9-5 openen…zonder sleutel
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Re: 9-5 openen…zonder sleutel
Als-ie op deadlock staat, kan je misschien via de - let op - pinker op het zijscherm prik op de bedrading zetten en ‘m zo van deadlock krijgen.
Ik heb het een keer gehad met een 9-3og cabrio: op deadlock en vervolgens de accu verwijderd…ik heb ergens een foto van de aansluiting, want plus van de externe accu moet wel aan plus van de bedrading van de pinker. Even uitzoeken welk draadje de plus van het lampje hoort te zijn, en Annie is je tante.
Misschien werkt het ook op de 9-5.
Ik heb het een keer gehad met een 9-3og cabrio: op deadlock en vervolgens de accu verwijderd…ik heb ergens een foto van de aansluiting, want plus van de externe accu moet wel aan plus van de bedrading van de pinker. Even uitzoeken welk draadje de plus van het lampje hoort te zijn, en Annie is je tante.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
bij mijn 9-3 Caab kon ik het zo oplossen:

wellicht werkt het bij een 9-5 net zo.. het valt te proberen.
wat ik begrepen heb:
Saab heeft deze constructie bedacht, om te voorkomen dat dieven het alarm/deadlock uit kunnen schakelen door het knipperlicht naast de koplamp stuk te slaan (wat sluiting veroorzaakt, en het alarm uitschakelt). het alarm is bij een Saab verdeeld over een aantal zekeringen.
maar als ik lieg, dan lieg ik in commissie.

wellicht werkt het bij een 9-5 net zo.. het valt te proberen.
wat ik begrepen heb:
Saab heeft deze constructie bedacht, om te voorkomen dat dieven het alarm/deadlock uit kunnen schakelen door het knipperlicht naast de koplamp stuk te slaan (wat sluiting veroorzaakt, en het alarm uitschakelt). het alarm is bij een Saab verdeeld over een aantal zekeringen.
maar als ik lieg, dan lieg ik in commissie.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Een dief zal niet snel deze methode volgen, trouwens veel van onze saabs zijn ook niet meer
zo aantrekkelijk voor criminelen. Binnenkort ga ik hem wel ff proberen voor de gein
zo aantrekkelijk voor criminelen. Binnenkort ga ik hem wel ff proberen voor de gein
-
95twinturbo
- Donateur (2x)

Die moet ik ook eens proberen, klinkt heerlijk 90’s MacGyver achtig.Jungleman schreef: ↑za 06 sep, 2025 22:12Als-ie op deadlock staat, kan je misschien via de - let op - pinker op het zijscherm prik op de bedrading zetten en ‘m zo van deadlock krijgen.
Doet me denken aan die ene keer dat een klasgenootje op de middelbare school me een geheime tip gaf; als je de contantpuntjes van de simkaart van je Nokia 3210 heel lichtjes opschuurde, zou hij geen beltegoed meer afschrijven.
Ik was sceptisch, maar gratis bellen.. dat klonk wel heel interessant.
Dus toch geprobeerd, en wat denk je… hij had nog gelijk ook! Hij schreef geen beltegoed meer af! Dat ik de hele telefoon weg kon gooien was een klein detail.
Ach, als je jong bent dan trap je nog wel eens ergens in he
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Ik heb helaas een oude 7 polige stekker dus die truc gaat niet op.
De grille kan er er makkelijk uit maar dan kon ik alleen bij deze beugel, volgens mij de onderzijde van de veiligheidsontgrendeling.

Waar zou ik boven de radiator en de intercooler dan de kabel kunnen pakken?
Ik dacht dat de kunstof plaat van de grille bovenop de metalen plaat van de vergrendeling ligt. Dan zou ik er dus niet tussendoor komen. De kabel ligt hier toch bovenop? Of kan ik hier onderlangs nog bij de beide vergrendel pinnen komen?
De grille kan er er makkelijk uit maar dan kon ik alleen bij deze beugel, volgens mij de onderzijde van de veiligheidsontgrendeling.

Waar zou ik boven de radiator en de intercooler dan de kabel kunnen pakken?
Ik dacht dat de kunstof plaat van de grille bovenop de metalen plaat van de vergrendeling ligt. Dan zou ik er dus niet tussendoor komen. De kabel ligt hier toch bovenop? Of kan ik hier onderlangs nog bij de beide vergrendel pinnen komen?
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Mag je aannemen dat wit plus is en zwart min….?

En bedankt voor al het meedenken, ga zo door
.
Ws bel ik komende week alsnog de ANWB maar toch.

En bedankt voor al het meedenken, ga zo door
Ws bel ik komende week alsnog de ANWB maar toch.
-
Roel95
- Geregistreerd lid
-
TMFH
- Donateur (4x)

Volgens de WIS, als jouw Saab uit 2003 is, is zwart inderdaad -/ground en wit/geel de +.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Amazing! De tip van Jungleman en hulp van TMFH hebben geleid tot de oplossing! McGyver had gelijk 
Wat een top tip!
Wat een top tip!
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Dank Roel voor de foto’s het helpt om te weten waar je naar zoekt. Maar ik denk dat ik er echt niet bij gekund had.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Dan voor het vervolg, welke slot cylinder is makkelijker te vervangen? Die van de voordeur of van de achterklep?
Dan heb ik letterlijk een backdoor oplossing als de accu het weer eens begeeft.
Dan heb ik letterlijk een backdoor oplossing als de accu het weer eens begeeft.
-
Roel95
- Geregistreerd lid
Lees net dat je de oplossing hebt via dit draadje: gelukkig!!Tubbe schreef: ↑zo 07 sep, 2025 16:52Dank Roel voor de foto’s het helpt om te weten waar je naar zoekt. Maar ik denk dat ik er echt niet bij gekund had.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Van wie IK de tip heb gehad weet ik niet meer, ik gok ergens op Facebook of iets dergelijks.
Mooi te lezen dat het gewerkt heeft.
Iets om ergens op het forum vast te leggen, als soort van ‘how to’ ?

Mooi te lezen dat het gewerkt heeft.
Iets om ergens op het forum vast te leggen, als soort van ‘how to’ ?
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Ik zal even het foto bewijs in een draadje stoppen daar inderdaad