs als ik ben toch de Dtour, het galmt nog wat na die woorden “ik zei het toch” familie je herkent het vastAfbeelding
Afbeelding
De aandachtstrekker van de straat
Afbeelding
Hoe kan dat ook andersAfbeelding zo worden ze niet meer gemaakt.

Op jacht naar voedsel advies gevraagd aan onze gastheer, nadat hij gestopt was bij het kwijlen naast de zwarte dame liet hij ons zijn kleine bekijken. We moesten even goed kijken maar warempel onze blik werd getrokken naar een mini uit 2003. Een van de eerste series vertelde hij ons trotsAfbeelding wij snel op pad richting het aangewezen restaurant. Door het bruisende dorpsleven bereikten wij ongeschonden het restaurant. Eerst maar wat drinken en wat is er fijner dan een hefeweizen. Zijn er ook zonder alcohol dus broerlief ook blij.Afbeelding
Het eten was prima, je hoeft niet helemaal naar Italië te rijden voor een pizza, deze hier was ook erg goed.

De avond,
Na het eten nog even in de kelder van het gasthuis gezeten en de dag afgesloten met lokale wijn van het huis en Bitburger. 0.
Gezellig en veel ouwe sloten uit de koe gehaald en lekker gelachen om die oude tijd. Het leven vliet zoals het vloodAfbeelding
De nacht verliep uitaard zoals gebruikelijk bij broeders, de wijndrinker slaapt, de 0.0 drinker denkt dat er een eng rochelend, knorrend en kwijlend monster de kamer onveilig maakt.
Het idee van oordopjes was geborenAfbeelding
Het ontbijt was prima verzorgd en na het gebruikelijke ochtendritueel waren we klaar om de barre tocht voort te zetten!Afbeelding
Voor de nieuwsgierige lezer: de nog maagdelijke zwarte dame is door de 200K gegaan en ze heeft het naar haar zin!!

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » zo 25 mei, 2025 17:58

De zaterdag werd gebruikt om langs de moezel en door de Eifel richting Massen Weiswampach te rijden voor een lunch en wat winkelen. Wat een heerlijke stuurwegen, vergezichten en vooral veel bossen. Heerlijk! De boodschap waar ik vanuit de directie op uit was gestuurd liep uit op teleurstelling en moest zonder ganzenlever paté het pand weer verlatenAfbeelding de directie komt hier wel weer overheen. De gansjes ookAfbeelding.
Broerlief was beter geslaagd met de aanschaf van een vers luchtje voor zijn betere helft. Bij het zien van de prijs direct vermeld dat ik met de zwarte dame geen waardetransporten doe Afbeelding
Afbeelding
Weer terug besloten om even rust te nemen aangezien ons wederzijds snurkconcert van de afgelopen nacht de oogjes rond drie uur toch wel zwaar maakte.
Wat later, weer fris en fruitig op pad voor wat eten, het restaurant van gisteren beviel prima dus blij van zin en met lege maag rechtstreeks naar onze nieuwe vrienden voor een heerlijk maal. Na de forse wandeling aangekomen en jammer maar helaas de vriendschap was niet wederzijds en het restaurant zat vol, toch gisteren te weinig fooi gegevenAfbeelding
Gelukkig was er aan de overkant nog een etablissement waar wat genuttigd kon worden dus rap daar naar toe. Haben sie ein tisch fur uns hoorde ik broerlief in rap tempo vragen, antwoord duurde wat langer, kennelijk is zaterdag uitetendag in Briedel. Diep kijkend in onze hongerige ogen wees zij spontaan een prachtige tafel aan en na het doorgeven van onze lusten stond er na drie keer knipperen met de ogen bier en salade op de tafel, drie teugen en 5 hapjes verder kwamen de dampende schnitzels voor ons neusAfbeelding turbo-kok op zijn best.
Genoeg tijd over om bij het Gasthuis ons weer te verdiepen in het leed dat kindertijd heet.
De volgende dag staat de terugreis op het programma en wordt het een stukje binnendoor en na de lunch snel weg en rap naar huis.Afbeelding

Plaats reactie