9000's redden (the best you can)

1984-1997
9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: 9000's redden (the best you can)

Bericht door 9-3turbo205 » za 10 jan, 2026 16:40

Afbeelding

Afbeelding

Het spul zit er weer in. Als ik lees hoe makkelijk je blijkbaar een facia van een 9-5 kan wisselen, nou bij een 9000 is het best een werkje vind ik... Ook de vensterbankjes heb ik me echt toe moeten zetten om weer te monteren op de juiste manier. Het deels houten stuur is verwisseld met een leren exemplaar. Ik dacht dat de originele airbag wel zou passen maar dat bleek niet het geval. Koos Rademaker had de juiste. Het stekkertje paste gelukkig gewoon en geen airbag lampje.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » za 10 jan, 2026 16:50

Heel fraai, complimenten!

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » za 10 jan, 2026 19:13

Fantastisch gedaan!!! Als je hem ooit verkoopt, laat het dan weten! Echt zeer smaakvol allemaal.

9-3turbo205
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 9-3turbo205 » zo 10 mei, 2026 17:44

310.000 kilometer laten natuurlijk sporen na in in een interieur, ook bij een Saab. Elke keer als ik instapte viel me het stangetje op wat door het kunstleer gesleten was, precies in het zicht onderaan de bestuurderstoel. Ook de bijrijder stoel had een scheurtje, in het suède en ook weer vol in het zicht vanwaar ik zit.

Een paar weken geleden kwam er hier een advertentie langs van forummer Wouter van een velours interieur voor een 9000, vele jaren in een opslag gestaan. Uit een 9000 met volgens de overlevering weinig kilometers. Onze planningen pasten en bij Wouter langs geweest om het interieur te bekijken. Een paar weken later het hele spul opgehaald en vandaag weer een paar uur aan de 9000 besteed:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is een downgrade maar ook weer niet, stoelen en achterbank zijn als nieuw en zitten dus ook als nieuw. De velours armsteun heb ik ook maar hier zat een gerepareerde scheur in, dus de leren armsteun heb ik laten zitten. Als ik iemand blij kan maken met een Anniversary interieur met genoemde gebreken, dan hoor ik het graag. Mijn vriendin wil niet dat ik de achterbank in de woonkamer zet :lol:

Plaats reactie