Saapie schreef:Klopt, de prijzen bij Timmer waren fors - soms zelfs “onrealistisch” genoemd.Maar de service was er geweldig, en de eigenaar was een enorme saabliefhebber en erg sympathiek.
Saapie schreef:“Onrealistisch” is niet mijn kwalificatie. Maar ik ben vaak genoeg mee geweest met iemand die bij Timmer een auto wilde kopen, en dat er dan heel weinig onderhandelingsruimte was. Verder niets dan goeds over Wim! De inruil die hij gaf was dan weer hoger dan elders.
De vraagprijzen bij Timmer waren gebaseerd op de service die je kreeg (niet zelden nodig, want de handelsvoorraad van Timmer stond een eeuwigheid stil en dat leidt dikwijls tot gebreken na ingebruikname) en vast ook een hoge inruilprijs. Maar het bedrijf is niet meer en inruilen zal niet meer kunnen. Dan ben ik benieuwd voor welke prijzen die auto's de boedel mogen verlaten. In mijn beleving kan dat uitsluitend tegen handelsprijzen, want geen inruil, geen garantie, etc. Ik ben dus ook benieuwd naar de strategie voor het uitverkopen van deze enorme boedel. Met deze "final sale" zal waarschijnlijk bedoeld worden dat dit de laatste keer is dat particulieren iets van het bedrijf kunnen kopen. Daarna zal alles wat rigoureuzer geliquideerd moeten worden. Gewilde onderdelen kan je wellicht nog B2B kwijtraken, maar de auto's vrijwel niet. Eerlijk gezegd zit er maar heel weinig courante handel tussen. Mijn voorspelling: we zullen veel van de auto's uit de handelsvoorraad in 2026 op één of meerdere veilingen terugzien. Ik zou namelijk niet weten hoe de auto's anders vanuit een verder gestaakt bedrijf verkocht kunnen worden.