Dan ben ik er misschien nog wel sneller...
De vader van de verkoper rijdt sinds 1974 Saab en heeft de auto gekocht van een bevriend echtpaar uit Zürich, dat 'm nieuw kocht en op enig moment niet meer kon of mocht rijden. Sinds een medisch issue een paar jaar geleden kan zijn vader zelf ook niet meer rijden en nu gaan ze de auto dus verkopen. Hij staat nog op naam van zijn vader, die dus tweede eigenaar is. Het is altijd een binnenslaper geweest en hij is compleet vrij van roest.
Ik zie het eigenlijk wel zitten met deze 9000; dit echter in tegenstelling tot een trip naar Zwitserland in dit seizoen. Maar ik heb vorig jaar een 900 T16s in Zwitserland
laten ophalen en die werd bij de douane op 21% BTW gezet, terwijl dit tegen 9% zou moeten kunnen in verband met de leeftijd (van de auto). Het exportkantoor kende die optie niet, maar omdat de transporteur daar al meer dan zeven uur zat te wachten ben ik maar akkoord gegaan. Daar zit ik ook niet nogmaals op te wachten. En ik durf ook niet goed te kopen zonder eerst zelf te kijken... Ik weet dus niet zo goed hoe dit op korte termijn verder zou moeten.