Hardtop 9-3 cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Hardtop 9-3 cabrio

Bericht door RonnieW » ma 12 jan, 2026 23:54

Ik kwam deze foto tegen op Facebook, een 9-3 met een hardtop. Of het mooi is....een Mazda mx-5 kan met of zonder hardtop geleverd worden. De vraag is waarom Saab dit nooit gedaan heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Hardtop 9-3 cabrio

Bericht door Style&Co » di 13 jan, 2026 10:30

ik heb deze hardtop mbv AI gemaakt en gepost op FB. Feitelijk kan een saab cabrio met het drielaags canvas dak alle seizoenen door en is een hardtop niet persé nodig. Maar een hardtop is wel wat wintervaster en heeft minder rijgeluiden. En qua looks kan het ook een upgrade zijn. Voor bijvoorbeeld bmw 3 serie cabrios zijn er ook mooie hardtops gemaakt en redelijk veel verkocht

Reden voor Saab om dit niet te produceren zou de prijs kunnen zijn... ik denk dat het al met al best een kostbare upgrade zou zijn geweest

In Engeland was een bedrijf die een hardtop ontwikkelde voor de OG 9-3 cabrio en dat zag er goed uit. Het is er bij eentje gebleven omdat de mal beschadigde bij de productie van de eerste hardtop (aldus een verhaal op een forum)

Afbeelding

Afbeelding

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » di 13 jan, 2026 19:46

Ah, jij had die foto's nog! Ik kon ze al een poosje niet meer vinden. Afgezien van het praktisch nu.... staat het niet geweldig? Ik word hier echt blij van.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 13 jan, 2026 21:08

martinphili schreef:
di 13 jan, 2026 19:46
staat het niet geweldig? Ik word hier echt blij van.
driewerf eensch

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » do 22 jan, 2026 18:35

Kan je net zo goed een Coupe/3deurs kopen

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » vr 23 jan, 2026 18:13

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Niet omdat zo'n hardtop nou zo nuttig is, want dat is-ie inderdaad niet. Maar de lijnen van een 900 ng of 9-3 og met het dak dicht zijn echt heel mooi. Dat kontje maakt de lijnen net precies af, vind ik.
's Morgens vroeg, als ik niet kan slapen, droom ik wel eens stilletjes over zo'n Saab met zo'n dak.

Plaats reactie