FINAL SALE - Saab Specials Meppel - 14-12-2025 & 17-01-2026

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Re: FINAL SALE - Saab Specials Meppel - Zondag 14-12-2025

Bericht door J.vandermeulen » zo 07 dec, 2025 17:12

Saapie schreef:
zo 07 dec, 2025 16:57
Klopt, de prijzen bij Timmer waren fors - soms zelfs onrealistisch. Maar de service was er geweldig, en de eigenaar was een enorme saabliefhebber en erg sympathiek.
Een van deze kennissen kwam uit Aerdenhout. Die was behoorlijke prijzen gewend maar vond het ook stevig.

Ik zie dat er ook nog een geel gewrapte nieuwe Saab staat. Is die ook te koop?

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 07 dec, 2025 17:48

Geen idee. Ik ben niet zo van moderne Saabs…en die gele 9-3 die je waarschijnlijk bedoelt was al helemaal niet mijn ding.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » zo 07 dec, 2025 17:52

Tissa schreef:
zo 07 dec, 2025 12:56
Het is van 11 tot 16

In Voorst is op dezelfde dag een wintermeeting en onderdelenmarkt van SCN en Saabworld. Eén grote onderdelendag dus
Meppel en Voorst is niet te ver in een Saab... Een goed uur. Te doen in 1 dag. Tip: rijd van Zwolle over de dijk via Wijhe en Olst naar Deventer voor een tocht met een mooi uitzicht.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » zo 07 dec, 2025 18:13

Nou onrealistisch… sommige advertenties die hier op het forum geplaatst worden zijn ook onrealistisch hoog te noemen…
En er is toch altijd ruimte om te onderhandelen?

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 07 dec, 2025 18:23

“Onrealistisch” is niet mijn kwalificatie. Maar ik ben vaak genoeg mee geweest met iemand die bij Timmer een auto wilde kopen, en dat er dan heel weinig onderhandelingsruimte was. Verder niets dan goeds over Wim! De inruil die hij gaf was dan weer hoger dan elders.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » zo 07 dec, 2025 18:35

J.vandermeulen schreef:
zo 07 dec, 2025 17:12
Een van deze kennissen kwam uit Aerdenhout. Die was behoorlijke prijzen gewend maar vond het ook stevig.

Ik zie dat er ook nog een geel gewrapte nieuwe Saab staat. Is die ook te koop?
Die gele Saan 9-3NG was een door Nevs gebouwde auto. Dat geel is gewoon een wrap.

Auto is Hirsch getuned. Geen idee of het een een 6 cilinder is. Volgens mij was Wim er behoorlijk trots op.

RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door RonnieW » di 09 dec, 2025 20:43

J.vandermeulen schreef:
zo 07 dec, 2025 14:08
Is er een beeld van de onderdelen die in Meppel volgende week worden verkocht? Normaal gesproken liggen onderdelen in een magazijn maar mogelijk is er een lijst van beschikbare onderdelen?
https://www.facebook.com/watch/?v=1349240756370786

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » di 09 dec, 2025 22:39

Saapie schreef:Klopt, de prijzen bij Timmer waren fors - soms zelfs “onrealistisch” genoemd.Maar de service was er geweldig, en de eigenaar was een enorme saabliefhebber en erg sympathiek.
Saapie schreef:“Onrealistisch” is niet mijn kwalificatie. Maar ik ben vaak genoeg mee geweest met iemand die bij Timmer een auto wilde kopen, en dat er dan heel weinig onderhandelingsruimte was. Verder niets dan goeds over Wim! De inruil die hij gaf was dan weer hoger dan elders.
De vraagprijzen bij Timmer waren gebaseerd op de service die je kreeg (niet zelden nodig, want de handelsvoorraad van Timmer stond een eeuwigheid stil en dat leidt dikwijls tot gebreken na ingebruikname) en vast ook een hoge inruilprijs. Maar het bedrijf is niet meer en inruilen zal niet meer kunnen. Dan ben ik benieuwd voor welke prijzen die auto's de boedel mogen verlaten. In mijn beleving kan dat uitsluitend tegen handelsprijzen, want geen inruil, geen garantie, etc. Ik ben dus ook benieuwd naar de strategie voor het uitverkopen van deze enorme boedel. Met deze "final sale" zal waarschijnlijk bedoeld worden dat dit de laatste keer is dat particulieren iets van het bedrijf kunnen kopen. Daarna zal alles wat rigoureuzer geliquideerd moeten worden. Gewilde onderdelen kan je wellicht nog B2B kwijtraken, maar de auto's vrijwel niet. Eerlijk gezegd zit er maar heel weinig courante handel tussen. Mijn voorspelling: we zullen veel van de auto's uit de handelsvoorraad in 2026 op één of meerdere veilingen terugzien. Ik zou namelijk niet weten hoe de auto's anders vanuit een verder gestaakt bedrijf verkocht kunnen worden.

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » di 09 dec, 2025 22:47

Ik ga vooral heen omdat het een leuke meet en laatste afsluiting van het bedrijf is.

Qua verkoop verwacht ik er niks van. Voor de helft van de verkoopprijs is het nog steeds duur. De auto’s zijn sowieso lastig denk ik, veel minder courante diesels.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 09 dec, 2025 23:30

Luthart schreef:
zo 07 dec, 2025 18:35
Die gele Saan 9-3NG was een door Nevs gebouwde auto. Dat geel is gewoon een wrap.

Auto is Hirsch getuned. Geen idee of het een een 6 cilinder is.
Klopt idd. Is een MY2014 9-3 gebouwd door Nevs. In mijn ogen de meest begeerlijke ng9-3 die je kunt hebben (naast de MY12 Saab 9-3's die dezelfde specs hadden muv de voorstoelen). Dat waren geen 6 cilinders alhoewel de uitlaat sound wel lekker gorgelde zoals een c900 dat ook doet

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » wo 10 dec, 2025 0:44

ben benieuwd wie die gekke finlandia meeneemt.. voor de helft van de prijs zou ik er nog over moeten denken :-S+

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » wo 10 dec, 2025 8:44

Haha ja die Finlandia inderdaad…. Tja mooi van ver, verre van mooi…

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » wo 10 dec, 2025 11:27

Treurig dat hij zo vroeg is heengegaan, sterkte voor zijn familie en de nabestaanden.

De prijzen bij Timmer waren inderdaad altijd fors. Maar interessant genoeg zie je hier ook de ontwikkeling in de markt terug; de 9000 Aero die er staat, was jarenlang ver boven de gangbare prijzen, maar zou je nu normaal geprijsd kunnen noemen. Als particulier moet je wel wat lef hebben, want weinig auto's daar hebben een geldige APK om maar iets te noemen. Overigens wordt er nergens aangegeven wat de sale inhoudt qua prijzen.
Kan helaas zelf niet die dag, want had er graag nog een keer rondgelopen en ook medeleven willen betuigen.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » wo 10 dec, 2025 11:47

Ik vind de 9000 CS Aero uit 1995 die daar te koop staat voor €10500 nog helemaal niet zo heel raar hoor!

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » wo 10 dec, 2025 12:08

Beide aero’s, de 2.0 en de 2.3 zijn interessant, want erg netjes qua koets.

Denk wel dat de prijzen op de site geen richtlijn meer zijn voor waar de auto’s voor weggaan. Het is nu tussenhandel geworden - geen apk, geen garantie.

Plaats reactie